OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Uitlaat Nabehandelingstechnologie Fuel Supply Controle Circuit Low
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van VW, Audi, Mercedes Benz, Ford, Mitsubishi, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
een opgeslagen code P20D9 in diesel aangedreven voertuig betekent dat de aandrijflijn (PCM) onvoldoende spanning in het brandstoftoevoersysteem stuurschakeling voor het uitlaatgasnabehandelingssysteem heeft gedetecteerd.
de uitlaatgasnabehandelingssysteem (ook wel selectieve katalysatorsysteem reductiesysteem) wordt gebruikt om de mogelijkheden van het uitlaatsysteem katalysatorsysteem te vergroten. Zij kan bestaan uit een of meer van deze onderdelen; diesel- oxidatiekatalysator, roetfilter reductant injectiesysteem, ammoniakslip katalysator, en stikstofoxide (NOx) te houden.
Het reductiemiddel injectiesysteem bestaat gewoonlijk uit ten minste één reductiemiddel injector reductiemiddel brandstofopslag tank en hogedruk reductiemiddel brandstofleidingen. Een hoge-druk pomp wordt elektronisch gewoonlijk gelegen in het reservoir of in de brandstoftoevoerleiding. Het ligt binnen de schakeling die deze toevoerpomp regelt dat een storing is waargenomen wanneer een P20D9 wordt opgeslagen.
oa uitlaatgasnabehandelingssysteem (EAS) zijn verantwoordelijk voor het inspuiten van reductiemiddel verbinding / dieseluitlaatgassen vloeistof (DEF) in de uitlaat voor het roetfilter, NOx-vanger en / of de katalysator via een geautomatiseerd fluïdumopslag- en injectiesysteem. Tijdsprecieze DEF injecties verhogen de temperatuur van de verschillende filterelementen en laat ze efficiënter uit te voeren. Inbrengen DEF in het katalysatorsysteem bevordert filtratie-element levensduur en maakt minder schadelijke uitlaatgassen worden in de atmosfeer.
De EAS en katalysatorsystemen worden bewaakt en geregeld door ofwel de PCM of stand-alone controller ( die samenwerkt met het PCM). De besturingsinrichting bewaakt de reductant vloeistofinjectie systeemdruk, O2, NOx en uitlaat temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF (reductiemiddel) injectie te bepalen.
Als de PCM onvoldoende spanning de besturingsschakeling voor de EAS brandstofpomp, een code P20D9 worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht.
Wat is de ernst van deze DTC?
Een opgeslagen code P20D9 moet worden als ernstig en zo snel opgelost als mogelijk. Het EAS-systeem kan worden beschadigd als gevolg van de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code P20D9 worden opgeslagen.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een P20D9 problemen code kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn sommige P20D9 stappen voor probleemoplossing?
een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) , en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig zal zijn om een code P20D9.
de diagnose van de plaats van een technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, merk, en het model; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden, kon behulpzaam diagnostische informatie opleveren.
ik mijn diagnose beginnen met een visuele inspectie van de EAS bedrading en stekkers. Verbrande of beschadigde draden of connectors en worden gerepareerd of vervangen voordat procedure.
I zou blijven door de stekker van de scanner in het voertuig diagnose-aansluiting en ophalen van alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Beschouw het schrijven van deze informatie neer voor het wissen van de codes. Test rijden met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code wordt gereset.
Als de PCM komt bereidheid modus op dat moment, de code intermitterend en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.
Als de code onmiddellijk wordt gezet, het invullen van de volgende stap van uw diagnose zal vereisen dat u zoeken in uw voertuig informatiebron diagnostische stroomdiagrammen connectorpen-out overzichten, uitzicht Connectorzijde, alsmede als component testprocedures en specificaties te verkrijgen.
Gebruik DVOM te testen (spanningsval) over alle EAS brandstoftoevoersysteem gronden. Ga verder met het testen van de stroomtoevoer naar de EAS-besturingssysteem. Test zekeringen bij de schakeling geladen foutieve diagnose te voorkomen. Als de geschikte stroom (accuspanning) en gemalen circuits worden ontdekt, gebruikt de scanner de EAS brandstofpomp en testuitgang besturingsschakeling spanning geactiveerd. Als de spanning onvoldoende is, test de EAS brandstofpomprelais. Indien geen ingangsspanning wordt gedetecteerd, vermoeden dat de controller slecht of is een programmeerfout ervaren. Als de ingangsspanning is aanwezig op het relais met uitgangsspanning niet wordt gedetecteerd, vermoeden dat het relais slecht.
Als de EAS voedingsspanning uitgangsschakeling binnen parameters gebruiken DVOM de EAS brandstofdruk testen sensor en brandstofpomp. Als een van deze onderdelen niet voldoet aan de specificaties voldoen aan de fabrikant, vermoeden dat het is mislukt.