OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
reductor Heater B Controle Circuit hoog
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code en geldt voor veel diesel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Mercedes Benz, Sprinter, Audi, Ram, Chevrolet, Dodge, BMW, GMC, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie .
Een opgeslagen code P20C0 betekent dat de aandrijflijn (PCM) overspanning in de stuurschakeling heeft gedetecteerd gedurende de aangegeven met de letter B. boord reductiemiddel verhitter Deze aanduiding wordt gebruikt waarin meerdere verwarmingselementen reductant worden gebruikt, raadpleeg een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat de B keten voor de applicatie.
het katalysatorsysteem is verantwoordelijk voor de reductie van (fundamenteel) alle overige uitlaatemissies hoewel bepaalde toepassingen ook worden uitgerust een NOx-vanger.
uitlaatgasrecirculatie (EGR) systeem gaat een stap verder in de reductie van NOx. Toch kan de huidige groter en krachtiger dieselmotoren niet voldoen aan strenge federale (Amerikaanse) emissienormen met de EGR, roetfilter / katalysator, en NOx val alleen. Was om deze reden dat selectieve katalytische reductie (SCR) werden uitgevonden.
SCR systemen inject reductiemiddel verbinding of een AdBlue (DEF) in de uitlaat voor het roetfilter en / of de katalysator. De nauwkeurig getimede DEF injectie verhoogt de temperatuur van het filtratie-element en maakt het mogelijk om meer efficiënt uit te voeren. Het maakt de filtratie-element langer en laat minder schadelijke uitlaatgassen worden in de atmosfeer.
De gehele SCS-systeem wordt bewaakt en geregeld door ofwel de PCM of stand-alone controller (die samenwerkt met de PCM). Hoe dan ook, de stuureenheid bewaakt de O2, NOx en uitlaat temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF (reductiemiddel) injectie te bepalen. Precieze DEF injectie moet uitlaattemperatuur binnen aanvaardbare grenzen en optimaliseren verontreinigende filtering.
reductiemiddel verwarmers wordt verhinderd AdBlue bevriest bij extreme temperaturen. Deze kachels zijn gewoonlijk in de DEF reservoir en / of het reductiemiddel injector toevoerslang / s.
Als de PCM overspanning detecteert de regelschakeling voor reductant verwarmer B, een code P20C0 worden opgeslagen en . storingsindicatielampje worden belicht
reductant verwarmers kunnen in een DEF tank (hier getoonde voorbeeld):
Wat is de ernst van deze DTC?
Een opgeslagen code P20C0 moet worden als ernstig en zo snel mogelijk aangepakt. Het SCR-systeem kan worden uitgeschakeld als gevolg van het. Catalyst schade kan ontstaan als de voorwaarden die hebben bijgedragen aan de code worden opgeslagen worden niet gerechtvaardigd in een tijdige wijze.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een P20C0 foutcode kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P20C0 het oplossen van problemen?
U krijgt toegang tot een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig om een code P20C0 diagnosticeren .
Als u een technische dienst bulletin (TSB) kan vinden die past bij het voertuig jaar, merk en model; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden, zou het nuttig zijn diagnostische informatie opleveren.
U wilt beginnen met uw diagnose met een visuele inspectie van de reductor verwarmingsinstallatie kabelbomen en de aansluitingen. Verbrande of beschadigde draden of connectors en worden gerepareerd of vervangen voordat procedure.
Ga door het inhaken van de scanner het voertuig diagnose-aansluiting en ophalen van alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Noteer deze informatie af voor het wissen van de codes en test besturen van het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code wordt gereset.
De code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren (op dit moment) als de PCM binnenkomt readiness modus. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.
Moet de code worden teruggezet, zoek uw bron van informatie voertuig diagnostische flow te verkrijgen grafieken, verbindingspen uit overzichten, uitzicht Connectorzijde, alsmede als component testprocedures en specificaties. Deze informatie zal nodig zijn om de volgende stap van uw diagnose te voltooien.
Met de DVOM om de stroomtoevoer naar de SCR-systeem te testen /. Test zekeringen bij de schakeling geladen foutieve diagnose te voorkomen. Als de geschikte stroom (accuspanning) en gemalen circuits worden ontdekt, gebruikt de scanner reductor verwarmer / s en testuitgang besturingsschakeling spanning geactiveerd. Als de spanning onvoldoende is, vermoeden dat de controller slecht of is een programmering fout opgetreden.
Als de uitgangsspanningschakeling binnen parameters gebruiken DVOM het reductiemiddel verwarmingselement betrokken testen. Als het toestel niet voldoet aan de specificaties voldoen aan de fabrikant, vermoeden dat het is mislukt.