OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
reductor Purge regelklep Stuck Open
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain diagnostische code (DTC) en geldt voor veel OBD-II dieselvoertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Chevrolet, GMC, Ford, Mitsubishi, VW, Sprinter, Audi, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
OBD-II foutcode P20A4 en voorschriften P20A0, P20A1, P20A2, P20A3 en P20A5 geassocieerd met reductiemiddel purge regelklep circuit. Deze schakeling wordt ook wel de AdBlue systeem (DEF).
Het doel van het reductiemiddel purge regelklep schakeling een signaal aan stroomregelmodule (PCM) of de motorregeleenheid (ECM ) als referentiepunt te bepalen wanneer het reductiemiddel pomp nodig om stroming te keren en het zuiveren DEF systeem. Dit proces wordt gebruikt om te helpen bij het omzetten overgebleven uitlaatdeeltjes in onschadelijke gassen. Het DEF systeem is ontworpen om schadelijke NOx gassen om te zetten in stikstof, kooldioxide en water om het milieu te beschermen.
Als de PCM of ECM de reductor purge regelklep als vast geopend detecteert, code P20A4 zal zijn . set en de check engine licht gaat branden
Een monteur:
Wat is de ernst van de DTC?
de ernst van deze code normaal matig, maar P20A4 kan ernstiger zijn als schadelijke gassen worden uitgestoten uit de uitlaat waarvan een wordt veiligheidsproblemen die onmiddellijke aandacht vereisen
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
de symptomen van een P20A4 foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?
Oorzaken hiervoor P20A4 code kunnen omvatten:
Wat zijn enkele stappen P20A4 het oplossen van problemen?
de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technische service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.
De tweede stap is om alle componenten gekoppeld aan de reductor purge regelklep circuit en de uitstraling voor de hand liggende te lokaliseren lichamelijke schade. Op basis van het specifieke voertuig, kan het systeem DEF verschillende onderdelen een elektrisch aangedreven pomp reductiemiddel, spoelklep, druksensor, geïntegreerd niveausensor, temperatuursensor, systeem verwarmers, filters, een elektrisch gestuurde injector reductiemiddel en een reservoir omvatten. Voer een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is aan de connectoren en aansluitingen te controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit proces moet alle bedrading connectors en verbindingen naar alle componenten, inclusief de PCM of ECM. Raadpleeg de specifieke technische gegevens van het voertuig om te zien of een zekering of een zekering-able link in het circuit is opgenomen.
Geavanceerd Steps
De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en eisen dat de eigenen geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. In deze situatie kan een drukmeter ook nodig zijn de probleemoplossing ondersteunen.
Spanningcontroles
De referentiespanning en het aanvaardbare bereik kan variëren afhankelijk van het specifieke voertuig en de schakeling configuratie. Specifieke technische gegevens omvatten het oplossen van problemen charts en de juiste volgorde te volgen helpen u met een nauwkeurige diagnose te stellen.
Als dit proces identificeert de afwezigheid van een stroombron of gemalen, kan de continuïteit tests nodig zijn om de integriteit van controleren de bedrading, connectoren en andere componenten. Continuïteitstest moet altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden voor bedrading en aansluitingen moet 0 ohm weerstand. Weerstand of geen continuïteit een indicatie foutieve bedrading die open of kortgesloten en moet worden gerepareerd of vervangen. Een continuïteitstest van de PCM of ECM aan het frame van de bruikbaarheid in de bodem geen riemen en aarddraden bevestigen. De aanwezigheid van resistentie is een indicatie van een slecht contact of mogelijke corrosie.
Wat zijn gewone reparaties voor deze code?
Common fout
Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de goede richting geweest om het probleem te verhelpen met uw reductor spoelregeling klepcircuit foutcode. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig altijd voorrang zou moeten nemen.