OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
reductor Injection Air Pressure Sensor B Circuit hoog
Wat betekent dat?
Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van BMW, Mercedes-Benz, Dodge, Sprinter, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
A opgeslagen code P209D betekent dat de aandrijflijn (PCM) een overmaat mate van spanning in het reductiemiddel injectie luchtdruksensor B circuit gedetecteerd. De aanduiding B geeft een bepaalde sensor in een systeem waarin meerdere druksensoren kunnen gebruiken. Verwijzen naar een model specifieke service manual om te bepalen wat het ” B ” circuit
Het katalysatorsysteem is verantwoordelijk voor de reductie van (fundamenteel) Alle uitlaatemissies hoewel bepaalde toepassingen zijn voorzien van een NOx-vanger.
uitlaatgasrecirculatie (EGR) systeem gaat een stap verder in de reductie van NOx. Toch kan de huidige groter en krachtiger dieselmotoren niet voldoen aan strenge federale (Amerikaanse) emissienormen met de EGR, roetfilter / katalysator, en NOx val alleen. Was om deze reden dat selectieve katalytische reductie (SCR) werden uitgevonden.
SCR systemen inject reductiemiddel verbinding of een AdBlue (DEF) in de uitlaat voor het roetfilter, NOx-vanger en / of de katalysator via de reductant injectieklep (solenoïde). De nauwkeurig getimede DEF injectie verhoogt de temperatuur van het filtratie-element en maakt het mogelijk om meer efficiënt uit te voeren. Verhoogt filtratie-element levensduur en maakt minder schadelijke uitlaatgassen worden vrijgegeven in de atmosfeer. Het gehele SCR-systeem wordt bewaakt en geregeld door ofwel de PCM of stand-alone controller (die samenwerkt met het PCM). Hoe dan ook, de stuureenheid bewaakt de O2, NOx en uitlaat temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF (reductiemiddel) injectie te bepalen. Precieze DEF injectie moet uitlaattemperatuur binnen aanvaardbare grenzen en optimaliseren verontreinigende filtering.
De reductor / regeneratie toevoerpomp wordt gebruikt om de DEF druk in het vloeibare reductiemiddel voor gebruik, indien nodig. Toevoerpomp spanning wordt bewaakt door de PCM consistente fluctuatie en belastingspercentage. De PCM controleert tevens één of meer druksensoren in het reductiemiddel toevoersysteem te bepalen of er een lek in het systeem.
Als de PCM een zekere spanning in het reductiemiddel injectie luchtdruksensor B circuit dat teveel wordt een code P209D worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Meerdere ontsteking cycli – met een mislukking – kan nodig zijn voor MIL verlichting
Wat is de ernst van deze DTC?
Een opgeslagen code P209D moet worden als ernstig en zo snel opgelost als mogelijk te maken. Het SCR-systeem kan worden uitgeschakeld als gevolg van het. Catalyst schade kan ontstaan als de voorwaarden die hebben bijgedragen aan de code worden opgeslagen worden niet gerechtvaardigd in een tijdig.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een P209D foutcode kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn sommige P209D stappen voor probleemoplossing?
Zorg ervoor dat de reductor / regeneratie leveringssysteem niet verliest druk (intern of extern). Activeren van de pomp om de druk te creëren en controleer het systeem voor externe lekkage. Gebruik een brandstofdruk tester reductant systeemdruk handmatig te controleren. Controleer de levering pomp en de injector op lekkage. Als lekken worden ontdekt (intern of extern), moeten ze worden gerepareerd voordat u verder gaat met de diagnose.
Een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie zal zijn nodig is om een code P209D diagnosticeren
U kunt uw bron van informatie over het voertuig te gebruiken om een technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, merk en model te vinden.; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden. Als je er een te vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.
Met de scanner (aangesloten op het voertuig diagnose-aansluiting) op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.
Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.
Als de code onmiddellijk wordt gezet, de volgende stap van de diagnose is het nodig dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.
Stap 1
met de DVOM om te testen reductant injectiesysteem druksensoren volgens de specificaties van de fabrikant. Componenten welke test binnen de maximaal toelaatbare parameters niet moet ondeugdelijk beschouwd.
Stap 2
Als het reductiemiddel injectiedruk de specificaties, de code P209D aanhoudt, en de sensor betrokken bedrijfsklaar gebruik de DVOM te testen en uitgangssignaal circuits tussen sensoren en de PCM / SCR controller. Koppel alle controllers alvorens de DVOM voor het testen.