OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
door brandstof gevoede verwarmer prestaties
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke aandrijflijn code en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Mercedes-Benz, Land Rover, Opel, Toyota, Volvo, Jaguar, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie. P >
Als de auto een code P2030 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een storing in de hulp- of brandstof gevoede verwarmer systeem heeft vastgesteld. Dit type code is van toepassing op voertuigen met brandstof gestookte kachel systemen alleen.
Het creëren cabine hitte in auto’s met modern, schoon brandende dieselmotoren kunnen worden uitdagend met name in gebieden met extreem koude omgevingstemperaturen. Als gevolg van de totale massa van de dieselmotor, het verwarmen van de motor genoeg voor de thermostaat open (met name bij stationair toerental) kan onmogelijk zijn wanneer de temperaturen dalen. Dit kan een probleem Interieurcomfort maken als warme koelvloeistof niet te stromen in de verwarmingskern. Om deze toestand te verhelpen, sommige auto’s maken gebruik van een brandstof gestookte verwarmingssysteem. Typisch wordt een kleine, onder druk brandstofreservoir levert een omsloten brander met een nauwkeurig geregelde hoeveelheid brandstof wanneer de omgevingstemperatuur onder een bepaald niveau daalt. De brandstof gevoede verwarmer injector en ontsteker kan automatisch worden geactiveerd of handmatig geactiveerd door inzittenden. Koelmiddel stroomt door de in lijn brander, waar het wordt verhit, en blijft het passagierscompartiment. Hierdoor kan de voorruit en andere componenten te ontdooien alvorens het voertuig in beweging is en voordat de motor op bedrijfstemperatuur komt wordt gebracht.
Meestal koelmiddeltemperatuur sensoren gebruikt om heater temperatuur bepalen, maar sommige modellen ook gebruik lucht temperatuursensoren. De PCM controleert de temperatuursensoren te waarborgen dat de door brandstof gevoede verwarmer naar behoren werkt.
Als de PCM een passende mate van temperatuursverschil niet detecteert tussen koelmiddel dat de door brandstof gevoede verwarmer en koelvloeistof die uit de door brandstof gevoede verwarmer een code P2030 kan worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) brandt. Meerdere ontsteking cycli (met een storing) kan nodig zijn voor MIL verlichting.
Wat is de ernst van deze DTC?
een opgeslagen code P2030 zal waarschijnlijk gepaard gaan met een gebrek aan warmte in de passagiersruimte. De opgeslagen aangeeft van ofwel een elektrische afgifte of ernstige mechanische opgetreden. Bij echt koud weer, moeten de voorwaarden die hebben bijgedragen tot een code van deze aard wordt opgeslagen worden verholpen zo snel mogelijk.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een P2030 foutcode kunnen omvatten:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kan onder meer zijn:
Wat zijn enkele stappen P2030 het oplossen van problemen?
een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig zullen zijn om ac diagnosticeren ode P2030
U kunt uw bron van informatie over het voertuig te gebruiken om een technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, merk en model te vinden.; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden. Als je er een te vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.
Met de scanner (aangesloten op het voertuig diagnose-aansluiting) op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.
Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.
Als de code onmiddellijk wordt gezet, de volgende stap van de diagnose is het nodig dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.
Stap 1
met de DVOM om te testen temperatuursensoren (lucht of koelvloeistof) volgens de specificaties van de fabrikant. Sensoren welke test binnen de maximaal toelaatbare parameters niet doet zou gebrekkig worden beschouwd.
Stap 2
De bron van het voertuig diagnostische informatie en de DVOM om te testen door brandstof gevoede verwarmer injectoren en ontstekers met de systeem geactiveerd. Als klimaatomstandigheden niet activering toelaten, gebruikt de scanner handmatig activeren.
Stap 3
systeemschakelaars en andere componenten functionele Gebruik de DVOM te testen en uitgangssignaal circuits van de zekeringenpaneel, PCM en contactslot. Koppel alle controllers voorafgaand aan het gebruik van de DVOM voor het testen.