OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
inlaatspruitstuk Runner Position Sensor / Schakelaar Circuit Range / performance Bank 1
Wat betekent dat?
generieke aandrijflijn / motor diagnostische code geldt doorgaans naar ingespoten motoren van de meeste fabrikanten brandstof sinds 2003.
Die fabrikanten omvatten, maar zijn niet beperkt tot, Ford, Dodge, Toyota, Mercedes, Volkswagen, Nissan en Infiniti.
Deze code is vooral bezorgd over de waarde die door het inlaatspruitstuk stromingscontroleafsluiter / positiesensor, ook wel bekend als IMRC afsluiter / sensor (typisch gelegen na het inlaatspruitstuk) die helpt PCM control voertuig de hoeveelheid lucht wordt toegelaten in de motor bij verschillende toerentallen. Deze code wordt ingesteld Bank 1, waarbij de cilinderbank die ook cilindernummer 1. Deze kan een mechanische of elektrische schakeling defect zijn, afhankelijk voertuigfabrikant en brandstofsysteem.
Problemen kunnen per afhankelijk van fabrikant, brandstofsysteem en het type inlaatspruitstuk agent regelklep / stand (IMRC) sensor en draad kleuren.
Symptomen
de symptomen van een P2015 motor code kunnen zijn:
oorzaken
Kenmerkend de oorzaken van deze code reeks zijn:
(vereiste programmering na vervanging)
Diagnose stellen en informatie over reparaties
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren op tec hnical dienst bulletins (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Het volgende wat je moet doen is kennisgeving of er nog andere foutcodes. Als een van hen zijn intake / prestaties van de motor systeem gerelateerde, diagnosticeren ze eerst. Verkeerde diagnose van deze codes is bekend dat zich voordoen als iemand deze code diagnoses voordat er een intake / prestaties van de motor gerelateerde systeemcodes grondig zijn gediagnosticeerd en gerepareerd. Zorg ervoor dat er geen inname of afvoer lekkage. Een intake lek, of vacuüm lek, maakt de motor draaien mager. Een uitlaat lek geeft de indruk van een magere lopende motor door aan lucht langs de lucht-brandstofverhouding / zuurstof (AFR / O2) sensor.
vervolgens naar de IMRC afsluiter / sensor op specifieke voertuig. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk voor het wrijven, schrapen, kale draden, versleten plekken of gesmolten plastic connectoren. Trek de connectoren uit elkaar en zorgvuldig naar de terminals (de metalen delen) in de connectoren. Controleer om er zeker van zijn dat ze niet verbrand of verroest. In geval van twijfel, nog wat elektrisch contact schoner te allen onderdelen op te slaan als het reinigen van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, nog wat alcohol en een kleine plastic borstel om ze schoon te maken. Na het reinigen, laat ze drogen aan de lucht. Verpak de holte connector met diëlektrische siliconenverbinding (zelfde materiaal ze voor lamp sockets en bougiekabels) en monteer.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de IMRC afsluiter / sensor spanningssignalen testen van en naar de PCM. Monitor IMRC sensor spanning op uw scanner. Als een scanner niet beschikbaar is, dan test het signaal afkomstig van de sensor IMRC met een digitale volt ohmmeter (DVOM). Met de sensor aangesloten, dient de rode voltmeter leiden tot het IMRC sensorsignaal draad en de zwarte voltmeter leiding verbonden met aarde worden verbonden. Start de motor en het toezicht op de IMRC sensor input. Snap het gaspedaal. Motortoerental toeneemt, moet het IMRC sensorsignaal veranderen. Controleer de specificaties van de fabrikant, aangezien er een grafiek kan u informeren over wat de spanning moet op een gegeven RPM.
Als deze test mislukt, moet u controleren of de IMRC klep zal bewegen en is niet bindend of steken in het inlaatspruitstuk. Verwijder het IMRC sensor / actuator en grijp de pen of koppeling die beweegt de platen / kleppen in het inlaatspruitstuk. Houd in gedachten dat deze kan hebben een sterke terugkeer veer daaraan verbonden, dus kunnen er spanning op hen worden als je ze draaien. Controleer of er geen binding / losheid in de platen / kleppen zoals u ze draaien. Als dat zo is, zal je nodig hebt om ze te vervangen, en dit betekent meestal dat je nodig hebt om het hele inlaatspruitstuk vervangen. Deze taak wordt beter overgelaten aan de professionals.
Als de IMRC platen / ventielen schakelen zonder binding of overmatige speling, dit de noodzaak om de IMRC sensor / actuator en opnieuw testen.
Opnieuw kan niet genoeg worden benadrukt vervangen duiden dat alle andere codes voorafgaand aan deze een diagnose moet worden gesteld, zoals problemen die andere codes om het apparaat ontstaan kan deze ook leiden tot set. Het kan ook niet genoeg worden benadrukt dat zodra de eerste stap of twee van de diagnose optreedt en het probleem is niet duidelijk, zou het een wijs besluit om te overleggen met een auto-professional met betrekking tot de reparatie van uw voertuig, zoals de meeste van de reparaties van daar zijn forward eisen dat de verwijdering en vervanging van het inlaatspruitstuk om volledig te kunnen herstellen van deze code en de prestaties van de motor gerelateerde kwestie.
het is ook verstandig om er rekening mee dat een deel van de IMRC platen / kleppen worden op hun plaats gehouden met de sensor / actuator en assemblage niet afzonderlijk vervangbaar. Proberen om ze uit elkaar te nemen kan ervoor zorgen dat ze breken. Als u niet zeker bent over uw auto, neem dan contact op met een auto-professional.