OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Catalyst System Over Temperature Bank 1
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Hino, Mercedes Benz, VW, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
Als uw diesel, OBD-II uitgerust voertuig opgeslagen code P200E, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een overmatige mate katalysatorsysteem gedurende een motor bank heeft gedetecteerd. Bank 1 is de bank van de motor die de nummer een cilinder bevat.
Het katalysatorsysteem, als het gaat om een moderne schone verbranding diesel aangedreven voertuig, is ontworpen om schadelijke uitlaatgassen te verminderen voordat ze kunnen worden vrijgegeven in de atmosfeer. Uitlaatemissies bestaan voornamelijk uit koolwaterstoffen (HC), koolmonoxide (CO), stikstofoxide (NOx) en deeltjesvormig materiaal (roet – in dieseltoepassingen). De katalysator heeft in feite een groot (fijnmazige) filter dat bestand is tegen extreme temperatuur. Uitlaatgas stroomt door en schadelijke emissies gevangen in een platina filterorgaan. De extreme temperaturen die in de katalysator helpen om schadelijke emissies elementen branden.
Het katalysatorsysteem is verantwoordelijk voor de reductie van (fundamenteel) alle overige uitlaatemissies hoewel bepaalde toepassingen ook voorzien van een NOx-vanger.
uitlaatgasrecirculatie (EGR) systemen gaan nog een stap verder in de reductie van NOx. Toch kan de huidige groter en krachtiger dieselmotoren niet voldoen aan strenge federale (Amerikaanse) emissienormen met de EGR, katalysator, en NOx val alleen. Was om deze reden dat selectieve katalytische reductie (SCR) werden uitgevonden.
SCR systemen injecteren AdBlue (DEF) in de uitlaat voor het roetfilter en / of katalysator. De nauwkeurig getimede DEF injectie verhoogt de temperatuur van het filtratie-element en maakt het mogelijk om meer efficiënt uit te voeren. Het maakt de filtratie-element langer en laat minder schadelijke uitlaatgassen worden in de atmosfeer.
Uitlaat temperatuursensoren voor en na de katalysator geplaatst om de temperatuur en de efficiëntie te bepalen. Het gehele SCS-systeem wordt bewaakt en geregeld door ofwel de PCM of stand-alone controller (die samenwerkt met het PCM). Hoe dan ook, de stuureenheid bewaakt de O2, NOx en uitlaat temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF injectie te bepalen. Precieze DEF injectie moet uitlaattemperatuur binnen aanvaardbare grenzen en optimaliseren verontreinigende filtering.
Als de PCM temperatuur buitensporige katalysatorsysteem (voor de motor bank een) detecteert, een code P200E wordt opgeslagen en een storing controlelampje kan verlichten
een weggesneden van een typische roetfilter.
Wat is de ernst van de DTC?
Any opgeslagen katalysatorsysteem codes voorloper een verstopte uitlaatsysteem zijn. De opgeslagen code P200E moet ernstig worden beschouwd en zo snel opgelost als mogelijk te maken. Catalyst schade kan ontstaan als de voorwaarden die hebben bijgedragen aan de code worden opgeslagen worden niet gerechtvaardigd in een tijdige wijze.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een P200E foutcode kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P200E het oplossen van problemen?
Als SCR codes worden ook opgeslagen, moeten deze voordat u de opgeslagen P200E diagnosticeren worden aangepakt. Prealyst uitlaat lekken moeten worden gerepareerd voordat u een diagnose voor dit type code.
U krijgt toegang tot een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een infrarood thermometer met een laser pointer, nodig hebben en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie aan een code P200E diagnosticeren
Als u een technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, merk en model te vinden.; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden, zou het nuttig diagnostische informatie opleveren.
U wilt beginnen met uw diagnose met een visuele inspectie van het SCR-inspuitsysteem, uitlaat temperatuursensoren , NOx sensoren en zuurstof (02) -sensor harnassen en aansluitingen. Verbrande of beschadigde draden of connectors en worden gerepareerd of vervangen voordat procedure.
Ga door het inhaken van de scanner het voertuig diagnose-aansluiting en ophalen van alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Noteer deze informatie af voor het wissen van de codes en test besturen van het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code wordt gereset.
De code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren (op dit moment) als de PCM binnenkomt readiness modus. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.
Moet de code worden teruggezet, zoek uw bron van informatie voertuig diagnostische flow te verkrijgen grafieken, verbindingspen uit overzichten, uitzicht Connectorzijde, alsmede als component testprocedures en specificaties. Deze informatie zal nodig zijn om de volgende stap van uw diagnose te voltooien.
Met de infrarood thermometer om de werkelijke pre en post katalysator temperaturen te achterhalen. Let op de scanner datastroom naar uw werkelijke bevindingen vergelijken met de informatie op de scanner data scherm. Vergelijk ook uitlaattemperatuur sensordata tussen de motor banken. Als uitlaattemperatuur inconsistenties worden gedetecteerd, test de betreffende sensor / s De DVOM. Sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant, moet defect worden beschouwd.
Als alle sensoren en circuits lijken te functioneren zoals de bedoeling is, vermoeden dat de katalysator element defect is of dat het SCR-systeem is mislukt.