P0AFC Hybrid Battery Pack sensormodule

Home » OBD Codes » P0A00-P0A99 » P0AFC Hybrid Battery Pack sensormodule

P0AFC Hybrid Battery Pack sensormodule

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Hybrid Battery Pack Sensor Module

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC ) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Toyota, Honda, Ford, Subaru, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als uw OBD II uitgerust, hybride voertuig (HV) een code P0AFC opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een storing in het hybride accupakket sensormodule heeft gedetecteerd. De hybride batterij sensormodule vaker aangeduid als hybride voertuigaccu regelmodule (HVBCM). Deze code moet worden tentoongesteld alleen in hybride voertuigen.

De primaire verantwoordelijkheid van de HVBCM (die samenwerkt met de PCM en andere controllers) is het bewaken en controleren van de de high-voltage accu. Achtentwintig (nikkel- metaalhydride) batterijen, geconfigureerd uit acht afzonderlijke 1,2 volt cellen – zich in serie vormen de HV-batterijpakket. De hoogspanning hybride accu’s in serie geschakeld met voorgemonteerde aansluitingen en gedeelten van hoogspanning koperen kabel.

Accutemperatuur, individuele celweerstand, batterij niveau, en de algehele batterij conditie behoren tot de functies bewaakt en berekend volgens de HVBMS.

de HVBMS ontvangt invoergegevens van elke individuele cel om afzonderlijke batterij / celtemperatuur en weerstand niveaus in de batterij te controleren. Deze informatie wordt gebruikt om de batterijen tarieven te reguleren en te bedienen batterij ventilatoren (onder andere). Elke individuele cel (of batterij, afhankelijk van het type systeem) is uitgerust met een geïntegreerde ampèremeter / temperatuursensor.

Als de HVBMS geeft de PCM met een ingangssignaal dat een HVBCM aangeeft (hybride accu sensor module) storing is opgetreden, een code P0AFC worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht. De meeste voertuigen toepassingen zullen meerdere falen cycli voorafgaand aan de MIL verlichting vereisen

Een typisch hybride accu.

Wat is de ernst van deze DTC?

Hybrid accupakket sensormodule / HVBCM falen (en een opgeslagen code P0AFC ) kan resulteren in deactivering van het elektrische aandrijfsysteem. De P0AFC moeten worden aangepakt met spoed

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P0AFC foutcode kunnen zijn:.?

  • Verminderde prestaties van het voertuig
  • Een verminderde brandstofverbruik
  • Andere HV accugerelateerde codes
  • Elektrische voortstuwing systeem uitschakelen
  • Wat zijn een aantal van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte HV batterij, cel, of accu
  • Loose , gebroken of gecorrodeerde rail connectors of kabels
  • HVBMS storing
  • Controller falen van de programmering fout
  • Wat zijn sommige P0AFC stappen voor probleemoplossing

    De high-voltage accusysteem mag alleen worden onderhouden door gekwalificeerd personeel.

    De toegang tot een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van HV accusysteem diagnostische informatie zal nodig zijn voordat u probeert een code P0AFC vast te stellen.

    ik mijn diagnose beginnen met een visuele inspec tie van het HV-batterijpakket en al Controller Area Network (CAN) harnassen. Ik zou concentreren op tekenen van corrosie, schade of andere duidelijk open circuits. Verwijder corrosie en reparatie (of vervangen) defecte schakelingen zoals vereist. Voordat u een batterij load testing, zorg ervoor dat er geen corrosie problemen aanwezig zijn op de accu, dat alle aansluitingen goed vastzitten en dat de accu volledig is opgeladen.

    Ga door het aansluiten van de scanner om de voertuig kenmerkende schakelaar en binnenhalen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Noteer deze informatie voor het wissen van de codes en test besturen van het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code wordt gereset

    Als de PCM komt readiness modus (geen opgeslagen codes) op dit punt.; de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren.

    wellicht defect HVBCM / PCM of controller programmeerfout vermoed dat als alle controller vermogen (input) en gemalen schakelingen intact en er geen sensor vermogen (output) voedingsspanning van de HVBCM / PCM. -Wisseling vereist herprogrammering.

    Als er geen HVBCM voedingsspanning, testen alle bijbehorende controller voeding zekeringen en relais. Vervang defecte onderdelen zoals vereist.

    Elke controller die shows tekenen van water, warmte, of aanrijding schade defect moet worden beschouwd.

  • Terwijl een opgeslagen code P0AFC mogelijk niet automatisch deactiveren de HV acculaadsysteem maar de voorwaarden die de code veroorzaakt worden opgeslagen kan
  • uitschakelen

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0afc te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X