P0A7D Hybrid Battery Pack State of Charge Low

Home » OBD Codes » P0A00-P0A99 » P0A7D Hybrid Battery Pack State of Charge Low

P0A7D Hybrid Battery Pack State of Charge Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Hybrid Battery Pack State of Charge Low

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Toyota (Prius, Camry), Lexus, Fisker, Ford, Hyundai, GM, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

als hybride voertuig (HV) P0A7D code is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een onvoldoende laadtoestand is gedetecteerd als het gaat om het hoogspanningsnet accu. Deze code dient alleen opgeslagen in hybride voertuigen.

Typisch wordt de HV (nikkel- metaalhydride) batterijen uit acht (1,2 volt) cellen die in serie zijn opgesteld. Achtentwintig van deze cellen vormen de HV-batterijpakket. Een hybride voertuig batterijmanagementsysteem (HVBMS) is verantwoordelijk voor de regulering en controle van de hoogspanning accu. De HVBMS interageert met PCM en andere controllers, zoals vereist.

Afzonderlijke celweerstand, accuspanning en accutemperatuur zijn allemaal factoren die de HVBMS (en andere regelaars) worden beschouwd bij de berekening accu toestand en de gewenste ladingstoestand. De meeste hybride voertuigen gebruiken een HVBMS waarbij elke cel is voorzien van een stroommeter / temperatuursensor. De HVBMS bewaakt data van elke cel en vergelijkt afzonderlijke spanningsniveaus te bepalen of de batterij goed functioneert op de gewenste ladingstoestand. Zodra gegevens berekend, bijgevolg de juiste regelaar reageert.

Als de PCM een spanningsniveau van de HVBMS dat onvoldoende om omstandigheden detecteert een code P0A7D wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) kan verlicht worden. In sommige gevallen zullen meerdere falen cycli vereist voor MIL verlichting

Een typisch hybride accu.

Wat is de ernst van deze DTC?

de opgeslagen code P0A7D en alle andere HVBMS gerelateerde codes moeten worden ingedeeld zo ernstig en als zodanig aangepakt. De hybride aandrijving kunnen worden uitgeschakeld wanneer deze code wordt opgeslagen

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P0A7D foutcode kunnen zijn:.?

  • Een verminderde brandstofverbruik
  • Verminderde prestaties
  • Andere HV accugerelateerde codes
  • Elektrische voortstuwing systeem uitschakelen
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte HV batterij, cel, of accu
  • Bad alternator, turbine of generator
  • HVBMS storing
  • HV-batterijpakket fans niet naar behoren werkt
  • Losse, gebroken of gecorrodeerde rail connectors of kabels
  • Wat zijn enkele stappen P0A7D het oplossen van problemen?

    Als batterijlaadsysteem codes zijn ook aanwezig, diagnose en herstel van die voorafgaand aan het proberen om de P0A7D vast te stellen.

    U ontvangt een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van HV accusysteem diagnostische informati nodig op om nauwkeurig vast te stellen een code P0A7D.

    Begin met een visuele inspectie van de HV-batterijpakket en alle circuits. Kijk op tekenen van corrosie, schade of open circuits. Verwijder corrosie en reparatie van defecte onderdelen zoals vereist.

    Gebruik de scanner om alle opgeslagen codes en relevante freeze frame gegevens op te halen. Nadat dit gegevens de codes en proefrit het voertuig. Indien mogelijk, proefrit het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code wordt gereset.

    Als P0A7D gereset, gebruikt de scanner HV batterij opladen databank batterijlading nemen. Verkrijgen accu testprocedures en specificaties van uw bron van HV informatie. Het lokaliseren van de juiste plaatsing van componenten schema, schakelschema’s, meningen Connectorzijde en connectorpen-out grafieken zijn van belang bij het bereiken van een nauwkeurige diagnose

    Als de accu defect blijkt te zijn. HV batterijpakket reparatie een mogelijkheid, maar kan onbetrouwbaar blijken. De zekerste manier om een ​​defecte HV-batterijpakket te corrigeren is vervangen met een fabriek deel maar dit kan onbetaalbaar zijn. Als dit het geval is, beschouwen de juiste gebruikte HV-batterijpakket.

    Als de accu blijkt te zijn binnen functionele specificaties, passende test HVBMS sensoren (temperatuur en spanning) door het volgen van de fabrikant testspecificaties en procedures. Dit kan gedaan worden met behulp van de DVOM. Vervang de sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant.

    Als alle sensoren lijken te functioneren zoals de bedoeling is, gebruikt u de DVOM om individuele cellen te testen op resistentie. Cellen die een onaanvaardbare mate van weerstand vertonen, moet de stroomrail connectors en kabels getest met de DVOM.

  • Kan accucellen en batterijen kunnen worden vervangen maar de totale HV-batterijpakket vervanging is normaal gesproken de meest betrouwbare oplossing
  • een opgeslagen code P0A7D niet automatisch HV batterij uitschakelen oplaadsysteem maar de voorwaarden die de code veroorzaakt worden opgeslagen kan
  • Als de HV in kwestie meer dan 100.000 uitschakelen -miles op de teller, verdachte HV-batterijpakket storing
  • Als het voertuig minder dan 100K mijl, een losse of gecorrodeerde verbinding is waarschijnlijk de bron van de storing
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0a7d te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X