P081C Park Ingangscircuit

Home » OBD Codes » P0800-P0899 » P081C Park Ingangscircuit

P081C Park Ingangscircuit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Park Ingangscircuit

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Land Rover, Volvo, BMW, Mini, Jaguar, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als de auto een code P081C is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een storing in het PARK ingangsketen van de neutrale veiligheidsschakelaar heeft gedetecteerd (ook wel de verschuiving keuzeschakelaar). Dit type code is voor voertuigen met een automatische transmissie alleen.

De trailers ingangscircuit typisch geïntegreerd in de neutrale veiligheidsschakelaar of shift keuzeschakelaar. Wanneer de transmissie is geplaatst in de P, een spanningssignaal wordt toegevoerd aan de transmissie besturingsmodule (TCM) of PCM. De regelaar houdt ook spanning wanneer het contact zich in de AAN-stand. De TCM kan een stand-alone module of een deel van de PCM zijn.

Als de PCM een passende mate van spanning niet detecteert On the Park circuit, met de transmissie blijkbaar in het park of neutraal, kan een code P081C worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) brandt. Meerdere ontsteking cycli (met een storing) kan nodig zijn voor MIL verlichting.

Wat is de ernst van deze DTC?

een opgeslagen code P081C zou gepaard kunnen gaan met een no-start staat en geeft ook aan dat ofwel een elektrisch probleem of een mechanische opgetreden. Voorwaarden die bijgedragen aan een code van dit type wordt opgeslagen moet zo snel mogelijk verholpen.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P081C foutcode kunnen zijn:?

  • De motor start niet
  • de motor start niet met de versnellingsbak in een versnelling
  • Er zijn geen symptomen kunnen worden tentoongesteld
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    Oorzaken hiervoor code kunnen omvatten:

  • Defecte neutrale veiligheid of shift keuzeschakelaar
  • kortgesloten of geopend bedrading of connectors PARK ingangsketen
  • defecte PCM of een programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P081C het oplossen van problemen?

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig zal zijn om een ​​code P081C diagnosticeren

    U kunt uw bron van informatie over het voertuig te gebruiken om een ​​technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, merk en model te vinden.; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden. Als je er een te vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Met de scanner (aangesloten op het voertuig diagnose-aansluiting) op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.

    Als de code onmiddellijk wordt gezet, de volgende stap van de diagnose is het nodig dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.

    Stap 1

    met de DVOM om te testen PARK ingangsspanning op de geschikte neutrale positie / shift keuzeschakelaar. Typische PARK ingangscircuits is hetzij batterijspanning (bij activering) of gemalen (bij gedeactiveerde).

    Stap 2

    De bron van het voertuig diagnostische informatie en de DVOM te testen neutrale veiligheid / shift keuzeschakelaars wens. Vervang schakelaars die test niet binnen systeemparameters.

    Stap 3

    Als systeemschakelaars en circuits functioneel gebruik DVOM te testen PARK ingangsschakelingen het PCM. Koppel alle controllers voorafgaand aan het gebruik van de DVOM voor het testen.

  • PARK invoercodes worden meestal toegeschreven aan neutrale veiligheidsschakelaar storing
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p081c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p081c uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p081c definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p081c

    X