P0813 Reverse Output Circuit

Home » OBD Codes » P0800-P0899 » P0813 Reverse Output Circuit

P0813 Reverse Output Circuit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Reverse Output Circuit

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Toyota, Honda, Acura, Lexus, Geo, General Motors, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als de auto een code P0813 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een storing in omgekeerde uitgangssignaal circuit gedetecteerd.

de overdracht besturingsmodule (TCM) kan een stand alone module of deel van de PCM. Zoals de TCM kan de omgekeerde sensor voor de transmissie van een enkele component zijn of het kan een deel van de neutrale veiligheidsschakelaar zijn. Voertuigtoepassingen met een manuele transmissie gebruikt typisch een afzonderlijke omgekeerde positiesensor en automatische transmissies gebruik de neutrale veiligheidsschakelaar.

De transmissiebesturingsinrichting berekent de data van de rijsnelheidssensor en de wielsensoren om te bepalen of het voertuig in beweging is; en in welke richting. De PCM heeft ook zelf testen regelmatig of dat installatiecircuit spanning binnen parameters.

Als de PCM detecteert dat het voertuig beweegt in een tegengestelde richting zonder de juiste omgekeerde sensorsignaal, een code P0813 kan opgeslagen en storing controlelampje (MIL) brandt. Meerdere ontsteking cycli (met een storing) kan nodig zijn voor MIL verlichting.

Wat is de ernst van de DTC?

een opgeslagen code P0813 aangeeft dat ofwel een ernstige elektrische afgifte of een soort van mechanische opgetreden. In ieder geval moeten de voorwaarden die hebben bijgedragen tot een code van deze aard wordt opgeslagen worden verholpen zo snel mogelijk.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P0813 foutcode kunnen zijn:

  • Reverse lampen zijn uitgevallen
  • Reverse lampen zijn continu verlichte
  • Er zijn geen symptomen kunnen worden tentoongesteld
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte omgekeerde positie sensor
  • Bad Neutraal veiligheidsschakelaar
  • kortgesloten bedrading voor omgekeerde positie sensor
  • Faulty PCM of een programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P0813 het oplossen van problemen?

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van het voertuig specifieke diagnostische informatie nodig om een ​​code P0813 vast te stellen.

    U kunt de bron van uw voertuig te gebruiken informatie aan een technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig te maken, en het model te lokaliseren; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden. Als je er een te vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Met de scanner (aangesloten op het voertuig diagnose-aansluiting) op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.

    Als de code onmiddellijk wordt gezet, de volgende stap van de diagnose is het nodig dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.

    Stap 1

    met de DVOM om te testen spanning, gemalen en signaal op het achterwaartse positiesensor of neutrale veiligheidsschakelaar. Kantelstand sensoringang en uitgangsschakelingen gewoonlijk bestaan ​​uit referentiespanning (transmissie omgekeerd) of gemalen (verzending niet omgekeerd).

    Stap 2

    Als installatiecircuits functioneel gebruik de DVOM de juiste kantelstand sensor te testen. Vervang sensoren die test niet binnen systeemparameters.

  • Reverse positiesensor codes worden meestal toegeschreven aan Storing
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0813 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0813 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0813 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p0813

    X