P0803 1-4 Upshift (Skip Shift) Solenoid Controle Circuit Malfunction

Home » OBD Codes » P0800-P0899 » P0803 1-4 Upshift (Skip Shift) Solenoid Controle Circuit Malfunction

P0803 1-4 Upshift (Skip Shift) Solenoid Controle Circuit Malfunction

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

1-4 Upshift (Skip Shift) Solenoid Controle Circuit Storing

Wat betekent dat?

Deze diagnostische foutcode (DTC) is een generieke powertrain code en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Chevrolet, Mercedes-Benz, BMW, Ford, GMC, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als de auto een code P0803 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een storing in de transmissie opschakelen (ook wel skip shift) besturingsmagneetafsluiters systeem heeft vastgesteld.

de automatische transmissie opschakelen control solenoïde wordt gebruikt in voertuigtoepassingen waarbij de transmissie manueel via versnellingsbereik kan worden verschoven door duwen of trekken van de schakelhefboom in een enkelvoudige richting. Deze functie is vooral populair in de high-performance of sportwagens. Aangezien de shifter hoeft slechts lichtjes bewogen, wordt een elektronische solenoïde vereist het invoeren van een schakelsignaal naar de TCM en effect de gewenste schakelen.

De overdracht besturingsmodule (TCM) kan stand-alone unit maar wordt meestal geïntegreerd in een enkele behuizing met de motorregeleenheid (ECM). Dit wordt als PCM genoemd.

Als de PCM een storing in het opschakelen solenoïde besturingsschakeling detecteert, een code P0803 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) verlichte

Wat is de ernst van deze DTC?

een opgeslagen code P0803 aangeeft dat het doorschakelen solenoïde regelcircuit storing wordt gedetecteerd. Aangezien de opschakelen (of overslaan shift) systeem is een hulp- of krachtige shifter element, maar geen kritische Overbrengingsregelsysteem en een code P0803 mag niet als ernstig.

Wat zijn de symptomen van de code

de symptomen van een P0803 foutcode omvatten:

  • Verder shift gedeeltelijk of volledig invalide
  • Verder shift indicatorlamp verlicht of knipperend
  • de transmissie kan worden in slap-in-modus
  • geplaatst

    Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    oorzaken voor deze code kunnen omvatten:

  • Defecte skip Schakelmagneetklep
  • kortgesloten of geopend overspringen Schakelmagneetklep besturingsbedrading of stekkers
  • Regelaar programmafout
  • Wat zijn enkele stappen P0803 het oplossen van problemen?

    bij de diagnose van automatische transmissie codes, moet u beginnen door ervoor te zorgen dat de transmissie vloeistof schoon is en dat de overdracht indien ingevuld op het juiste niveau . Als het vloeistofniveau laag is, zoekt de bron van het lek en reparatie van de aandoening. Vul de transmissie met de remvloeistof en versturen.

    Als de vloeistof overmatig donker en geuren sterk gebrande wrijvingsmateriaal, zal moeten worden vervangen. Dit kan worden bewerkstelligd door verwijdering van de transmissie pan (en aftappen van de koppelomvormer) of spoelen van de transmissie (aanbevolen). Hoe dan ook, wil je het filter te vervangen op dit moment. Bij het verwijderen van de pan van de transmissie, zorg om het behoud van wat puin daarin kunnen zijn geland. Als de pan is relatief vrij van afval kunt u ervan uitgaan dat de koppelingen zijn mechanisch intact. Indien er een overmatige hoeveelheid wrijvingsmateriaal in de pan (en vast aan de magneet), zal de transmissie- opnieuw opbouwen van een vakman.

    Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) , en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig zal zijn om een ​​code P0803 vast te stellen.

    U kunt uw bron van informatie over het voertuig te gebruiken om een ​​technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, make lokaliseren, en modelleren; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden. Als je er een te vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Met de overdracht gevuld tot het juiste niveau met de aanbevolen vloeistof, ga dan verder met de eerste stap van de diagnose.

    Stap 1

    met de scanner (met het voertuig diagnose-aansluiting) ophalen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, de voorwaarden die hebben bijgedragen aan de code opgeslagen moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose kan worden gesteld.

    Stap 2

    Als de code wordt onmiddellijk teruggesteld, de volgende stap van uw diagnose zal vereisen dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.

    stap 3

    Gebruik DVOM om testspanning en aarde circuits op skip Schakelmagneetklep. Als de spanning en aarde worden gedetecteerd, gebruikt de DVOM het testen van de solenoïde zelf.

    Stap 4

    Als er geen skip shift componenten mislukt, gebruik DVOM om testsysteem circuits. Het spanningsverlies testmethode werkt goed voor deze taak. Koppel alle controllers van het circuit voor de test tegen het DVOM.

  • Test skip schakelbesturingsinrichting zekeringen van het circuit geladen verkeerde diagnose
  • voorkomen

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0803 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X