P0800 Transfer Case Control System (MIL Request)

Home » OBD Codes » P0800-P0899 » P0800 Transfer Case Control System (MIL Request)

P0800 Transfer Case Control System (MIL Request)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Transfer Case Control System (MIL Request)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, GMC, Chevrolet, Dodge, Subaru, BMW, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als de auto een code P0800 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een ingaand datasignaal aangeeft dat de verdeelbak regelsysteem (TCCS) storingen die de storing controlelampje (MIL) belichting nodig heeft gedetecteerd heeft gekregen. Dit type code is van toepassing op vier wielen of alle wielen aangedreven voertuigen alleen.

De TCCS en transmissie besturingsmodule (TCM) kan stand-alone eenheden maar worden meestal geïntegreerd in een enkele behuizing met de motorregeleenheid (ECM). Dit wordt als PCM genoemd.

De PCM gebruikt ingangssignalen van meerdere motor, transmissie en verdeelbak sensoren automatische transmissie schakelstrategie berekenen. De verdeelbak vast met het tailshaft behuizing van de transmissie. Het is verantwoordelijk voor het overbrengen van het motorvermogen van de differentiële achter- en voordifferentieel resp. Overdrachtsvermogen as levert vermogen aan de verdeelbak die kan worden gemanipuleerd om overbrengvermogen hetzij de voorste of achterste aandrijfassen (of beide).

De verdeelbak omvat ook een selectie van versnelling bereiken die kenmerkend 2HI , 4HI, 4LO en neutraal. Zoals stroomverdeling kan de verdeelbak versnellingsbereik worden geselecteerd druk op de knop en elektronisch geregelde (via de TCCS / PCM). Andere voertuigen moeten handmatig worden verschoven. Voertuigen met handmatig geschakelde tussenbakken gewoonlijk niet vertonen dergelijke code.

Zoals vele andere automatische transmissie / verdeelbak storingen, een verdeelbak aanstuurcode kan worden veroorzaakt door elektrische of mechanische fout. Wanneer de PCM dat TCCS storing is opgetreden, een P0800 kan worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) brandt

Een typische 4WD schakelaar.

Wat is de ernst van de DTC?

Een opgeslagen code P0800 geeft aan dat een potentieel ernstige TCCS storing wordt gedetecteerd. Voorwaarden die hebben bijgedragen tot een code van deze aard wordt opgeslagen moet snel worden verholpen als mogelijk te maken.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P0800 foutcode kan onder andere:

  • Kan schakelen tussen 2WD en 4WD
  • Onvermogen om over te schakelen tussen verdeelbak toestel varieert
  • knipperend of constant verlicht 4WD indicator of traction control lamp
  • Unusual geluiden van tussenbak of aandrijfas
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn?:

  • Defecte TCCS motor of opnemer
  • Internal (mechanisch) verdeelbak storing
  • kortgesloten of open circuits in TCCS
  • Defecte PCM of een programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P0800 het oplossen van problemen?

    Als de diagnose TCCS codes, moet u beginnen door ervoor te zorgen dat de vloeistof schoon is en dat de overdracht Indien wordt gevuld tot het gewenste niveau. Als het vloeistofniveau laag is, zoekt de bron van het lek en reparatie van de aandoening. Vul de verdeelbak met de remvloeistof en versturen.

    Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van voertuigspecifieke diagnostische informatie nodig om een ​​code P0800 diagnosticeren.

    U kunt uw bron van informatie over het voertuig te gebruiken om een ​​technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, merk en model te lokaliseren; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden. Als je er een te vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Met de overdracht geval gevuld tot het juiste niveau met de aanbevolen vloeistof, ga dan verder met de eerste stap van de diagnose.

    Stap 1

    met de scanner (met het voertuig diagnose-aansluiting) om alle opgeslagen codes en relevante stilstaand beeld op te halen. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, de voorwaarden die hebben bijgedragen aan de code opgeslagen moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose kan worden gesteld.

    Stap 2

    Als de code wordt onmiddellijk teruggesteld, de volgende stap van uw diagnose zal vereisen dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.

    stap 3

    Gebruik DVOM om testspanning en aarde circuits op TCCS controller. Als de spanning en aarde worden gedetecteerd, gebruikt om de DVOM regeluitgang controleren. Begin testen componenten en sensoren in verband met specifieke symptomen. Alle onderdelen die niet voldoen aan de aanbevolen specificaties moet defect worden beschouwd.

    Stap 4

    Als er geen TCCS componenten hebben gefaald, gebruik dan de DVOM om testsysteem circuits. Het spanningsverlies testmethode werkt goed voor deze taak. Koppel alle controllers van het circuit voor de test tegen het DVOM.

  • TCCS verwante codes worden vaak toegeschreven aan de keuzeschakelaar
  • Meestal verdeelbak lekken verwant defecte afdichtingen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0800 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X