P0743 koppelomvormerkoppeling Circuit Electrical

Home » OBD Codes » P0700-P0799 » P0743 koppelomvormerkoppeling Circuit Electrical

P0743 koppelomvormerkoppeling Circuit Electrical

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

koppelomvormerkoppeling (TCC) Solenoid Circuit Electrical

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het geldt voor de OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code wordt ingesteld als de Engine Management Computer (EMC), ook bekend de Motormanagementsysteem (PCM) en ook bekend als de motorregeleenheid (ECM) een storing in de koppelomvormer (TCC) solenoïde elektrische schakeling, die is opgenomen in de transmissie gedetecteerd.

een automatische transmissie is niet 100% efficiënt omdat het een vloeistofkoppeling die de motor verbindt met de rest van de inwendige transmissie onderdelen. De koppelomvormer brengt de aandrijfkracht via hydraulische kracht en het is intern in de transmissiesamenstel. Met dat de overdracht van de macht komt overmatige hitte. Lockup koppelomvormer is gemaakt de doorgifte efficiënter op de snelweg en controle warmte te maken. De koppelomvormer koppeling is wat lockups de convertor. Hitte doodt transmissies. Dat is de reden waarom je dat stop horen en go verkeer is hard op een automatische transmissie

De converter clucth niet lockup bij deze lage snelheden dus warmte wordt opgewekt. Deze koppeling wordt bestuurd door een elektrische solenoïde. De koppelomvormer koppeling vergrendeld verandert de fluïdumkoppeling met een mechanische een. Deze solenoid gebruik voeding en aarde die via een wikkeling van draden die een magnetisch veld te trekken of duwen een centrale metalen staaf ontstaat. Wanneer de solenoïde bekrachtigd of onbekrachtigd, richting fluïdumstroming door het kleplichaam van de transmissie

Symptomen

De symptomen van een P0743 DTC kunnen omvatten:.

  • Storing indicator verlichting (check engine licht of onderhoud van de motor snel licht)
  • Stalling wanneer je naar een halte na kruissnelheden
  • Griezelen op opstijgen
  • Griezelen bij het tot stilstand komen
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken kunnen zijn:

  • Laag of vuile transmissie vloeistof
  • Draad / keten afgifte kortgesloten macht of gemalen
  • Kan koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïde
  • Kan TCC samenstel in de koppelomvormer
  • mislukt PCM / ECM / EMC
  • Opmerking: Dit is misschien wel een intermitterende toestand en kan niet meer opdagen, zodat duidelijk de code en blijven volgen

    Mogelijke oplossingen <. / h2>

    Eerst moet u een aantal tools te verzamelen of lenen (een zeldzame gebeurtenis met de mechanica, als onze tools zijn ons levensonderhoud en we niet willen le nd onze gereedschappen):

  • On Board Diagnostic (OBD-II) scan tool – om de code te trekken; is te vinden op vele onderdelen winkels, online, of veel onderdelen winkels zal de code voor gratis
  • multimeter dat een weerstand heeft (of OHM) lezen
  • Self-energie-test licht / probe trekken (een Power Probe III doet wonderen hier). Als u don & rsquo; t heeft een Power Probe, een eenvoudige set van gesmolten jumper draden en een test licht kan worden volstaan ​​met
  • Wire schema zal zeer nuttig zijn – je kunt deze in een Haynes handleiding of als je vriendelijk met de dealer of uw lokale monteur, kunnen zij in staat om af te lopen een fotokopie
  • TIP: Vergeet niet in de meeste gevallen is er & rsquo; s een interne transmissie harnas dat de TCC verbindt solenoïde en verschuiving elektromagneten, zodat de draad storing kan alleen gebeuren wanneer de transmissie warm of koud. Of, wanneer het voertuig boven hobbels wordt aangedreven of bij het maken van een bocht. Maak elke poging om het te herscheppen
    TIP: nog vóór de eventuele overdracht probleem zorg ervoor dat de motor loopt in tip top vorm! Richten andere sensor codes of lean / rich codes als eerste. Er zijn veel sensoren die aan elkaar netwerk dat versnellingsbakschakelmechanisme planning bepalen. Als men ” offline / defecte ” dan is de ECM / PCM / EMC kan gooien deze code door de schuld het ziet op een andere sensor
    TIP:. Vele malen een eenvoudige vloeistof en filter verandering zal zorgen voor kleine transmissie kwesties. Er & rsquo; s niets te verliezen met een vloeistof en filters. Let op, ik zeg verandering en niet een vloeistof flush. Een vloeistof flush op een hoge kilometerstand transmissie kan verdere schade veroorzaken. Ook voor een transmissie die wordt uitglijden adviseer ik Lucas Oil Transmissie Fix. Ik ben niet onderschrijven van het product, noch word ik betaald krijgen om de naam te gebruiken. Maar het werkt!

  • Controleer eerst de toestand / zorg. In de meeste gevallen geldt de TCC elektromagnetische in overdrive wanneer onder bevel van de PCM. Vergrendelen van de TCC helpt bij het brandstofverbruik en verlaagt transmissievloeistof temperatuur te wijten aan het feit dat de converter is vergrendeld (onderzoek TCC operatie om een ​​diepgaande blik als de theorie en de operatie is moeilijk uit te leggen, zonder al te technisch. Met die verklaring kan men hebben het hert in de koplampen kijken).
  • in mijn geval struikelde mijn auto en bijna tot stilstand gekomen te stoppen bij een licht. Als geverifieerd we kunnen beginnen met de diagnose.
  • Doe een algemene vloeibare toestand en het niveau controleren of alles ok is. Ook heeft de juiste transmissie verschuiven? Is de motor correct gestart? De meeste transmissies problemen worden een verkeerde diagnose gesteld door een slecht lopende motor. Vergeet niet dat de energiestroom begint bij de motor en gaat via de transmissie vervolgens naar de aandrijflijn.
  • Controleer vervolgens de externe transmissie harnas en connectoren. Controleer ook uw zekeringen en zorg ervoor dat de transmissie geval geaard is om het lichaam en de batterij.
  • Ga verder met het vinden van de juiste draden die overeenkomen met de koppelomvormer. In de meeste gevallen zal het twee draden; een voor een bodem en één voor stroom. Toepassen voeding en aarde en luisteren naar de solenoïde te klikken.
  • Als de elektromagneet niet op, doorgaan met het controleren van de continuïteit op de solenoïde en continuïteit van en naar de overeenkomstige draden van en naar de sensor. De elektromagneet moet een lage ohm (0,02-0,05) Reading, zal dit variëren met fabrikanten, zodat uw lezing met een service van de fabriek equivalente handbediende of te controleren zijn. De draden moet ook een lage ohm lezen. Zorg er ook voor geen van beide draad worden kortgesloten naar de grond of macht.
  • Als de draden uit te proberen en de elektromagneet klikken. Er kan een PCM probleem zijn, maar ik raad de ene naar de transmissie pan te trekken en een nauwgezet onderzoek van de TCC solenoïde op vuil. Elke kleine hoeveelheid puin zal de spoel veroorzaken ” korte ” en truc van de computer in het denken het wordt toegepast. Of, als het & rsquo; s metalen puin, zal het zich hechten aan de elektromagnetische en voorkomen dat het ontkoppelen. Dit was het probleem in mijn geval
  • Ook zou ik adviseren de ene naar de laatste kalibratie voor uw voertuigen & rsquo te krijgen.; computer (PCM) bij uw dealer. Fabrikanten zijn voortdurend het vrijgeven van nieuwe en verbeterde software. Er kan een herziene kalibratie om deze code aan te pakken. Vooral als het & rsquo;. S intermitterende
  • Tot slot: als alle controles uit OK en ga je gang en vervang de PCM, vergeet dan niet moet worden geprogrammeerd om het voertuig. In veel gevallen is er een antidiefstalvoorziening in de sleutel en dat de sleutels moeten worden geprogrammeerd. Denk dealer of monteur.
  • Als al het andere faalt en je bent ten einde raad, kan er een probleem met de koppeling assemblage in de koppelomvormer zijn. Dit zal waarschijnlijk duidelijk zijn als je een slip voelen wanneer de overdracht gaat in lockup in overdrive. Ook de vloeistof kan ruiken verbrand of zijn helemaal zwart. Kijk in een herbouwde transmissie of een vervanging.
  • Veel succes! In mijn geval, ik ben een Ford vakman en als gevolg van ervaren ik gewoon trok de transmissie pan en nam een ​​kijkje op de elektromagnetische en vond mijn probleem recht uit de vleermuis. Dit is een veel voorkomend probleem op meer kilometers transmissies.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0743 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X