P0743 koppelomvormerkoppeling Circuit Electrical
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
koppelomvormerkoppeling (TCC) Solenoid Circuit Electrical
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het geldt voor de OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code wordt ingesteld als de Engine Management Computer (EMC), ook bekend de Motormanagementsysteem (PCM) en ook bekend als de motorregeleenheid (ECM) een storing in de koppelomvormer (TCC) solenoïde elektrische schakeling, die is opgenomen in de transmissie gedetecteerd.
een automatische transmissie is niet 100% efficiënt omdat het een vloeistofkoppeling die de motor verbindt met de rest van de inwendige transmissie onderdelen. De koppelomvormer brengt de aandrijfkracht via hydraulische kracht en het is intern in de transmissiesamenstel. Met dat de overdracht van de macht komt overmatige hitte. Lockup koppelomvormer is gemaakt de doorgifte efficiënter op de snelweg en controle warmte te maken. De koppelomvormer koppeling is wat lockups de convertor. Hitte doodt transmissies. Dat is de reden waarom je dat stop horen en go verkeer is hard op een automatische transmissie
De converter clucth niet lockup bij deze lage snelheden dus warmte wordt opgewekt. Deze koppeling wordt bestuurd door een elektrische solenoïde. De koppelomvormer koppeling vergrendeld verandert de fluïdumkoppeling met een mechanische een. Deze solenoid gebruik voeding en aarde die via een wikkeling van draden die een magnetisch veld te trekken of duwen een centrale metalen staaf ontstaat. Wanneer de solenoïde bekrachtigd of onbekrachtigd, richting fluïdumstroming door het kleplichaam van de transmissie
Symptomen
De symptomen van een P0743 DTC kunnen omvatten:.
oorzaken
Mogelijke oorzaken kunnen zijn:
Opmerking: Dit is misschien wel een intermitterende toestand en kan niet meer opdagen, zodat duidelijk de code en blijven volgen
Mogelijke oplossingen <. / h2>
Eerst moet u een aantal tools te verzamelen of lenen (een zeldzame gebeurtenis met de mechanica, als onze tools zijn ons levensonderhoud en we niet willen le nd onze gereedschappen):
TIP: Vergeet niet in de meeste gevallen is er & rsquo; s een interne transmissie harnas dat de TCC verbindt solenoïde en verschuiving elektromagneten, zodat de draad storing kan alleen gebeuren wanneer de transmissie warm of koud. Of, wanneer het voertuig boven hobbels wordt aangedreven of bij het maken van een bocht. Maak elke poging om het te herscheppen
TIP: nog vóór de eventuele overdracht probleem zorg ervoor dat de motor loopt in tip top vorm! Richten andere sensor codes of lean / rich codes als eerste. Er zijn veel sensoren die aan elkaar netwerk dat versnellingsbakschakelmechanisme planning bepalen. Als men ” offline / defecte ” dan is de ECM / PCM / EMC kan gooien deze code door de schuld het ziet op een andere sensor
TIP:. Vele malen een eenvoudige vloeistof en filter verandering zal zorgen voor kleine transmissie kwesties. Er & rsquo; s niets te verliezen met een vloeistof en filters. Let op, ik zeg verandering en niet een vloeistof flush. Een vloeistof flush op een hoge kilometerstand transmissie kan verdere schade veroorzaken. Ook voor een transmissie die wordt uitglijden adviseer ik Lucas Oil Transmissie Fix. Ik ben niet onderschrijven van het product, noch word ik betaald krijgen om de naam te gebruiken. Maar het werkt!
Veel succes! In mijn geval, ik ben een Ford vakman en als gevolg van ervaren ik gewoon trok de transmissie pan en nam een kijkje op de elektromagnetische en vond mijn probleem recht uit de vleermuis. Dit is een veel voorkomend probleem op meer kilometers transmissies.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0743 te vinden en de problemen op te lossen.