P0742 koppelomvormerkoppeling Circuit Stock On

Home » OBD Codes » P0700-P0799 » P0742 koppelomvormerkoppeling Circuit Stock On

P0742 koppelomvormerkoppeling Circuit Stock On

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

koppelomvormerkoppeling Circuit Stuck On

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.

Wat betekent dat?

moderne voertuigen met een automatische transmissie / transaxels gebruik koppelomvormer tussen motor en transmissie naar het motorkoppel te voeren en de achterwielen.

de motor en transmissie daadwerkelijk verbonden via een vloeistofkoppeling mechanisme binnenin de koppelomvormer dat is wat vermenigvuldigt het koppel tot de snelheden gelijk en een ” stall ” snelheid waarbij het verschil in werkelijke motortoerental en de ingaande toerental is ongeveer 90% efficiënt. Koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïdes bevel van de aandrijflijn besturingsmodule / motor (PCM / ECM) of Transmissieregelmodule (TCM) aan directe hydraulische vloeistof en trek de koppelomvormer aan een vaste koppeling en verhogen-efficiëntie. < . / p>

de transmissie regeleenheid heeft een fout met het circuit dat de koppelomvormerkoppeling solenoïde

Opmerking actief gedetecteerd: Deze code is vergelijkbaar met codes P0740, P0741, P0743, P0744, P2769, en P2770.

Er kunnen andere diagnostische codes behoort bij het zenden regeleenheid die alleen toegankelijk is met behulp van een geavanceerde scanner. Als er extra transmissieverwante DTC verschijnen in aanvulling op de P0742, een elektrische storing is waarschijnlijk

Symptomen

De symptomen van een P0742 foutcode kunnen zijn:.

  • stuck on controlelampje (MIL) brandt (aka Check engine Light)
  • Als de koppelomvormerkoppeling eigenlijk is geplakt op, kan de motor af bij stationair toerental. Dit is een algemeen probleem voor bepaalde model GM voertuigen tijdens het rijden op de snelweg snelheden en tot stilstand komen van de motor matrijzen van de koppelomvormer wordt geplakt. Meestal zijn de motor zal opnieuw opstarten en weer normaal bedrijf
  • mogelijke oorzaken

    Oorzaken van deze DTC kunnen zijn:.

  • kabelboom transmissie, beschadigd, geknepen of kortgesloten om energie
  • koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïde storing
  • Transmissieregelmodule (TCM)
  • Diagnosestappen voor P0742 DTC

    bedradingsbundel – transmissie bedrading beschadigd of losse verbindingen. Met een fabriek bedradingsschema een geschikte voedingsbron en de verbindingspunten tussen ketens te lokaliseren. De transmissie kan worden aangedreven door een zekering of relais en geactiveerd door de TCM

    Test de bedrading voor de stuurschakeling tussen de TCM en de kabelboom connector aan het transmissiehuis met de DVOM ingesteld op volt schaal. – kan het nodig zijn de pen aan beide kanten van de kabelboomconnector verwijderen waarmee het van het harnas terwijl het nog in de TCM transmissiehuis is aangesloten. Met de positieve draad aan beide zijden van de bedrading en de negatieve draad op een bekende goede aarde controleren op de aanwezigheid van de accuspanning met de sleutel op / motor uit. Indien spanning aanwezig is, vermoeden een kortsluiting naar en bepaalt de bron van de kortsluiting in de kabelboom samenstel

    koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïde -. Weerstand binnen de TCC spoel en inwendige transmissie leidingen op het transmissiehuis na verwijdering van de transmissie harnas (indien voorzien sommige merken / modellen gebruiken een TCM direct met bouten aan het transmissiehuis). Sommige merken / modellen gebruiken een transmissie kabelboom de TCC solenoïde en interne harnas als een enkele eenheid.

    De DVOM moet worden ingesteld op ohm schaal met de positieve leiding en de negatieve draad op de pinnen van de TCC macht en stuurschakeling. Weerstand moet binnen specificaties van de fabrikant, als het erg laag kan het nodig zijn om de transmissie oliecarter aan het inspecteren of te vervangen solenoïde binnen het transmissiebereik verwijderen.

    Transmissieregelmodule (TCM) – Aangezien de koppelomvormerkoppeling alleen gedurende bepaalde rijomstandigheden wordt geactiveerd, zal het noodzakelijk zijn de TCM monitor met een geavanceerde scanner te bepalen of de TCM wordt commandant van de TCC solenoïde en wat de werkelijke feedback te lezen is op de TCM. De TCC solenoïde wordt gewoonlijk geregeld door een werkcyclus te nemen comfortabeler koppelomvormer cluch aangrijping.

    Om te testen of de TCM daadwerkelijk verzenden van het signaal, een grafische multimeter ingesteld op werkcyclus of een digitale opslagoscilloscoop nodig zal zijn als goed. De positieve draad wordt gesondeerd in de bedrading in de TCM en de negatieve draad op een bekende goede grond gestoken. De duty cycle shold hetzelfde is als het commando van de TCM in de geavanceerde scanner te lezen zijn. Als de cyclus blijft op 0% en 100%, afhankelijk van het circuit gebruikte, hercontrole verbindingen en als bedrading / solenoïde is OK, kan de TCM in gebreke is gebleven.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0742 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X