P0741 koppelomvormerkoppeling Circuit Prestaties of Stuck Off

Home » OBD Codes » P0700-P0799 » P0741 koppelomvormerkoppeling Circuit Prestaties of Stuck Off

P0741 koppelomvormerkoppeling Circuit Prestaties of Stuck Off

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

koppelomvormerkoppeling Circuit Prestaties of Stuck Uit

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.

Wat betekent dat?

moderne voertuigen met een automatische transmissie / transaxels gebruik koppelomvormer tussen motor en transmissie naar het motorkoppel te voeren en de achterwielen.

de motor en transmissie daadwerkelijk verbonden via een vloeistofkoppeling mechanisme binnenin de koppelomvormer dat is wat vermenigvuldigt het koppel tot de snelheden gelijk en een ” stall ” snelheid waarbij het verschil in werkelijke motortoerental en de ingaande toerental is ongeveer 90% efficiënt. Koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïdes bevel van de aandrijflijn besturingsmodule / motor (PCM / ECM) of Transmissieregelmodule (TCM) aan directe hydraulische vloeistof en trek de koppelomvormer aan een vaste koppeling en verhogen-efficiëntie. < . / p>

de transmissie regeleenheid heeft een fout met het circuit dat de koppelomvormerkoppeling solenoïde

Opmerking actief gedetecteerd: Deze code is vergelijkbaar met codes P0740, P0742, P0743, P0744, P2769, en P2770.

Er kunnen andere diagnostische codes behoort bij het zenden regeleenheid die alleen toegankelijk is met behulp van een geavanceerde scanner. Als er extra transmissieverwante DTC verschijnen in aanvulling op de P0741, een elektrische storing is waarschijnlijk

Symptomen

De symptomen van een P0741 foutcode kunnen zijn:.

  • prestaties of Stuck Off controlelampje (MIL) brandt (aka Check engine Light)
  • Minimale afname in de brandstof economie, dit heeft geen invloed op de motorprestaties
  • Potential oorzaken

    oorzaken van deze DTC kunnen zijn:

  • Bedrading transmissie kortgesloten naar aarde
  • koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïde interne kortsluiting
  • Transmissieregelmodule (TCM)
  • Diagnosestappen voor P0741 DTC

    bedrading – transmissie bedrading beschadigingen of losse verbindingen. Met een fabriek bedradingsschema een geschikte voedingsbron en de verbindingspunten tussen ketens te lokaliseren. De transmissie kan worden aangedreven door een zekering of relais, en veroorzaakt door de TCM. Koppel de transmissie harnas aan de transmissiezijde connector, krachtbron en TCM

    Controleer kort naar massa binnen het transmissiebereik interne bedrading door het plaatsen van de juiste + en -. Pinnen voor koppelomvormerkoppeling solenoïde. Met een digitale volt ohmmeter (DVOM) ingesteld op ohmschaal, cheque kort naar massa in de schakeling met de positieve draad aan beide pen en de negatieve draad op een bekende goede grond. Als de weerstand laag, verdacht kort de interne harnas gemalen of TCC solenoïde – verwijderen van de transmissieolie pan kan nodig zijn aanvullende diagnose van de TCC solenoïde.

    Test de bedrading tussen de TCM en de kabelboom connector aan het transmissiehuis met de DVOM ingesteld op ohm. Controleer de kortsluiting met massa in door de negatieve leiding van de DVOM een bekende goede grond moet weerstand zeer hoog of te beperken (OL) zijn.

    koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïde – weerstand binnen de TCC solenoïde en interne transmissiebedrading het transmissiehuis na verwijdering van de transmissie harnas (indien voorzien sommige merken / modellen gebruiken een TCM direct met bouten aan het transmissiehuis). Sommige merken / modellen gebruiken een transmissie kabelboom de TCC spoel en interne harnas als een enkele eenheid. Met de DVOM ingesteld op ohm, controleren of er een kortsluiting naar aarde met de positieve draad aan beide circit de TCC en de negatieve draad op een bekende goede grond. Weerstand moet zeer hoog of te beperken (OL), als het laag is, vermoeden een kort naar massa.

    Controleer op spanning de stroom circuit aan de TCC solenoïde of de kabelboom connector aan de TCM met DVOM volt ingesteld op schaal positieve draad aan de draad getest en negatief bekende goede grond met de voertuigen toets op / motor afgezet moet accuspanning aanwezig. Wanneer geen spanning aanwezig is, bepaalt het vermogensverlies terug door de schakeling met de fabrikanten bedradingsschema voor referentie

    Transmissieregelmodule (TCM) -. Aangezien de koppelomvormer koppeling alleen geactiveerd gedurende bepaalde rijomstandigheden, zal het nodig zijn de TCM een geavanceerde scanner controleren om te bepalen of de TCM gebiedt de TCC solenoïde en wat de werkelijke terugkoppeling aflezing bij TCM. De TCC solenoïde wordt gewoonlijk geregeld door een werkcyclus van een meer comfortabele koppelomvormer cluch aangrijping grijpen. Om te testen of de TCM het signaal, een grafische multimeter ingesteld op duty cycle of een digitale opslag oscilloscoop eigenlijk is het verzenden zal ook nodig zijn.

    De positieve kabel wordt gepeild in de bedrading aangesloten op de TCM en de negatieve draad op een bekende goede grond. De duty cycle shold hetzelfde is als het commando van de TCM in de geavanceerde scanner te lezen zijn. Als de cyclus blijft op 0% of 100% of intermitterend, hercontrole verbindingen en als bedrading / solenoïde OK, de TCM kan schuld.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0741 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X