P0727 Engine Speed ​​Ingangscircuit No Signal

Home » OBD Codes » P0700-P0799 » P0727 Engine Speed ​​Ingangscircuit No Signal

P0727 Engine Speed ​​Ingangscircuit No Signal

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Engine Speed ​​Ingangscircuit No Signal

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, waardoor toepassing op alle OBD-II uitgeruste voertuigen (BMW, GMC, Chevrolet Duramax, Saturn, Audi, Jaguar, VW, Volvo, Kia, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Een opgeslagen code P0727 eenvoudig betekent dat de aandrijflijn (PCM) geen invoer spanningssignaal van de toerentalsensor is gedetecteerd. Het motortoerental invoersensor kan ook de ingaande snelheidssensor of ingaande toerental sensor genoemd. Een opgeslagen code P0727 kan worden veroorzaakt door een mechanisch probleem of een elektrisch probleem.

Het motortoerental invoersensor wordt gewoonlijk ingebracht door een opening in het transmissiehuis, nabij de voorkant van de ingaande as en voorzien van een rubberen O-ring (op sensorbehuizing) zodat het een afdichting met het transmissiehuis. Wees voorzichtig bij het verwijderen van de sensor uit de behuizing hete transmissievloeistof kan schadelijk zijn. Positioneren Geschikte bak onder de opening in de transmissie naar elk fluïdum dat kan lekken wanneer de sensor wordt verwijderd vangen. Herhaal zorgvuldig dit proces wanneer u pannen met een sensor van de transmissie (ongeacht of u wilt testen of vervangen) te verwijderen.

De kern van de typische motor invoersnelheid sensorschakeling is een vast gemonteerde elektromagnetische halleffectsensor. Het is zo gemonteerd, dat een getande ring reluctor (verbonden met de ingaande as van de transmissie) passeert zeer dicht bij de magnetische tip. Als overbrengingsinvoeras windingen, de reluctantie ring draait. De verhoogde gebieden van de tanden van de ring reluctor toegepast elektromagnetisch voltooien het motortoerental ingangsketen en de verzonken gebieden tussen de tanden onderbreekt de keten. Een golfvormpatroon wordt gevormd door de snelle elektromagnetische aanvullingen en onderbrekingen van de schakeling. De golfvorm patronen representeren frequentie en spanningsschommelingen die PCM herkent de motor invoersnelheid.

Een code P0727 worden opgeslagen, en een storingsindicatielampje kan oplichten, wanneer de PCM nalaat motortoerental ingangssignaal ontvangt spanning voor een bepaalde tijd en onder bepaalde omstandigheden. Het is vermeldenswaard dat de transmissie besturingsmodule (TCM) of PCM slap in stand kan worden geactiveerd wanneer deze code wordt opgeslagen

Zie motortoerental ingangsketen motorcodes omvatten:.

  • P0725 Engine Speed-ingang Circuit Storing
  • P0726 Engine Speed ​​ingangscircuit Range / performance
  • P0728 Engine Speed ​​ingangscircuit Onderbroken
  • Code Ernst & amp ; Symptomen

    Een opgeslagen code P0727 moeten worden gecorrigeerd met aandrang tot ernstige schade aan de aandrijflijn en / of rijgedrag problemen kunnen leiden

    symptomen kunnen zijn:.

  • automatische transmissies kan hard verschuiven (slap-in-modus)
  • Aandrijftechniek niet in slaagt om verschuiven of verschuivingen onregelmatig
  • onregelmatig of helemaal niet snelheidsmeter / kilometerteller
  • functioneert niet of onjuist toerenteller
  • Transmission slippen of vertraagde aangrijping
  • Extra de ingaande / uitgaande toerental codes kunnen worden opgeslagen
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken dit P0727 code zijn:

  • open of kortgesloten bedrading en / of aansluitingen aan de motorsnelheid ingangscircuit
  • Overmatige metalen zich af op de magnetische punt van de sensor
  • Defecte motorsnelheid invoersensor of zendvermogen snelheidssensor
  • Beschadigde of versleten toerentalsensor reluctor ring
  • Mechanische transmissie storing die leidt tot transmissie / koppeling slippage
  • Diagnostic and R EPAIR Procedures

    Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een betrouwbare voertuiginformatie bron vereist zijn om een ​​opgeslagen code P0727 nauwkeurig diagnosticeren.

    Voordat diagnose een automatische transmissie gerelateerde code (iets in de P0700s), is het een goed idee om de conditie en het niveau van de transmissie vloeistof te controleren.

    Controleer de automatische transmissie vloeistofniveau

    Veel OBD-II uitgeruste voertuigen zijn uitgerust met automatische transmissie peilstokken / buizen, maar anderen niet. Uw auto informatiebron zullen u begeleiden naar de juiste methode voor het controleren van de transmissie vloeistofniveau. Inspecteer het transmissiehuis, lijnen en koeler op lekkage indien het vloeistofniveau laag. Reparatie lekken zoals vereist en vul de transmissie volgens de aanbevelingen van de fabrikant. Zorg ervoor dat er geen lekken meer aanwezig zijn. Nu, richten zich op de geur van de transmissie vloeistof. Vermoeden dat de transmissie katastrofisch mechanisch falen als de vloeistof overmatig ruikt verbrand heeft gemaakt, lijkt zeer zwarte, of heeft een zware metalen tint. Met geen lekken meer aanwezig zijn en de transmissie vol van de aanbevolen vloeistof visueel op de bedrading en aansluitingen op tekenen van corrosie, oververhitting of andere schade.

    De scannerfunctie

    Als er geen zichtbare beschadiging bedrading of connectors aanwezig zijn en de transmissie wordt gevuld tot het aanbevolen niveau met de geschikte vloeistof, sluit de scanner het voertuig diagnosepoort en ophalen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik wil deze informatie op te schrijven, omdat het nuttig kan bewijzen als mijn diagnose vooruit gaat.

    Als de P0727 teruggezet, sluit de scanner het voertuig en observeer de motorsnelheid ingangssignaal (de PCM) met de data beeldscherm. nauwlettend Gegevens beeldscherm tijdens de proef voertuig rijden. Opmerking motor ingaande toerental en kijk of het verschilt sterk van het motortoerental. Als dat zo is, vermoedt dat een defecte motor ingang snelheidssensor of reluctor ring schade / slijtage.

    Het testen van de Engine Speed ​​Input Sensor

    Raadpleeg uw voertuig informatiebron en volg het testen van aanbevelingen (met behulp van de DVOM) aan de motor ingang snelheidssensor testen. Vervang de motor ingang snelheidssensor die niet binnen specificaties valt. Als het binnen specificaties, verder met de volgende stap.

    Testing het motortoerental Input sensorcircuit

    Test de motor invoersnelheid sensorsignaal door het verbinden van de meetkabels (van het DVOM) de signaaldraad en de sensor aarddraad aan de stekker. Volg de specificaties van de fabrikant en kijk voor glitches / pieken in de sensor signaalspanning. Indien het sensorsignaal lijkt in orde, gebruikt de DVOM om testsysteem circuits tussen de sensoraansluiting en PCM (zie opmerking hieronder)

    Verdere diagnostische informatie:.

  • Een oscilloscoop is zeer geschikt voor het observeren van levende gegevens van de betreffende opnemer
  • Haal elektrische connectoren van verwante controllers alvorens de DVOM weerstand en continuïteit van installatiecircuits controleren
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0727 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X