P0726 Engine Speed ​​Ingangscircuit Range / performance

Home » OBD Codes » P0700-P0799 » P0726 Engine Speed ​​Ingangscircuit Range / performance

P0726 Engine Speed ​​Ingangscircuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Engine Speed ​​Ingangscircuit Range / performance

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, waardoor toepassing op alle OBD-II uitgeruste voertuigen (VW, Nissan, Chevrolet, GMC Duramax, Audi, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als ik geconfronteerd met een opgeslagen code P0726, ik weet betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een circuit bereik of prestaties storing gedetecteerd met betrekking tot de motorsnelheidssensor ingangssignaal. Het motortoerental invoersensor wordt ook wel de ingaande snelheidssensor of gewoon de ingang snelheidssensor. Dit type code kan worden veroorzaakt door een mechanisch probleem of een elektrisch probleem.

ingebracht door het transmissiehuis, nabij de voorkant van de ingaande as, het toerental invoersensor wordt gewoonlijk voorzien van een rubberen O -ring op sensorbehuizing zodat het een afdichting met het transmissiehuis. Voorzichtigheid is geboden bij het verwijderen van de sensor uit de behuizing hete transmissievloeistof kan schadelijk zijn. Een geschikte verpakking onder de opening in de transmissie worden geplaatst om alle vloeistof die kan lekken wanneer de sensor wordt verwijderd vangen. Dit zou uw praktijk of u van plan om te testen of vervang de sensor.

De typische motor ingaande toerental sensorschakeling is gecentreerd rond een vast gemonteerde elektromagnetische halleffectsensor die zodanig is gemonteerd om een getande ring reluctor te passen in zeer dichte nabijheid van de magnetische tip. De reluctor ring is met de ingaande as van de transmissie verbonden. Wanneer de as draait, de ring reluctor spins ook. Om elektromagnetisch voltooiing van de motorsnelheid ingangscircuit, worden de verhoogde gebieden van de tanden op de reluctor ring toegepast. De uitsparingen tussen de tanden onderbreekt de keten. Deze snelle elektromagnetische aanvullingen en onderbrekingen van de schakeling vormen een golfvormpatroon die frequentie en spanning voorstelt. De PCM herkent het golfvormpatroon de motor invoersnelheid.

A P0726 worden opgeslagen, en een storingsindicatielampje kan oplichten, wanneer de PCM niet de verwachte motortoerental ingevoerde signaalspanning ontvangt voor een bepaalde periode van de tijd en onder bepaalde omstandigheden.

Onaanvaardbare motortoerental ingangssignalen kan overmatige spanning of onvoldoende spanning vergeleken met transmissie uitvoersnelheid, gaskleppositie of motortoerental omvatten. De transmissie besturingsmodule (TCM) of PCM kunnen binnenkomen slap in modus wanneer deze code wordt opgeslagen

Zie motortoerental ingangsketen motorcodes omvatten:.

  • P0725 toerental ingangscircuit Storing
  • P0727 Engine Speed ​​ingangscircuit No Signal
  • P0728 Engine Speed ​​ingangscircuit Onderbroken
  • Code Ernst & Symptomen

    Een opgeslagen code P0726 moet worden ernstig als de omstandigheden die hebben geleid tot het kan worden opgeslagen, kunnen leiden tot schade aan de transmissie beschouwd

    De symptomen kunnen zijn:.

  • Transmission niet verschuiven of verschuivingen onregelmatig
  • onregelmatig of helemaal niet snelheidsmeter / kilometerteller
  • automatische transmissies kan hard verschuiven (slap in modus)
  • onwerkzame of onjuiste tachometer
  • Transmission slippen of vertraagde aangrijping
  • Extra de ingaande / uitgaande toerental codes kunnen worden opgeslagen
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken hiervoor P0726 code zijn:

  • Overmatige metalen zich af op de magnetische uiteinde van de betreffende opnemer
  • Defecte motorsnelheid invoersensor of zendvermogen snelheidssensor
  • Beschadigde of versleten toerentalsensor reluctor ring
  • open of kortgesloten bedrading en / of aansluitingen aan de motorsnelheid ingangscircuit
  • Mechanische transmissie storing die leidt tot transmissie / clutch Slipp leeftijd
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Ik zou toegang tot een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare informatie bron in het voertuig nodig heeft, te diagnosticeren een opgeslagen code P0726 correct.

    Voor de diagnose van een automatische transmissie gerelateerde code (iets in de P0700s), controleer de staat en het niveau van de transmissie vloeistof.

    Controle van de automatische transmissie vloeistofniveau:

    De meeste voertuigen zijn voorzien van automatische transmissie dipsticks / buizen, maar andere niet. Raadpleeg uw voertuig bron van informatie om de juiste methode voor het controleren van het vloeistofniveau vinden. Inspecteer het transmissiehuis, lijnen en koeler op lekkage indien het vloeistofniveau meer dan een kwart laag. Reparatie lekken zoals vereist. Vul de transmissie volgens aanbevelingen van de fabrikant en zorg ervoor dat er geen lekken meer aanwezig zijn. Let op de geur en de toestand van de transmissie vloeistof. Vermoeden dat mechanisch falen van de transmissie heeft plaatsgevonden indien het fluïdum geuren verbrand wordt zeer zwart of een zware metaaltint. Met de transmissie vol de aanbevolen vloeistof en geen lekken meer aanwezig, visueel bedrading en aansluitingen op beschadigingen.

    Als de verzending is gevuld tot het aanbevolen niveau (met geschikte vloeistof) en geen zichtbaar beschadigde bedrading of connectors aanwezig zijn, sluit u de scanner aan het voertuig diagnostische poort. Haal alle opgeslagen codes en freeze frame data en schrijft deze informatie naar beneden. Het kan nuttig blijken als uw diagnose verloopt. Duidelijk de codes en, indien mogelijk, proefrit het voertuig. Als de P0726 teruggezet, doorgaan met de volgende stap.

    Sluit de scanner aan het voertuig en observeer de motorsnelheid ingangssignaal (de PCM) met de data beeldscherm. nauwlettend Gegevens beeldscherm tijdens de proef voertuig rijden. Opmerking motor ingaande toerental en kijk of het verschilt sterk van het motortoerental. Als dat zo is, vermoedt dat een defecte motor ingang snelheidssensor of reluctor ring schade / slijtage.

    Raadpleeg uw voertuig informatiebron en volg het testen van aanbevelingen (met behulp van de DVOM) aan de motor ingang snelheidssensor te testen. Vervang de motor ingang snelheidssensor die niet binnen specificaties valt. Als het binnen specificaties, verder met de volgende stap.

    Test de motor invoersnelheid sensorsignaal door het verbinden van de meetkabels (de DVOM) de signaaldraad en de sensor grond op de stekker. Volg de specificaties van de fabrikant en kijk voor glitches / pieken in de sensor signaalspanning. Indien het sensorsignaal lijkt in orde, gebruikt de DVOM om testsysteem circuits tussen de sensoraansluiting en PCM (zie opmerking hieronder)

    Verdere diagnostische informatie:.

  • Een oscilloscoop is zeer geschikt voor het observeren van levende gegevens van de betreffende opnemer
  • Haal elektrische connectoren van verwante controllers alvorens de DVOM weerstand en continuïteit van installatiecircuits controleren
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0726 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X