P0724 Koppelomvormer / Brake Switch B Circuit High

Home » OBD Codes » P0700-P0799 » P0724 Koppelomvormer / Brake Switch B Circuit High

P0724 Koppelomvormer / Brake Switch B Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

koppelomvormer / Brake Switch B Circuit hoog

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn, waardoor toepassing op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Honda, Mazda, Mercedes, VW, etc.). Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.

Als u ontdekt dat een code P0724 is opgeslagen in uw OBD-II voertuig, betekent dit dat de powertrain controleren module (PCM) heeft ontdekte een hoog Elektro aandoening in een bepaalde koppelomvormer brake circuit. Deze code is van toepassing op voertuigen met een automatische transmissie alleen.

Automatische transmissies (in massa geproduceerde voertuigen) zijn elektronisch gestuurde sinds 1980. De meeste OBD-II uitgeruste voertuigen worden beheerd door een transmissie-controller die is geïntegreerd in de PCM. Andere voertuigen gebruiken een autonome transmissie regeleenheid die communiceert met de PCM en andere regelaars via het controller area network (CAN).

De koppelomvormer is een soort vloeistofkoppeling die koppelingen de motor de transmissie . Wanneer het voertuig in beweging is, de koppelomvormer maakt koppel over op de overbrengingsinvoeras. Wanneer het voertuig tot stilstand komt (bij stationair draaien) de koppelomvormer neemt het koppel van de motor, via een complex systeem van natte koppelingen. Dit laat de motor stationair zonder te blokkeren.

De lockup koppelomvormer gebruikt OBD-II uitgeruste voertuigen, kan de motor slot in de transmissie-invoeras onder bepaalde omstandigheden. Dit gebeurt gewoonlijk wanneer de transmissie is verschoven in de hoogste versnelling, heeft het voertuig een bepaalde snelheid bereikt en de gewenste motortoerental niveau was. In lockup modus, wordt de koppelomvormer (TCC) geleidelijk beperkt tot de gegevensoverdracht functioneert alsof deze rechtstreeks met bouten aan de motor in een 1: 1 verhouding overdracht. Deze geleidelijke koppeling beperkingen zogenaamde percentage koppelomvormer lockup. Dit systeem bevordert brandstofverbruik en optimale prestaties van de motor. Koppelomvormer lockup wordt bereikt door een elektronische solenoïde die bestuurt een veerbelaste stang of kogelklep. Wanneer de PCM erkent dat de omstandigheden juist zijn, is de lockup elektromagnetisch bediende en de klep kan fluïdum bypass de koppelomvormer (langzaam) en direct op het kleplichaam aangebracht.

koppelomvormer vastloper moet worden uitgeschakeld voordat toerental van de motor te verlagen tot een bepaald niveau en zeker voordat het voertuig tot stilstand komt, met een stationair draaiende motor. Zo niet, dan zal de motor ongetwijfeld blokkeren. Eén van de specifieke signalen die de PCM zoekt naar koppelomvormer lockup terugtrekking is de toepassing van het rempedaal. Wanneer het rempedaal wordt ingetrapt, de rem hefboomarm veroorzaakt contacten in de remschakelaar wordt gesloten, aanvulling één of meer circuitelementen / s. Wanneer deze circuits zijn voltooid, worden de stoplichten branden. Een tweede signaal naar de PCM. Dit signaal kan de PCM weten dat het rempedaal is ingedrukt en de koppelomvormer vastloper spoel moet worden ontkoppeld.

De code P0724 betrekking op een van deze rem schakelcircuits. Raadpleeg de gebruikershandleiding van uw auto of de site van de dienst, zoals AllDataDIY voor specifieke informatie over deze bijzondere circuit als het gaat om uw voertuig

Symptomen &Severity

Deze code moet worden behandeld als urgent omdat ernstige inwendige schade transmissie kan leiden als de TCC lockup onbruikbaar is over een lange periode van tijd. De meeste modellen zijn zodanig uitgevoerd, dat de PCM TCC zal uitschakelen lockup en plaats de transmissie controlesysteem slap in modus een code van dit type wordt opgeslagen

De symptomen van een P0724 code kunnen omvatten:.

  • motor slaat wanneer het voertuig rolt tot stilstand
  • TCC lockup kan uitgeschakeld
  • Verminderd brandstofverbruik
  • verminderde motorprestaties (met name op de snelweg)
  • Onregelmatige versnellingsbakschakelmechanisme patronen
  • Geen stop lamplichttechnologie
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken deze code reeks zijn:

  • Defecte remschakelaar
  • niet goed afgesteld remschakelaar
  • kortgesloten of geopend bedrading en / of aansluitingen aan de rem schakelcircuit aangewezen als B
  • zekering of verbrande zekering
  • Defecte PCM of PCM programmafout
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Toegang krijgen tot een scanner, een digitale volt / ohmmeter en een service manual ( of Alle data) voor uw voertuig. Deze tools zullen nodig zijn om een ​​code P0724 diagnosticeren.

    Begin met een visuele inspectie van remlamp bedrading en een algemeen onderzoek van underhood bedrading. Test stoplicht systeem zekeringen en vervang doorgeslagen zekeringen zoals vereist.

    Sluit de scanner aan op de diagnose-aansluiting en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Noteer deze informatie als het u in verdere diagnostiek kan dienen. Duidelijk de codes en proefrit het voertuig te zien of het onmiddellijk reset

    Zo ja:. Controleer de accuspanning bij het ingangscircuit van de remschakelaar, met het DVOM. Sommige auto’s zijn uitgerust met meerdere rem switches, want als het rempedaal wordt ingedrukt, moet de stoplichten worden geactiveerd en de koppelomvormer vastloper moet worden gedeactiveerd. Raadpleeg de gebruikershandleiding van uw auto om te bepalen hoe uw remschakelaar is geconfigureerd. Als er accuspanning de ingangscircuits, het rempedaal en controle accuspanning van de uitgangsschakeling. Als er geen spanning op de output circuit, vermoedt dat er een defect of niet goed afgesteld remschakelaar

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Controleer het systeem zekeringen met het rempedaal ingedrukt. Zekeringen die in eerste test operationele lijken mislukt wanneer de schakeling onder belasting
  • Vaak niet goed afgesteld remschakelaar worden verkeerd gediagnosticeerd als defect
  • snelle test TCC werking brengen het voertuig rijweg snelheid (bij normale temperatuur), tik dan voorzichtig rempedaal en houd deze behoud snelheid. Als het toerental toeneemt wanneer de rem wordt ingedrukt, de TCC functioneert en de remschakelaar is het goed deactiveren
  • Major transmissie schade kan optreden als het systeem buiten werking blijft TCC
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0724 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X