5
5,0 score

Contact

Maak een afspraak
Alle automerken

Follow Us:

  • CHIPTUNING
    • Pop and Bang
  • OBD codes
  • NIEUWS
  • FAQ
  • Werkplaats
  • GRATIS ADVIESGESPREK
Home » OBD Codes » P0700-P0799 » P0720 Output Speed ​​Sensor Circuit Malfunction

P0720 Output Speed ​​Sensor Circuit Malfunction

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Output Speed ​​Sensor Circuit Storing

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD- II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.

Wat betekent dat?

Aan elektronisch geregelde transmissies, de uitgaande as Speed ​​Sensor (OSS) bevindt zich op het einde van de transmissie vóór de aandrijfassen aandrijfas of de snelheid van de uitgaande as die kan worden gebruikt om shift planning, koppelomvormer aangrijping schema en elektronische drukregeling (EPC) in de transmissie bepalen gelezen. De Motormanagementsysteem / motor (PCM / ECM) heeft vastgesteld dat er een storing met de OSS sensor. De PCM / ECM kunnen waarden op basis van andere sensoren om schakelmoment, koppelomvormer werking en EPC druk bepalen of de OSS sensorinformatie niet beschikbaar vervangen. De OSS sensor wordt ook vaak gebruikt voor de snelheidsmeter

. Opmerking: In bepaalde auto OSS sensor is in lijn met de Transmission Fluid Temperature (TFT) sensor, indien er een storing van de TFT sensor of geassocieerde bedrading, kan de OSS sensor ook defect raken. Als er een andere code die bij de TFT sensor en de OSS sensor vermoedt dat er een mogelijk probleem met twee sensoren, of de bedrading tussen

Deze code is vergelijkbaar met codes P0721, P0722 en P0723

Symptomen

De symptomen van een P0720 foutcode kunnen zijn:

  • Vertraagde verschuivingen
  • Snelheidsmeter werkt niet
  • Check Engine Light verlicht (Malfunction Indicator Lamp)
  • mogelijke oorzaken

    Oorzaken van deze DTC kunnen zijn:

  • Snelheidssensor van uitgaande as sensor
  • elektrische leidingen of koppelingen
  • Transmissievloeistof temperatuursensor
  • Diagnostic / reparatiestappen

    Output shaft snelheidssensor – de OSS sensor werkt door een elektrische stroom door de sensor, als reluctor ring of versnelling op het einde van de transmissie uitgaande as draait, de spanningsveranderingen ten opzichte van de snelheid. Dit wordt gewoonlijk weergegeven als een frequentie of een spanning die overeenkomt met de snelheid van de asrotatie. Sommige auto’s gebruik maken van een plastic versnelling op het einde van de OSS sensor. Verwijder het OSS sensor tegen het einde van de transmissie en de staat van het toestel om te bepalen of de tanden ontbreken of versleten en het tandwiel eventueel vervangen. Controleer de bedrading voor eventuele tekenen van beschadigde bedrading of losse verbindingen. De weerstand van de OSS door verwijdering van de kabelboomconnector en het gebruiken van digitale Volt ohmmeter (DVOM) ingesteld op de ohmschaal, met of lood op elk van de aansluitklemmen. Weerstand moet binnen de specificaties vastgesteld door Fabriekwinkel handleiding.

    Als de weerstand buiten bereik of boven limiet (OL), sensor vervangen. Controleer de stroom gaan op de sensor, en de PCM kabelboomconnector behulp fabriek bedradingsschema als referentie. Als de OSS sensor is in lijn met de TFT sensor, zal de spanning is afhankelijk van de temperatuur van de transmissievloeistof. Gebruik een grafische voltmeter of oscilloscoop ingesteld op de duty cycle schaal de positieve draad aan van het signaal van de sensor ofwel nadat de sensor of de PCM / ECM kabelboomconnector en de negatieve draad op een bekende goede grond. De duty cycle wordt alleen weergegeven wanneer het voertuig in beweging is of de banden spinnen. Indien de duty cycle heeft enige uitval van de spanning of spanning buiten de specificaties van de fabrikant, verdachte grote weerstand van de TFT sensor, de bedrading of de OSS sensor zelf. Een geavanceerde scanner beschikbaar is, kan het OSS sensorsignaal ook bewaakt tijdens het rijden.

    Elektrische bedrading – Controleer de bedrading losse verbindingen geloste of vuil terminals. Stekker elke harnas verbindingen van het voertuig kabelboom, uitgaande as snelheidssensor, TFT sensor indien aanwezig en de PCM / ECM. Met de het DVOM ingesteld op de ohmschaal met één draad aan elk einde van de kabelboomconnectoren met de fabriek bedradingsschema als referentie, controleer grote weerstand. Als weerstand zeer hoog, trek de bedrading terug door de schakeling tussen elke connector om de oorzaak. Als weerstand geeft een over grens (OL) lezen, kijken voor een gebroken of beschadigde bedrading. Controleer op een kort naar massa in de bedrading delen door het bewegen van ofwel de positieve of negatieve draad op een bekende goede grond.

    De voltmeter moet een OL metingen laten, als er weerstand aanwezig, kunnen er een kort naar aarde en de bedrading worden gecontroleerd afgeknepen of beschadigd bedrading of gebieden die kunnen worden gewreven met aanraken van het voertuigchassis. Controleer op een kortsluiting naar de DVOM door over te schakelen naar de Volt schaal met de positieve draad op de draad gecontroleerd en de negatieve draad op een bekende goede grond met de sleutel in de proeffase of stand. Geen spanning aanwezig te zijn, als er spanning kan er een kortsluiting naar zijn -. Controleer de bedrading voor afgeknepen of beschadigd draden die met elkaar in contact kunnen komen

    Versnellingsbakolie temperatuursensor – bij voertuigen met een TFT sensor in overeenstemming met de OSS sensor, kan de TFT sensor gecontroleerd op resistentie met behulp van de DVOM ingesteld op de ohmschaal. Met de transmissie bedradingsonnectoren losgemaakt, middels de fabriek bedradingsschema als verwijzing naar de overeenkomstige draden op de TFT sensor lokaliseren aan de transmissiezijde van de connector en de positieve en negatieve draad op een van de twee draden, dient de DVOM het lezen bestendigheid binnen fabrieksspecificaties. Indien de meetwaarde buiten specificaties of via limiet (OL), vervangt de TFT sensor in de transmissie.

    Controleer kort naar massa door het bewegen van elk van de toevoerleidingen naar een bekende goede grond, de voltmeter dient lezing zeer hoge weerstand of boven limiet (OL), wanneer er zeer weinig weerstand gevonden, vermoeden kort met aarde of een korte binnen het transmissiebereik interne bedrading. Controleer de voertuigzijde van de transmissie kabelboomconnector voor stroom van de PCM / ECM met de fabriek bedradingsschema als referentie. Stel de DVOM te volt schaal de positieve draad op de voedingsdraad vanuit de PCM / ECM en de negatieve draad op een goed bekende grond moet spanningswaarden accuspanning of 5 volt referentiespanning. Als de spanning ot specificaties vermoeden kortsluiting met aarde foutieve PCM / ECM of een probleem in de bedrading tussen de transmissie en de PCM / ECM.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0720 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0720 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0720 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Natuurlijk hebben wij de voorkeur allereerst te proberen de oorzaak van de foutcode te verhelpen maar soms is de enige oplossing de DTC functie van p0720 definitief uit te schakelen.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p0720

    Copyright © 2020 ChiptuneRS | Alle rechten voorbehouden

    Privacy Policy | Aanvullende-Garantie | Algemene Voorwaarden

    |

    WhatsApp chat

    Direct contact via
    mail of whatsapp

    Waar woon je in de buurt?

    Wijchen Nootdorp
    Adres
    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen
    STUUR EEN APPJE
    BEL NAAR 0615404132
    STUUR EEN MAILTJE
    Adres
    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp
    STUUR EEN APPJE
    BEL NAAR 0682387682
    STUUR EEN MAILTJE
    ChipTuneRS blijft open

    Door het coronavirus staat het leven van alle Nederlanders op zijn kop. Om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan dienen wij tijdelijk anders met elkaar om te gaan. Om uw en onze veiligheid en gezondheid te waarborgen gelden daarom tijdelijk de volgende maatregelen:

    • We laten zo min mogelijk mensen tegelijk toe in onze wachtruimte.
    • We werken alleen op afspraak.
    • Kom indien mogelijk alleen naar een afspraak.
    • We schudden geen handen.
    • We wassen onze handen voordat we uw auto betreden.
    • We plaatsen een hoes die uw autostoel volledig bedekt.
    • Onze ruimtes zijn groot genoeg om de 1,5 meter afstand in acht te kunnen nemen.
    • Alle ruimtes en veelgebruikte voorwerpen worden bij ons regelmatig grondig gereinigd.

    Wij hopen op uw begrip en wensen iedereen veel sterkte en gezondheid toe in deze moeilijke periode.

    Dank en tot snel,
    Team ChiptuneRS.