P0691 Fan 1 Controle Circuit Low

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0691 Fan 1 Controle Circuit Low

P0691 Fan 1 Controle Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cooling Fan 1 Relais Controle Circuit Low

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) van toepassing op alle 1996-nieuwere voertuigen. Specifieke reparatie stappen kan variëren van merk / model.

De ventilatoren die worden gebruikt om de motoren radiator worden uitgebaat door elektromotoren te koelen. Deze motoren worden ingeschakeld en uitgeschakeld door de aandrijflijn (PCM) volgens de aanwijzing van de koelvloeistof temperatuursensor (ECT). Met andere woorden wanneer de ECT een vooraf bepaalde temperatuur bereikt de PCM wordt op de ventilatoren. Toen de ECT koelt tot een vooraf bepaalde temperatuur van de PCM zet de fans uit.

De PCM regelt de ventilatoren door het zenden van een signaal naar de bodem koelventilator relais. De spanning op het signaalcircuit is hoog, ongeveer accuspanning, wanneer niet geboden op (niet geaard). Het omgekeerde geldt wanneer bevolen op (geaard), de spanning ergens nabij nul. DTC P0691 wordt ingesteld wanneer de PCM voelt de spanning laag is als de koelventilator 1 is uitgeschakeld

Symptomen &De ernst van de Code

De symptomen van een P0691 code kunnen zijn:

  • Oververhitte motor
  • ‘motor controleren licht op
  • de mogelijkheid van de oververhitting van de motor als gevolg van niet-operationele ventilatoren zeer waarschijnlijk dus voorzichtigheid moet worden gebruikt als het rijden wanneer de omstandigheden dit DTC stellen aanwezig zijn. Het moet worden hersteld zo snel mogelijk

    Oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:.

  • Defecte koelventilator relais 1
  • Blown koelventilator 1 zekering
  • Faulty PCM (zelden)
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    In mijn ervaring een geblazen koeling ventilator zekering is de meest voorkomende oorzaak van deze DTC. Zekering controleren is een eenvoudig lokaliseren, te trekken en te kijken. Je kan in het algemeen zeggen door visuele inspectie als een zekering goed is of niet. Als de zekering in feite is doorgebrand, probeer het te vervangen door de juiste stroomsterkte van zekering. Als de zekering doorbrandt weer de volgende vraag zou zijn wanneer heeft het op te blazen?

    Als de zekering niet onmiddellijk na het vervangen van het dan is er een directe korte ergens tussen de zekering en het relais. Als het mislukte toen de motor bereikte werktemperatuur dan is de meest waarschijnlijke oorzaak is de koelventilator motor zelf. Met de motor en de contactsleutel uit, zorgvuldig te proberen en spin de ventilatorbladen met de hand. Ze moet vrij kunnen draaien, als het niet dan is de ventilator motor is bevroren en zal vervangen moeten worden. Als de zekering goed is dan is het probleem is waarschijnlijk de koelventilator relais. Bij het vervangen van het relais niet het probleem op te lossen vermoedt dat een defecte PCM.

    Zorg ervoor dat u gebruik voorzichtigheid bij het werken aan onderdelen die niet alleen warm, maar ook in beweging zijn.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0691 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X