P0687 ECM / PCM Vermogen Relais Controle Circuit High

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0687 ECM / PCM Vermogen Relais Controle Circuit High

P0687 ECM / PCM Vermogen Relais Controle Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

ECM / PCM Vermogen Relais Controle Circuit hoog

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn, waardoor toepassing op alle 1996-nieuwere voertuigen (VW, BMW, Chrysler, Acura, Audi, Isuzu, jeep, GM, etc.).

Hoewel algemene, de motoren verschillen merken en kunnen enigszins verschillende oorzaken hebben voor deze code.

Wanneer een P0687 is opgeslagen, het meestal betekent dat een hoge spanning is gedetecteerd door de aandrijflijn (PCM) of één van de andere regelaars, in het circuit dat het PCM of het circuit waarmee de andere regelaars beeldscherm PCM voedingsspanning.

de meeste OBD-II uitgeruste voertuigen gebruik een contactrelais de PCM met batterij voedingsspanning. Een paar fabrikanten blijven tot slechts een gesmolten circuit gebruiken, maar dit ontwerp wordt steeds minder vaak voor. Vermogen relais zijn normaliter vijf terminalontwerp met een constante toevoer van de batterij spanning aan de primaire ingangsaansluiting. Wanneer de contactschakelaar wordt in de AAN stand wordt de tweede ingangsaansluiting voorzien accuspanning (via een gefuseerde circuit). Terminalnummer vijf is een signaalleiding voor het controller area network (CAN). De vierde aansluiting levert een uitgangsspanning signaal voor de PCM. Dit zijn de drie primaire circuits verband met de omstandigheden van een P0687 code opgeslagen. De aardaansluiting is gewoonlijk geaard een motor of chassis grond, maar sommige systemen zijn voorzien van een aarde via een relais controller.

Normaal gesproken, als de ontstekingsschakelaar wordt in de AAN-stand, een kleine spoel binnen het relais wordt bekrachtigd en een licht tikkend geluid. Dit tikkend geluid betekent dat de contacten binnenkant van het relais zijn gesloten. Wanneer de contacten sluiten zij een circuit dat batterijspanning geeft de PCM-uitgangsaansluiting en de CAN-bus signaalaansluiting voltooien. Met de contacten sloot de PCM moet worden bekrachtigd en het onderhoud van de motor snel (SES) lamp moet branden, in de sleutel-op-motor-off (KOEO) positie. Met het contactslot in de sleutel-op-draaiende motor (KOER) positie, de service moet de motor snel lamp af zijn (als er geen codes zijn opgeslagen). De PCM moet worden voorzien van accuspanning op elk moment het contact in de stand ON

Symptomen

De code P0687 is meestal niet gepaard met een no-start conditie.; maar sommige toepassingen uit te schakelen de PCM als deze code wordt opgeslagen. Zelfs als het voertuig start, en er lijken geen rijgedrag problemen zijn, kan overmatige spanning de PCM of andere controllers beschadigen. Deze code moet worden aangepakt met een zekere urgentie

Oorzaken

Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:.

  • De dynamo kan overladen
  • defect PCM vermogenrelais
  • Een defect contactschakelaar
  • kortgesloten draden of bedradingsconnectors
  • en Reparatie Procedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Een visuele inspectie van het systeem kabelbomen, connectoren en componenten is waar ik zou beginnen mijn diagnose. Test de alternator om ervoor te zorgen dat het niet wordt overladen op dit moment. Ook zou ik de accu en kabeleinden op loszitten en overmatige corrosie controleren.

    Voor een juiste diagnose van een P0687, zult u een geschikte scanner (of code reader), een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bedrading schema nodig. Alle bronnen zoals gegevens zullen een goed assortiment van bedradingsschema’s, connector pinout schema, gezicht uitzicht connector, componentlocaties en gemalen locaties opleveren. Ophalen van alle opgeslagen foutcodes (met de scanner of codelezer) is om op dit punt. Schrijf ze op voor toekomstig gebruik.

    Met alle gegevens of het voertuig service manual (of de eigenaar van de handleiding) naar de PCM vermogensrelais te lokaliseren. Lichtjes aanraken, houd het in je vingers, of luister naar het met een stethoscoop als het contactslot wordt gedraaid in de stand ON. Als er een hoorbare klik, wanneer het contact wordt ingeschakeld, beginnen met het testen met de PCM-uitgang.

    Bij draaiende motor, controleer op overmatige spanning op de primaire batterij ingangsklem van de PCM stroom relais. Als er teveel spanning op de primaire terminal, vermoeden dat de alternator overladen. Test secundaire ingangsaansluitingsspanning. Als er te veel spanning aanwezig is, vermoeden een kortgesloten (spanning) circuit. Let goed op het contactslot (het elektrische gedeelte).

    Controleer of er een spanning op de massa-aansluiting van de PCM vermogenrelais (KOER). Als er spanning wanneer een grond moet (KOER), controle op kortsluiting (spanning) aardschakeling.

    wanneer de dynamo goed oplaadt, beginnen met het testen installatiecircuits kort spanning. Wees voorzichtig om alle bijbehorende controllers van het harnas los te koppelen voordat u de weerstand met de DVOM. Kortgesloten circuits moeten worden gerepareerd of vervangen indien nodig.

  • Als er een opgeladen licht op of een dynamo overbelading code aanwezig, diagnose en herstel van de code (of conditie) voor de P0687
  • Controleer voor alternator overbelading eerste
  • Swap alleen identieke (matching numbers) relais voor testdoeleinden
  • Terug relais naar hun oorspronkelijke positie, het vervangen van de defecte relais met een nieuwe relais
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0687 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X