P0686 ECM / PCM Vermogen Relais Controle Circuit Low

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0686 ECM / PCM Vermogen Relais Controle Circuit Low

P0686 ECM / PCM Vermogen Relais Controle Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

ECM / PCM Vermogen Relais Controle Circuit Low

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn, waardoor toepassing op alle 1996-nieuwere voertuigen (VW, BMW, Chrysler, Acura, Audi, Isuzu, jeep, GM, etc.).

Hoewel generieke, de motoren verschillen tussen merken en kunnen enigszins verschillende oorzaken hebben voor deze code.

Ik heb ontdekt dat, wanneer een P0686 is opgeslagen, betekent dit dat een lage of geen batterij spanning is gedetecteerd (door de PCM of één van de andere regelaars) in het circuit dat het PCM of het circuit waarmee de andere regelaars beeldscherm PCM voedingsspanning.

Normaal gesproken OBD -II uitgeruste voertuigen gebruiken een relais om de PCM met batterij voedingsspanning. Een paar fabrikanten blijven slechts een gesmolten circuit gebruiken, maar dit ontwerp wordt steeds minder vaak voor. Vermogen relais zijn meestal van een vijf-terminalontwerp met een constante toevoer van de accuspanning aan de primaire ingangsaansluiting toegevoerd. De tweede ingangsklem is voorzien batterijspanning (via een gecondenseerde circuit) wanneer de contactschakelaar wordt in de “AAN” stand. Terminalnummer vijf is een signaalleiding voor het controller area network (CAN). De vierde aansluiting is de uitgangsspanning signaal voor de PCM. De aardaansluiting is gewoonlijk geaard een motor of chassis grond, maar sommige ontwerpen voorzien in een aarde via een controller.

In de meeste gevallen, wanneer het contactslot is geplaatst in de ” ON ” positie, een kleine rol in het relais wordt bekrachtigd en een lichte klikgeluid hoort. Deze klik betekent dat de contactpunten in het relais gesloten – voltooien van een schakeling, die accuspanning de PCM-uitgangsaansluiting en de CAN-bus signaalaansluiting. Op dit moment moet de PCM-energie en het onderhoud van de motor snel lamp moet branden, in de sleutel-op-motor-off (KOEO) positie.

Symptomen

de code P0686 gaat meestal gepaard met een no-start conditie. Negeren is het niet waarschijnlijk dat een optie. Als deze code aanwezig is, om de motor te starten en uit te voeren, vermoedt dat er een PCM programmeren fout of een defecte PCM

Oorzaken

Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:.

  • Een defecte contactslot
  • Faulty PCM vermogenrelais
  • Een gesprongen zekering of zekering
  • Losse of gecorrodeerde accukabel uiteinden
  • gecorrodeerde of beschadigde draden of bedradingsconnectors (vooral bij het PCM relais)
  • Gedeeltelijk of volledig losgekoppeld elektrische terminal van de contactschakelaar
  • Diagnose en Repair Procedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    ik beginnen meestal mijn diagnose met een visuele inspectie van het systeem kabelbomen, connectoren en componenten. Ik zou veel aandacht besteden aan ongedekte relais die uit kunnen zijn geslopen van hun respectieve terminal behuizingen of zijn getroffen door corrosie op relais bladen of in relaisklemmen. Controleer de accu en kabeleinden op loszitten en overmatige corrosie.

    A scanner (of codelezer), een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bedradingsschema nodig. Bekabeling schema kan worden verkregen via de fabrikant of door middel van een secundaire bron zoals All Data. Ik wil alle opgeslagen foutcodes op te halen op dit punt (gebruik van de scanner of codelezer) en schrijf ze op voor toekomstig gebruik.

    Zoek de PCM vermogenrelais en houd hem in je vingers of luisteren met een stethoscoop . Als er een hoorbare klik, wanneer het contact wordt ingeschakeld, beginnen met het testen met de PCM-uitgang.

    Controleer accuspanning op de primaire ingangsklem van de PCM stroom relais. Raadpleeg de bedrading schematisch aanzicht connector of pin-out grafiek van de service manual (of gelijkwaardig) om de locatie van elke afzonderlijke terminal. Indien er geen spanning op de primaire terminal, vermoedt een defecte zekering of smeltverbinding.

    Test secundaire ingangsaansluitingsspanning. Als er geen spanning aanwezig is, vermoedt dat er een gesprongen zekering of defect contactslot.

    Controleer of er een grond signaal op de PCM-power relais. Als er geen sein, controle systeemmassa lokaties harnas schutbordconnectoren, chassis gronden en accukabeluiteinden.

    test voor de uitgangsspanning op de circuits die het PCM en CAN leveren indien de andere circuits normaal lijken . Verdacht een defecte relais als de uitgangsschakelingen geen spanning.

    Controleer relaisingang spanning op de PCM-als uitgangsspanning signalen bij het relais zijn. Testsysteem circuits wanneer geen spanning op de PCM connector. Altijd disconnect gerelateerde besturingen van het harnas voordat u de weerstand met de DVOM. Open of kortgesloten circuits moeten worden gerepareerd of vervangen. Als er relaisuitgang spanning op de PCM (en op de CAN), vermoedt dat er een defect PCM, controller, een programmeerfout.

  • Als de service motor snel lamp niet gaat branden wanneer het contactslot wordt geplaatst in de KOEO positie, vermoedt dat er een defecte PCM vermogenrelais
  • Swap identiek zijn (matching numbers) relais voor testdoeleinden
  • Test dynamo om ervoor te zorgen dat het voldoende is
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0686 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X