P0679 Cilinder 9 gloeibougie Circuit

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0679 Cilinder 9 gloeibougie Circuit

P0679 Cilinder 9 gloeibougie Circuit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cilinder # 9 gloeibougie Circuit

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code. Het wordt beschouwd generieke omdat het op alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), alhoewel specifieke reparatiestappen enigszins kan verschillen, afhankelijk van het model.

Deze code heeft betrekking op de inrichting diesels gebruiken om warmte de cilinderkop voor een paar seconden bij een poging om een ​​koude motor heet een gloeibougie starten. Een diesel volledig afhankelijk van de momentane hoge warmte door compressie om zelfontbranding van de brandstof. De gloeiplug in de nr.9 cilinder is mislukt.

Wanneer een dieselmotor is koud, de extreem hoge temperatuur geproduceerd wanneer de zuiger omhoog en comprimeert de lucht snel verloren door warmteoverdracht naar de koude cilinderkop . De oplossing komt in de vorm van een potlood voorverwarmer vorm bekend als ” glow plug ”

De gloeispiraal is geplaatst in de cilinderkop zeer dicht bij het punt dat geïnitialiseerd verbranding, of ” hot spot & quot.; Dit kan in de hoofdkamer of voorkamer. Wanneer de motormanagementcomputer detecteert de motor koud is door het gebruik van de olie en de transmissie sensoren maakt de beslissing om de motor te helpen bij het beginnen met het gebruik van de gloeibougies.

Een typische dieselmotor gloeibougie:

het terrein van het gloeibougies timer module die op zijn beurt het terrein gloeibougies relais die stroom stuurt de gloeibougies. De module vermogen aanlegt op de gloeibougies. De module wordt in het algemeen in het motormanagementsysteem, hoewel tot voertuigen apart moet.

te lange activering smelt de gloeibougies mocht warmte tot zware weerstand en gloed heet rood wanneer ze zijn geactiveerd. Deze intense warmte wordt snel overgedragen aan de cilinderkop, die de warmte van de verbranding maakt het mogelijk om de warmte te behouden voor de fractie van een seconde die het kost om de binnenkomende brandstof te ontsteken voor het starten.

De code P0679 vertelt je dat er iets in de gloeiplug circuit defect is waardoor de gloeispiraal van cilinderbank # 9 falen te warmen. Het gehele circuit moet worden gecontroleerd om de storing te lokaliseren

Opmerking:.. Als een P0670 foutcode aanwezig samen met dit DTC is, uit te voeren P0670 diagnose vóór de diagnose van deze code

Symptomen

met slechts één gloeibougie defect anders dan de check engine licht komt, zal de symptomen minimaal zijn, omdat de motor normaal zal beginnen met een slechte plug. Onder temperaturen onder het vriespunt zou je meer kans om deze te ervaren. De code is de belangrijkste manier van het identificeren van een dergelijk probleem.

  • Het motormanagement computer (PCM) de code P0679
  • De motor zal moeilijk zijn om te beginnen in te stellen of kan niet starten op alle in koud weer of wanneer het lang genoeg zitten voor het blok te koelen.
  • het gebrek aan vermogen tot de motor heet genoeg.
  • engine kan missen als gevolg van de kouder dan normaal cilinderkop temperatuur
  • Engine kunnen aarzelen bij het accelereren
  • Geen voorverwarming periode, of met andere woorden het voorverwarmen licht niet uit te gaan.
  • Mogelijke oorzaken

    De oorzaken hiervoor DTC kunnen zijn:

  • Defecte cilinder nr.9 gloeiplug
  • open of kortgesloten voorgloeicontrolelampen schakeling
  • Kabelbreuk connector
  • Defecte gloeibougie regelmodule
  • Diagnosestappen & Mogelijke oplossingen

    U ontvangt een digitale volt ohm meter (DVOM) voor de volledige test nodig. Ga verder door de testen totdat het probleem is bevestigd. Je hebt ook een fundamentele OBD code scanner om de computer en wis code.

    Controleer de cilinder nr.9 gloeiplug door het loskoppelen van de kabel connector van de stekker. Plaats de DVOM op ohm en plaats de rode draad van de gloeibougie aansluiting en de zwarte kabel op een goede grond. Het bereik is 0,5-2,0 ohm (controleer de meting voor uw toepassing door te verwijzen naar een fabriek service manual). Als het buiten het bereik vervangen gloeiplug.

    Weerstand binnen gloeibougies draad aan de gloeibougies relais busaansluiting op het klepdeksel. Merkt het relais (ziet eruit als een startrelais) een grote spoorbreedte draden voerend naar een busaansluiting waarbij de gloeiplug draden zijn bevestigd. Test de draad op de nummer één gloeibougie door het plaatsen van de rode draad op de bus bar nummer één draad en de zwarte kabel op de gloeibougie kant. Nogmaals, 0,5-2,0 Ohm met 2 ohm de hoogste weerstand. Als het hogere plaats van de draadgeleider de gloeiplug uit de busaansluiting. Merk ook op dat deze leads uit de bus bar stekkers zijn smeltzekeringen. Sluit de draden.

    Controleer de zelfde draden op loszitten, scheuren of ontbrekende isolatie. Sluit de code scanner om de OBD-poort onder het dashboard en draai de sleutel naar de ” op ” positie met de motor uit. Schakel de codes.

    Extra P0679 Resources

    We hebben twee nuttige bronnen die u kunnen helpen bij de diagnose en reparatie van uw DTC. De eerste is een link naar een grote VW gloeiplug draad, de tweede is een video (we niet verbonden zijn met beide bronnen aangesloten)

  • gloeibougies 101 @ TDIClub.com