P0665 inlaatspruitstuk Tuning stuurschakeling High Bank 2

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0665 inlaatspruitstuk Tuning stuurschakeling High Bank 2

P0665 inlaatspruitstuk Tuning stuurschakeling High Bank 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

inlaatspruitstuk Tuning stuurschakeling High Bank 2

Wat betekent dat?

Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en in het algemeen van toepassing op OBD-II-voertuigen. Automerken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Saturnus, Land Rover, Porsche, Opel, Dodge, Chrysler, Mazda, Mitsubishi, Chevrolet, Honda, Acura, Isuzu, Ford, enz.

De ECM (Engine besturingsmodule) houdt toezicht controle en aanpassing tal sensoren en ook die de werking van het voertuig. Niet te vergeten fouten detecteren binnen genoemde systemen en circuits. Een van de systemen die uw ECM is verantwoordelijk voor het toezicht en het correleren met de gewenste waarden, het inlaatspruitstuk Tuning Valve

Ik heb deze die vele namen gehoord, maar een ” Flapper ” klep komt vaak in de reparatie wereld. Het inlaatspruitstuk tuning klep heeft meerdere mogelijke doelen om te helpen bij de prestaties en rijgedrag van uw motor. Een daarvan is de druk tussen de inname plenums te reguleren. De andere kan zijn om inlaatlucht te leiden naar een aparte set van de inname lopers (of een combinatie) te veranderen om de prestaties van uw motor stromen en mogelijk. De klep zelf, vanuit mijn ervaring hoe dan ook, is meestal gemaakt van plastic, zodat u een aantal mogelijke storingen in combinatie kunt voorstellen met notoir hoge temperaturen in het motorcompartiment

P0665 is de foutcode aangeduid als ” Spruitstuk tuning stuurschakeling High Bank 2 ” en dit aan dat de ECM te hoge elektrische lezing heeft gedetecteerd uit het ventiel van bank # 2. Bank # 2 is de zijde van de motor die niet cilinder # 1 bevat.

Deze code kan worden geactiveerd door hetzij een mechanische of elektrische storing in het inlaatspruitstuk tuning klep. Als u zich in een gebied dat gevoelig is voor extreem koud weer, kan het de klep leiden tot storingen en roteert niet vloeiend in overeenstemming met de wensen van de ECM’s

Een GM inlaatspruitstuk tuning klep.

Wat is de ernst van deze DTC?

Afhankelijk van het werkelijke probleem met betrekking tot uw zaak, dit kan variëren van niets om zorgen te maken over iets tamelijk ernstige en potentieel schadelijk voor de internals van uw motor. Het zou een goed idee zijn om fouten aan de kant van voorzichtigheid bij het omgaan met mechanische onderdelen, zoals het inlaatspruitstuk tuning ventiel. Het potentieel voor ongewenste delen van de motor verbrandingskamer is er dus hou dat in gedachten als je denkt aan om deze uit tot een andere dag.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P0665 diagnostische code kunnen zijn:

  • Slechte prestaties van de motor
  • Loud klikken lawaai van de motor baai
  • een verminderde brandstofverbruik
  • Mogelijk misfire bij het opstarten
  • Minder motorvermogen
  • Power Range veranderd
  • De koude start problemen
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P0665 motor code kan zijn:?

  • Defecte inlaatspruitstuk (loper) tuning klep
  • Broken ventieldelen
  • Stuck klep
  • Extreme koude
  • De bedrading kwestie (bijv geschuurd, gebarsten, aangetast, enz.)
  • Broken elektrische connector
  • ECM uitgifte
  • Valve verontreiniging
  • Wat zijn sommige P0665 diagnostische en stappen voor probleemoplossing?

    de eerste stap in t hij het oplossen van problemen proces voor storingen is om de Technical Service Bulletins (TSB) onderzoeken voor bekende problemen met de specifieke voertuig.

    Geavanceerde diagnostische stappen worden zeer specifiek voertuig en kan de geschikte geavanceerde apparatuur en kennis om nauwkeurig uit te voeren . We nemen basisstappen onder, maar verwijzen naar een jaar voertuig / merk / model / powertrain specifieke reparatie gids voor specifieke stappen voor uw auto.

    Basic Step # 1

    Wanneer een DTC (Diagnostic foutcode) wordt geactiveerd door de ECM, als een DIYer is het een goed idee om te wissen alle codes om te zien of het gaat direct weer in. Zo niet, neem het voertuig voor de lange en vele testritten te zien of het / zij weer actief worden na een paar werkcycli. Als het reactiveren doet, ga dan verder met de diagnose van de actieve code (s).

    Basic Step # 2

    In de eerste plaats moet u het inlaatspruitstuk tuning klep te lokaliseren. Dit kan moeilijk zijn, omdat vaker wel dan niet zijn ze intern gemonteerd, in de intake zelf spruitstuk. Na dat gezegd, de connector voor de klep moet vrij toegankelijk zijn, zodat visueel te inspecteren, op zoek naar gebroken tabs zijn, gesmolten plastic, enz. Om ervoor te zorgen dat het maken van een adequate elektrische aansluiting.

    Basic Step # 3

    Afhankelijk van de mogelijkheden van uw OBD2 code lezer / scanner is, kunt u in staat om de klep elektronisch mee bedienen. Als u deze optie te vinden, kan het een goede manier om te bepalen of de klep werkt via zijn volle bereik. Ook als u last heeft klikkende geluiden uit je inname, zou dit een goede manier om te bepalen of het inlaatspruitstuk tuning klep is verantwoordelijk voor zijn. Als u abnormale klikken van de intake hoort tijdens het instellen van de sensor met uw scanner, is er een goede kans dat er een obstakel aanwezig is of de klep zelf zit vast voor een of andere reden.

    Op dit punt, zou het een goed idee om de klep te verwijderen en fysiek inspecteren en in het inlaatspruitstuk voor eventuele obstakels zijn. Als er geen belemmeringen en het klikken aanwezig is, zou je kunnen proberen het vervangen van de klep, dit is het meest waarschijnlijk de kwestie. Houd in gedachten, in sommige gevallen is dit geen gemakkelijke taak dus doe je onderzoek vooraf, zodat u vermijden dat gestrand zonder de juiste onderdelen, gereedschappen, etc

    . OPMERKING: Altijd verwijzen naar technische gegevens van de fabrikant voor het uitvoeren van eventuele reparaties of de diagnose op uw voertuig.

    Basic Stap # 4

    Zorg ervoor dat u niet vergeet om het harnas die betrokken zijn bij de tuning klep te inspecteren. Deze kabelbomen kunnen worden gerouteerd via motoronderdelen en andere hoge hitte gebieden. Niet te vergeten, potentiële schuren / kraken betrokken bij vibraties van de motor.

    Basic Stap # 5

    Als je alles hebt geprobeerd, neem een ​​kijkje op uw ECM (Engine Control Module) , vooral als er meerdere niet-verwante codes zijn momenteel actief of met tussenpozen komen aan en uit.

    Dit artikel is strikt voor uitsluitend informatieve doeleinden en de technische gegevens en service bulletins voor een bepaald voertuig moet altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0665 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X