P064E Interne Controle Module O2 Sensor Processor performancebank 2

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P064E Interne Controle Module O2 Sensor Processor performancebank 2

P064E Interne Controle Module O2 Sensor Processor performancebank 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Internal Control Module O2 Sensor Processor Prestaties Bank 2

Wat betekent dat?

Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en in het algemeen van toepassing op OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Mazda, Smart, Land Rover, Dodge, Ram, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Wanneer een code P064E is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een inwendige processorprestaties fout met de verwarmde zuurstofsensor (HO2S) schakeling voor motor bank twee heeft gedetecteerd. Andere controllers kunnen ook detecteren van een interne PCM prestaties fout (met de HO2S circuit voor de bank een)) en veroorzaken een P064E moet worden opgeslagen.

Bank 2 duidt de oever van de motor die de # bevat 1 cylinder.

De HO2S bestaat uit een zirconium dioxide aftastelement en een kleine monsterkamer ingesloten in een geventileerde behuizing. De sensor is verbonden met draadgeleiders op de HO2S bedrading met kleine platina elektroden. De HO2S kabelboom is verbonden met de motorregeling kabelboom die de PCM met gegevens betreffende het percentage zuurstof in het uitlaatgas in vergelijking met het zuurstofgehalte van de omgevingslucht verschaft.

De stroomopwaartse HO2S sensor bevindt zich in de uitlaatbuis (tussen het uitlaatspruitstuk en de katalysator). De meest gebruikelijke methode om dit te bereiken is door direct inbrengen van de sensor in een schroefdraadaansluiting, die in de uitlaatpijp wordt gelast. De schroefdraadaansluiting wordt in de valbuis op de meest geschikte positie en hoek toegangs- en optimale sensor functionaliteit. Uit- en inbouwen van schroefdraad zuurstofsensoren wordt speciaal ontworpen sleutels of aansluitingen vereisen, afhankelijk van de toepassing voertuig. De HO2S kan ook worden vastgezet met schroefdraad voorziene tapeinden (en moeren) gelast aan de uitlaatpijp.

Uitlaatgassen worden geduwd door het uitlaatspruitstuk en in de valbuis bij de doorvoeringen via stroomopwaartse HO2S. Uitlaatgassen stromen door speciaal ontworpen ventilatiegaten in het staal HO2S behuizing en in het aftastelement. Omgevingslucht wordt in een kleine monsterkamer in het midden van de sensor via de verbindingsdraad openingen. In deze kamer wordt de lucht verwarmd, waardoor de ionen produceren (energie) spanning. Verschillen tussen de zuurstofconcentratie moleculen in de uitlaat en de omgevingslucht (getrokken in de HO2S) maakt fluctuaties in de concentratie van zuurstof ionen (in de sensor). Deze fluctuaties zuurstof ionen (in het HO2S) naar bounce (snel en repetitiously) vanaf een platinalaag naar de andere. De stijgende ionen zuurstof beweging tussen platina lagen veroorzaakt spanningsveranderingen. Deze spanningsveranderingen worden herkend door de PCM variaties in uitlaatgas zuurstofconcentratie en geven of de motor loopt helling (te weinig brandstof) of rich (teveel brandstof). Wanneer meer zuurstof in het uitlaatgas (arm mengsel) is de spanning signaaluitvoer van de HO2S lager. Wanneer er minder zuurstof in het uitlaatgas (rijk mengsel) is de spanning signaaluitgang hoger. Deze gegevens worden door de PCM berekenen brandstoftoevoer strategie ontstekingstijdstip oa.

De stroomopwaartse HO2S varieert meestal tussen 100 en 900 millivolt (0,1 en 0,9 volt), wanneer de motor stationair en het PCM in closed loop. In gesloten-lus bedrijf de PCM acht ingangssignalen bovenstrooms HO2S sensoren brandstofinjector pulsbreedte en (uiteindelijk) brandstoftoevoer regelen. Wanneer de motor binnenkomt geopend lusbedrijf (bij een koude start omstandigheden en vol gas), brandstofafgifte strategie is voorgeprogrammeerd.

interne regeleenheid bewaking processors zijn verantwoordelijk voor diverse controller zelftest functie en de interne regeleenheid verantwoording. HO2S in- en uitgangssignalen worden onderworpen aan zelftest wordt voortdurend door de PCM en andere regelaars. De transmissie besturingsmodule (TCM), traction control module (TCSM), en andere regelaars ook interactie met de HO2S.

Wanneer de ontsteking aan staat en de PCM wordt bekrachtigd HO2S zelftests worden geïnitieerd. Naast lopende interne regelaar zelftests, het controller area network (CAN) vergelijkt ook signalen van elke afzonderlijke module opdat elke controller goed functioneert. Deze tests worden gelijktijdig uitgevoerd.

Als de PCM interne discrepantie in HO2S functionaliteit detecteert, wordt een code P064E worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Bovendien, als de PCM problemen tussen elk van de on-board controller, die een interne HO2S fout zou aangeven detecteert, een code P064E wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Meerdere falen cycli kan nodig zijn voor MIL verlichting, afhankelijk van de waargenomen ernst van de storing

De foto van een PCM terwijl de kap verwijderd.

Wat is de ernst van de DTC?

Internecontrolesystemen moduleprocessor codes moeten worden aangemerkt als erge, ernstige. Een opgeslagen code P064E zou kunnen resulteren in een verscheidenheid van rijgedrag betreft, met inbegrip van verminderde brandstofverbruik.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P064E foutcode kan omvatten :

  • Diminished brandstofverbruik
  • Een algemeen gebrek aan prestaties van de motor
  • Een verscheidenheid van de motor rijgedrag symptomen
  • Andere opgeslagen diagnostische foutcodes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P064E DTC code kan zijn:?

  • defecte controller of de programmering fout
  • defecte HO2S
  • Rijk of lean uitlaat voorwaarden
  • Verbrand, geschuurd, gebroken, of niet aangesloten bedrading en / of aansluitingen
  • uitlaatsysteem lekt
  • Een slechte controller vermogensrelais of zekering
  • open of kortgesloten circuit of verbindingsstukken in het CAN harnas
  • Onvoldoende besturingsmodule grond
  • Wat zijn enkele stappen P064E het oplossen van problemen?

    Zelfs voor de meest ervaren en goed uitgeruste profess ional technicus, de diagnose van een code P064E kan blijken te zijn een hele uitdaging. Er is ook de kwestie van de herprogrammering. Zonder de nodige herprogrammering apparatuur, zal het onmogelijk zijn om een ​​defecte controller te vervangen en te voltooien een succesvolle reparatie.

    Als er ECM / PCM voeding codes aanwezig zijn, zullen ze uiteraard moeten worden verholpen voordat u een P064E diagnosticeren.

    Er zijn verschillende voorbereidende tests die kunnen worden uitgevoerd voorafgaand aan waarin eventuele controller defect. Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bron van betrouwbare voertuiginformatie vereist.

    Sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en test rijden met het voertuig totdat de code reset of het PCM binnenkomt readiness modus. Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en moeilijker te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de P064E veroorzaakt op te slaan, kan het zelfs nodig om te verslechteren voordat er een diagnose kan worden gesteld. Als de code wordt gereset, doorgaan met dit korte lijst van voorproeven.

    Bij een poging om een ​​P064E diagnosticeren, informatie kan je grootste hulpmiddel zijn. Zoek je voertuig bron van informatie voor bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) parallel, en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het diagnostische informatie die u zal helpen op een belangrijke manier te leveren.

    De bron van informatie voertuig standpunten connector gezicht te verkrijgen, connector pin-out charts, component locators, bedrading schema’s en diagnostische flow charts betrekking tot de code en betrokken voertuig.

    Gebruik DVOM om testbeheerser voeding zekeringen en relais. Test en doorgebrande zekeringen te vervangen indien nodig. Zekeringen worden getest bij de schakeling geladen.

    Als alle zekeringen en relais lijken te functioneren zoals bedoeld, een visuele inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik uw voertuig informatiebron te plaatsen op de grond te krijgen voor gerelateerde circuits. Gebruik de DVOM om proeftuin integriteit.

    een visuele inspectie systeem controllers op tekenen van water, warmte, of aanrijding schade. Elke controller die is beschadigd, vooral door water, moet defect worden beschouwd.

    Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. Controller vervanging zal herprogrammering vereisen. In sommige gevallen kunt u reprogrammed controllers kopen via aftermarket bronnen. Andere voertuigen / controllers aan boord herprogrammering die alleen kan worden gedaan door middel van een dealer of een andere gekwalificeerde bron vereisen.

    HO2S Testing

    Zorg ervoor dat de motor optimaal draait voordat u diagnose van de HO2S. Ontsteking misfire codes, gasklepstandsensor codes, spruitstukluchtdruk code en luchtmassameter codes moeten alvorens eventuele HO2S of lean / rich uitlaat codes diagnosticeren worden.

    Sommige autofabrikanten gebruiken een gefuseerd circuit leveren de HO2S systeem voltage. Test deze zekeringen met behulp van de DVOM.

    Als alle zekeringen in goede orde, zoek de HO2S voor de motor bank één. Het voertuig moet worden verhoogd op een geschikte hefboom of opgekrikt en bevestigd aan veiligheid stands. Zodra u toegang tot de sensor in kwestie hebben opgedaan, de stekker uit het harnas connector en plaats de sleutel in de stand ON. U zoekt accuspanning wordt op de HO2S connector. Met het schakelschema vastgesteld welke schakeling wordt gebruikt om de batterij voedingsspanning. Controleer of er een systeem aarde op dit moment, ook.

    Als HO2S spanning en op de grond aanwezig zijn, sluit de HO2S. Start de motor en proefrit het voertuig. Na een proefrit, laat de motor stationair draaien (met de versnellingsbak in neutraal of park). Met de scanner HO2S invoergegevens nemen. Beperk de omvang van de datastroom alleen relevante gegevens op te nemen en u krijgt een snellere data-reactie te krijgen. Aannemende dat de motor efficiënt te laten werken, de stroomopwaartse HO2S moet cyclus van rijke leunen (en vice versa) regelmatig het PCM in een gesloten lus.

  • In tegenstelling tot andere codes, de P064E wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een defecte regelaar of een besturingsinrichting programmeerfout
  • Testsysteem aarding op door de negatieve meetkabel van de DVOM met massa en de positieve meetkabel op batterijspanning
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p064e te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X