P0643 Sensor Reference Voltage “A” Circuit High

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0643 Sensor Reference Voltage “A” Circuit High

P0643 Sensor Reference Voltage “A” Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Sensor Reference Voltage ” A ” Circuit hoog

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.

Wanneer we geconfronteerd worden met een opgeslagen P0643 foutcode, ik weet uit ervaring dat de powertrain controleren module (PCM) heeft een hoge referentiespanning conditie gedetecteerd voor een bepaalde sensor die het label & quot gegeven; a ” . Ik herinner dat de desbetreffende sensor is altijd gerelateerd aan de automatische transmissie, verdeelbak of het differentieel voorzijde.

Bijkomend sensorcode waarschijnlijk me in de specifieke richting van de storing met de P0643 voegen die sensor ” A ” referentieschakeling te hoog is. Om de positie van de sensor (en functie) te bepalen, aangezien het betrekking heeft het voertuig in kwestie, zou ik een betrouwbare informatie bron in het voertuig, zoals All Data DIY te raadplegen. Mocht de P0643 alleen worden opgeslagen, zou ik vermoed dat een PCM programmeerfout opgetreden. Ik altijd diagnose en herstel andere sensor codes voorafgaand aan diagnose en reparatie van P0643 – het houden van de hogere dan normale referentiespanning toestand in gedachten -. Omdat het meestal zal verdwijnen wanneer andere (specifieke) sensor codes worden verholpen

I beseffen dat de desbetreffende sensor gewoonlijk voorzien referentiespanningssignaal (gewoonlijk vijf volt) via een geschakelde (bekrachtigd met de sleutel op) schakeling en een aardsignaal. Vertrouwdheid dicteert dat de sensor gaat van ofwel de variabele weerstand of elektromagnetische variëteit zijn en dat de schakeling in kwestie voltooien. In de regel moet sensorweerstand afnemen als druk, temperatuur of snelheid toeneemt en vice versa. Aangezien de weerstand van de sensor verandert (met wisselende omstandigheden) en spanning reageert; de PCM herkent de spanningsvariaties zoals veranderingen in druk, temperatuur of snelheid. Als de ingangsspanning signaal door de PCM ontvangen, hoger is dan een geprogrammeerd maximum, wordt een P0643 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Sommige modellen zullen vereisen meerdere rijden cycli (met een falen) voor de MIL te verlichten. Goede dingen gebeuren als ik laat de PCM aan de bereidheid te activeren alvorens een reparatie succesvol. Ik duidelijk de code, na een reparatie uitgevoerd en rijdt het voertuig gewoonlijk (alvorens deze terug naar de klant). Als de PCM binnenkomt bereidheid modus, de reparatie was succesvol. Als de code wordt gereset, zal de PCM niet in gereedheid modus en ik weet dat er een storing is nog steeds aanwezig

Ernst & Symptomen

De urgentie van een opgeslagen P0643 is mede afhankelijk sensorschakeling maakt een hoge referentiespanning staat. Bijbehorende codes moeten worden overwogen alvorens de ernst te bepalen

De symptomen van een P0643 code kunnen omvatten:.

  • Vertraagde (of geen) Transmissie aangrijping
  • Niet de transmissie verschuiving tussen sport en economie modi
  • Transmission verschuiven storingen
  • Niet de transmissie schakelen tussen alle wielen en twee-wheel drive modes
  • Niet de verdeelbak om verschuiving van lage naar hoge versnelling
  • Gebrek aan voordifferentieel aangrijping
  • Gebrek aan voornaaf aangrijping
  • onregelmatig of helemaal niet snelheidsmeter / kilometerteller
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze motor code zijn onder andere:

  • Shorted (tot spanning) circuits en / of connectors
  • Bad sensor
  • Defecte PCM of PCM programmeerfout
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    voor het begin van mijn diagnose voor een P0643, ik wil graag een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare v hebben oertuig informatiebron (zoals All Data DIY). Ik heb ook ontdekt dat een draagbare oscilloscoop nuttig zijn bij deze diagnose kan zijn.

    Ik zou beginnen door het raadplegen uw auto informatiebron om de locatie en functie van de sensor, aangezien het op het betrokken voertuig. Ik zou verblijven door het uitvoeren van een visuele inspectie van sensorschakeling bijbehorende bedrading en stekkers. Ik zou repareren of vervangen van beschadigde of verbrande bedrading, connectoren en componenten, zoals vereist.

    Vervolgens heb ik graag de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen foutcodes en freeze frame data. Ik schrijf de codes naar beneden, samen met de volgorde waarin ze werden opgeslagen en alle gerelateerde freeze frame data, omdat deze informatie nuttig kunnen blijken als de code blijkt te worden onderbroken. Nu zou ik doorgaan en duidelijk de codes en proefrit het voertuig te zien of het wordt gereset.

    Als de code onmiddellijk wordt gezet, dan zou ik de DVOM te testen referentiespanning en aarde signalen te gebruiken op de sensor in kwestie. Ik zou verwachten vijf-volt en een basis te vinden in de stekker.

    I zou waarschijnlijk blijven door het testen voelerweerstand en continuïteit niveau als de spanning en aarde signalen bij de stekker zijn. Ik kan de specs van mijn auto informatiebron te krijgen en vergelijk my feitelijke bevindingen aan hen. Sensoren die niet voldoen aan deze specs zal moeten worden vervangen.

    Ik heb altijd koppel alle gerelateerde controllers uit het systeem circuits voorafgaand aan het testen van de weerstand met de DVOM omdat ik weet dat het niet zo kan resulteren in PCM doen schade. Als referentiespanning hoog is (bij de sensor) Gebruik de DVOM circuit weerstand en controleer continuïteit tussen de sensor en de PCM. Vervanging kortgesloten circuits nodig.

    Als de desbetreffende sensor elektromagnetisch met een heen en weer gaande signaal, gebruikt de oscilloscoop livegegevens controleren. . Focus op spikes, glitches en maxed out circuits

    Aanvullende diagnostische informatie:

  • Dit type code wordt in het algemeen als ondersteuning voor een meer specifieke code
  • een opgeslagen code P0643 wordt normaal zijn voor de aandrijving
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0643 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X