P0642 Sensor Reference Voltage “A” Circuit Low

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0642 Sensor Reference Voltage “A” Circuit Low

P0642 Sensor Reference Voltage “A” Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Sensor Reference Voltage ” A ” Circuit Low

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als OBD II uitgerust voertuig een opgeslagen P0642, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een lage referentiespanning signaal gedetecteerd voor een bepaalde sensor die is gegeven de aanduiding ” a “. De betreffende opnemer wordt meestal geassocieerd met de automatische transmissie, verdeelbak of een van de verschillen.

Een specifiekere sensorcode vrijwel altijd gepaard code. De P0642 voegt de sensor referentieschakeling laag is. De sensorlocatie (en functie) te bepalen, als het gaat om het desbetreffende voertuig, raadpleeg een betrouwbare voertuiginformatie bron (All Data DIY is grote). Vermoeden dat een PCM programmering opgetreden indien de P0642 alleen wordt opgeslagen. U moet diagnosticeren en repareren alle andere sensor codes voorafgaand aan de diagnose en het herstel van de P0642 – maar houd de lage referentie spanning staat in het achterhoofd

De sensor in kwestie wordt geleverd met referentiespanning (meestal vijf-volt. ) via een geschakelde (bekrachtigd met de sleutel op) circuit. Er zal een grond signaal ook. De sensor zal hetzij de variabele weerstand of elektromagnetische variëteit zijn en zal het circuit te sluiten. Sensorweerstand moet verminderen de druk, temperatuur of snelheid toeneemt en vice versa. Aangezien de veranderingen sensorweerstand (met wisselende omstandigheden) het de PCM een inputspanningssignaal.

Als de ingangsspanning signaal door de PCM ontvangen, lager dan de geprogrammeerde grens, een P0642 worden opgeslagen. Een storing controlelampje (MIL) kunnen ook worden belicht. Sommige voertuigen zullen vereisen meerdere rijden cycli (met een falen) voor de MIL te verlichten. Laat de PCM aan de bereidheid te activeren alvorens een reparatie succesvol. Gewoon duidelijk de code, na een reparatie worden uitgevoerd, en rijdt het voertuig gewoonlijk. Als de PCM binnenkomt bereidheid modus, de reparatie was succesvol. Als de code wordt gereset, zal de PCM niet in gereedheid modus en je weet dat er een storing nog steeds bestaat

Ernst & Symptomen

De ernst van een opgeslagen P0642 is mede afhankelijk sensorschakeling maakt een lage spanningstoestand. Andere opgeslagen codes moeten worden overwogen voordat een bepaling van de ernst kan worden gemaakt.

De symptomen van een P0642 code kunnen omvatten:

  • Niet de transmissie verschuiving tussen sport en economie modi
  • Transmission verschuiven storingen
  • Vertraagde (of geen) transmissie aangrijping
  • niet de transmissie schakelen tussen alle wielen en twee-wheel drive modes
  • niet de verdeelbak om verschuiving van laag naar hoge versnelling
  • Gebrek aan voordifferentieel aangrijping
  • Gebrek aan voornaaf aangrijping
  • onregelmatig of helemaal niet snelheidsmeter / kilometerteller
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze motor code zijn onder andere:

  • Bad sensor
  • Defecte of geblazen zekeringen en / of smeltzekeringen
  • defect systeem power relais
  • Open circuits en / of connectors
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter ( DVOM), en een betrouwbare informatie bron in het voertuig (zoals All data DIY) zal nodig zijn om een ​​opgeslagen code P0642 diagnosticeren. Een draagbare oscilloscoop kan ook nuttig blijken in uw diagnose.

    First, raadpleeg uw voertuiginformatie bron naar de plaats en functie van de desbetreffende sensor bepalen, betrekking hebbend op uw specifieke voertuig. Door zichtcontrole van sensorsysteem bijbehorende bedrading en stekkers. Repareren of vervangen van beschadigde of verbrande bedrading, aansluitingen en onderdelen zoals vereist. Ten tweede, sluit u de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen foutcodes en freeze frame data. Noteer de codes, samen met de volgorde waarin ze werden opgeslagen, en alle gerelateerde freeze frame data, omdat deze informatie nuttig kunnen blijken als de code blijkt te worden onderbroken. Nu kun je verder gaan en duidelijk de code; vervolgens testen rijdt het voertuig te zien of het direct wordt gereset.

    Als de code direct opnieuw in met de DVOM te testen referentiespanning en aarde signalen aan de desbetreffende sensor. Je normaal zou verwachten vijf-volt en een basis te vinden in de stekker.

    Ga verder met het testen voelerweerstand en continuïteit niveau als de spanning en aarde signalen bij de stekker zijn. Verkrijgen testen specs van uw voertuig informatiebron en vergelijk uw werkelijke bevindingen aan hen. Sensoren die niet voldoen aan deze specs moeten worden vervangen.

    Koppel alle bijbehorende controllers uit het systeem circuits voorafgaand aan het testen van de weerstand met de DVOM. Doet u dit niet kan resulteren in PCM schade. Als referentiespanning laag is (bij de sensor) Gebruik de DVOM circuit weerstand en controleer continuïteit tussen de sensor en de PCM. Vervanging geopend of kortgesloten circuits nodig. Indien de desbetreffende sensor elektromagnetisch met een heen en weer gaande signaal, gebruikt de oscilloscoop livegegevens controleren. . Focus op glitches en volledig open circuits

    Aanvullende diagnostische informatie:

  • Dit type code wordt in het algemeen als ondersteuning voor een meer specifieke code
  • Een opgeslagen code P0642 wordt normaal zijn voor de aandrijving
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0642 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X