P063E Auto Configuration Throttle Input Not Present

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P063E Auto Configuration Throttle Input Not Present

P063E Auto Configuration Throttle Input Not Present

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Auto Configuration Throttle Input Not Present

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische foutcode ( DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Nissan, Toyota, Mazda, Hyundai, Kia, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als uw OBD-II uitgerust voertuig een code P063E opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) geen automatische configuratie gedetecteerd gas ingangssignaal.

Als het contact cilinder is geplaatst op ON en de verschillende on-board controllers (de PCM inbegrepen) worden bekrachtigd, meerdere zelftests worden geïnitieerd. De PCM afhankelijk van ingangssignalen van de motor sensoren een motor opstart strategie automatisch configureren en deze zelftests. Gasklepstand tot de belangrijke ingangssignalen die door de PCM autoconfiguratie.

De gasklepstandsensor (TPS) moeten PCM (en andere regelaars) met een smoorklep ingangssignaal voor automatische configuratie doeleinden. De TPS is een variabele weerstand sensor die op het gasklephuis is gemonteerd. De punt van de smoorplaat schacht glijdt binnen de TPS. De regelplaat as bewogen (via de gaskabel of drive-by-wire-systeem), beweegt een potentiometer in het TPS en veroorzaakt een variatie in circuitweerstand. Het resultaat is een verandering in TPS signaalcircuit spanning op de PCM.

Als de PCM nalaat een gasklepstand ingangsschakeling detecteren wanneer de contactschakelaar wordt geplaatst op ON en de PCM wordt bekrachtigd, een P063E code wordt opgeslagen en een storingsindicatielampje worden belicht. De automatische configuratie systeem kan ook worden uitgeschakeld; . Met ernstig rijgedrag kwesties

Een typische gasklephuis:

Wat is de ernst van deze DTC?

Auto configuratie codes moeten serieus worden genomen als de motor starten stationair kwaliteit en rijeigenschappen kunnen een risico. Classificeren een opgeslagen code P063E als ernstig en het adres van het als zodanig

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P063E foutcode kunnen zijn:.?

  • engine kraam bij stationair toerental (met name bij het opstarten)
  • Vertraagde motor start
  • Drivability kwesties
  • Andere TPS gerelateerd codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte TPS
  • open of kortgesloten circuit tussen TPS en PCM
  • Corrosie in TPS connector
  • Bad PCM of PCM programmafout
  • Wat zijn P063E oplossen stappen?

    Als er een ander TPS-gerelateerde codes aanwezig, diagnosticeren en te repareren die voordat u de P063E.

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) te diagnosticeren, en een betrouwbare bron van informatie voertuig vereist zal zijn om nauwkeurig vast te stellen een code P063E.

    Raadpleeg uw bron van informatie voertuig voor de geldende technische dienst bul letins (TSB). Als je er een die past bij het voertuig, symptomen en codes waarmee je worstelt ontdekken, kan het helpen bij het bereiken van een juiste diagnose.

    Ik begin altijd een code diagnose door het aansluiten van de scanner om het voertuig diagnostische poort en het ophalen van alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Ik wil deze informatie op te schrijven (of uit te printen indien mogelijk) voor het geval ik later nodig hebben (na de codes worden gewist). Vervolgens ik duidelijk de codes en proefrit het voertuig totdat een van twee scenario treedt:

    A. De code niet in slaagt om te resetten en de PCM gaat bereidheid mode
    B. De code wordt gereset

    Als scenario A zich voordoet, je te maken met een intermitterende code en de voorwaarden die ervoor zorgde dat kan hebben om vóór verergeren een nauwkeurige diagnose kan worden gesteld.

    Als scenario B optreedt, doorgaan met de onderstaande.

    vermelde stappen Stap 1

    Voer een visuele inspectie van alle bijbehorende bedrading en connectoren. Controleer PCM voeding zekeringen en relais. Reparaties zoals vereist. Als er geen problemen worden gevonden, verder met de volgende stap.

    Stap 2

    Haal diagnostische flow charts, bedradingsschema uitzicht Connectorzijde, connectorpen-out grafieken en testen van onderdelen specificaties / procedures van uw voertuig informatiebron.
    Zodra u de juiste informatie, gebruik dan de DVOM om te testen tPS voltage, grond en signaal circuits.

    Stap 3

    Begin met een eenvoudige test van spanning en aarde signalen op de TPS connector. Indien er geen spanning, gebruikt de DVOM om het circuit weer de juiste aansluiting van de PCM-sporen. Als er geen spanning op deze pen, vermoeden dat de PCM is defect. Als er spanning op de PCM-pen, herstel van de onderbreking tussen PCM en TPS. Als er geen grond, traceren het circuit terug naar de centrale grond locatie en voer reparaties uit als dat nodig is. Wanneer grond en spanning worden ontdekt in het TPS connector verder met de volgende stap.

    Stap 4

    Hoewel TPS kan raadplegen door de scanner datastroom, actuele gegevens van de TPS signaalcircuit kan worden verzameld via de DVOM. Live data is veel nauwkeuriger dan de gegevens waargenomen in de scanner datastroom display. Een oscilloscoop kan ook worden gebruikt om het TPS signaalcircuit testen, maar het is niet noodzakelijk.

    Sluit de positieve meetsnoer van de DVOM de TPS signaalcircuit (met TPS connector ingestoken en de sleutel- on-motor uit). Sluit de negatieve meetkabel van de DVOM om de batterij of chassismassa.

    Neem TPS signaalspanning terwijl geleidelijk openen en sluiten van de gasklep.

    Bij storingen of spanningspieken gedetecteerd, vermoeden dat de TPS is defect. TPS signaalspanning varieert gewoonlijk tussen 0,5 volt bij stationair toerental tot 4,5 volt bij vol gas.

    Als de TPS en al installatiecircuits functioneel vermoeden een defecte PCM of PCM programmeerfout.

  • De P063E kan gelden voor drive-by-wire of conventionele smoorklep systemen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p063e te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X