P062F Internal Control Module EEPROM Error

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P062F Internal Control Module EEPROM Error

P062F Internal Control Module EEPROM Error

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Internal Control Module EEPROM Fout

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische code ( DTC) en normaliter van toepassing op OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Buick, Chevrolet, GMC, Ford, Toyota, Nissan, Mercedes, Honda, Cadillac, Suzuki, Subaru, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.

Wanneer een code P062F is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een interne prestatiemaatstaven fout gedetecteerd met de elektronisch wisbaar uitleesgeheugen (EEPROM). Andere controllers kunnen ook detecteren van een interne PCM prestaties fout (in de EEPROM) en veroorzaken een P062F moet worden opgeslagen.

De interne controle module bewaken van processors zijn verantwoordelijk voor diverse controller zelftest taken en de interne controle module verantwoording . EEPROM in- en uitgangssignalen worden onderworpen aan zelftest wordt voortdurend door de PCM en andere regelaars. De transmissie besturingsmodule (TCM), traction control module (TCSM), en andere regelaars ook interactie met de EEPROM.

Bij auto, de EEPROM een middel te lezen, wissen en herschrijven kleine hoeveelheden ( bytes) van programmeerbaar geheugen. Met specifieke programmering, kan de EEPROM (of een deel van het EEPROM) gewist en herschreven in volgorde. De EEPROM is een bank transistoren bestaande uit thee delen. Het is meestal afneembaar en deze vergrendelt in een speciaal ontworpen batterijcompartiment in de PCM. Wanneer een defecte PCM wordt vervangen, meestal de EEPROM moeten worden verwijderd en hergebruikt in de nieuwe PCM. De EEPROM en de nieuwe PCM zal de noodzaak om te worden geprogrammeerd als een eenheid. Hoewel de EEPROM in staat van meer dan 1 miljoen wijzigingen in de programmering is, en is ontworpen om de laatste honderden-of-jaar, kan het gevoelig voor extreme hitte en vocht.

Als het contact is ingeschakeld en de PCM wordt bekrachtigd, EEPROM zelftests worden geïnitieerd. Naast lopende interne regelaar zelftests, het controller area network (CAN) vergelijkt ook signalen van elke afzonderlijke module opdat elke controller goed functioneert. Deze tests worden gelijktijdig uitgevoerd.

Als de PCM verschillen in EEPROM functionaliteit detecteert, wordt een code P062F worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Bovendien, als de PCM problemen tussen elk van de on-board controller, die een interne EEPROM fout zou aangeven detecteert, een code P062F wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Meerdere falen cycli kan nodig zijn voor MIL verlichting, afhankelijk van de waargenomen ernst van de storing

De foto van een PCM terwijl de kap verwijderd.

Wat is de ernst van de DTC?

Internecontrolesystemen moduleprocessor codes moeten worden aangemerkt als erge, ernstige. Een opgeslagen code P062F zou kunnen resulteren in een verscheidenheid van rijgedrag betreft

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P062F foutcode kunnen zijn:.?

  • Brede motor / transmissie drivability kwesties
  • Geen start voorwaarde
  • Diminished brandstofverbruik
  • engine kraam of afsluiten bij stationair
  • het gebrek aan werking van de koelventilator
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P062F DTC code kan zijn:?

  • Defecte controller of de programmering fout
  • Oververhitte PCM
  • Waterschade
  • Een slechte controller vermogensrelais of zekering
  • Open of kortgesloten circuit of connectors in de CAN harnas
  • Onvoldoende controle module grond
  • Defecte EEPROM
  • Wat zijn enkele stappen P062F het oplossen van problemen?

    Zelfs voor de meest ervaren en goed uitgeruste professionele technicus, de diagnose van een code P062F kan blijken te zijn een hele uitdaging. Er is ook de kwestie van de herprogrammering. Zonder de nodige herprogrammering apparatuur, zal het onmogelijk zijn om een ​​defecte controller te vervangen en te voltooien een succesvolle reparatie.

    Als er ECM / PCM voeding codes aanwezig zijn, zullen ze uiteraard moeten worden verholpen voordat u een P062F diagnosticeren.

    Er zijn verschillende voorbereidende tests die kunnen worden uitgevoerd voorafgaand aan het verklaren van een individuele controller defect. Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bron van betrouwbare voertuiginformatie vereist.

    Sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en test rijden met het voertuig totdat de code reset of het PCM binnenkomt readiness modus. Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en moeilijker te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de P062F veroorzaakt op te slaan, kan het zelfs nodig om te verslechteren voordat er een diagnose kan worden gesteld. Als de code wordt gereset, doorgaan met dit korte lijst van voorproeven.

    Bij een poging om een ​​P062F diagnosticeren, informatie kan je grootste hulpmiddel zijn. Zoek je voertuig bron van informatie voor bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) parallel, en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het diagnostische informatie die u zal helpen op een belangrijke manier te leveren.

    De bron van informatie voertuig standpunten connector gezicht te verkrijgen, connector pin-out charts, component locators, bedrading schema’s en diagnostische flow charts betrekking tot de code en betrokken voertuig.

    Gebruik DVOM om testbeheerser voeding zekeringen en relais. Test en doorgebrande zekeringen te vervangen indien nodig. Zekeringen worden getest bij de schakeling geladen.

    Als alle zekeringen en relais lijken te functioneren zoals bedoeld, een visuele inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik uw voertuig informatiebron te plaatsen op de grond te krijgen voor gerelateerde circuits. Gebruik de DVOM om proeftuin integriteit.

    een visuele inspectie systeem controllers op tekenen van water, warmte, of aanrijding schade. Elke controller die is beschadigd, vooral door water, moet defect worden beschouwd.

    Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. Controller vervanging zal herprogrammering vereisen. In sommige gevallen kunt u reprogrammed controllers kopen via aftermarket bronnen. Andere voertuigen / controllers aan boord herprogrammering die alleen kan worden gedaan door middel van een dealer of een andere gekwalificeerde bron vereisen.

  • In tegenstelling tot de meeste andere codes, de P062F wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een defecte controller of een controller programmeerfout
  • Testsysteem aarding op door de negatieve meetkabel van de DVOM met massa en de positieve meetkabel op batterijspanning
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p062f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X