P062C Internal Control Module Voertuig snelheid Prestaties

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P062C Internal Control Module Voertuig snelheid Prestaties

P062C Internal Control Module Voertuig snelheid Prestaties

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Internal Control Module Voertuig snelheid Prestaties

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische code (DTC) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Wanneer een code P062C is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een interne fout optreden met de rijsnelheidssensor (VSS) gedetecteerd. Andere controllers kunnen ook detecteren van een interne PCM prestaties fout (in het VSS signaal) en veroorzaken een P062C moet worden opgeslagen.

De interne controle module bewaken van processors zijn verantwoordelijk voor diverse controller zelftest taken en de interne controle module verantwoording. VSS signaalingang en outputsignalen zijn onderworpen aan zelftest wordt voortdurend door de PCM en andere regelaars. De transmissie besturingsmodule (TCM), traction control module (TCSM) en andere regelaars zijn onderworpen aan interactie met de VSS signaal.

De VSS is typisch een elektromagnetische sensor die samenwerkt met een soort van getande reluctor ring , wiel of tandwiel die mechanisch is bevestigd aan een as, transmissie / verdeelbak uitgaande as of aandrijfas. Aangezien de as draait, zodat draait de reluctor ring. Als reluctor passeert (zeer dicht bij) de sensor, de inkepingen in de reluctantie ring creëren onderbrekingen van de elektromagnetische sensor circuit. Deze onderbrekingen worden ontvangen door de PCM (en andere regelaars) als golfvorm patronen. Hoe sneller de golfvorm patronen zijn ingevoerd in de regelaar, hoe hoger de geschatte voertuigsnelheid. Als de input van golfvormen lage voertuigsnelheid schatting (zoals waargenomen door de controller) afneemt. Deze ingangssignalen worden vergeleken (tussen modules) via het controller area network (CAN).

Wanneer de ontsteking aan staat en de PCM wordt bekrachtigd, VSS signaal zelftests worden geïnitieerd. Naast lopende interne regelaar zelftests, het controller area network (CAN) vergelijkt ook signalen van elke afzonderlijke module opdat elke controller goed functioneert. Deze tests worden gelijktijdig uitgevoerd.

Als de PCM verschillen in VSS inputs / outputs detecteert, een code P062C wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Bovendien, als de PCM een discrepantie tussen een van de on-board controller, die een interne VSS fout zou aangeven detecteert, een code P062C wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Meerdere falen cycli kan nodig zijn voor MIL verlichting, afhankelijk van de waargenomen ernst van de storing

De foto van een PCM terwijl de kap verwijderd.

Wat is de ernst van de DTC?

Internecontrolesystemen moduleprocessor codes moeten worden aangemerkt als erge, ernstige. Een opgeslagen code P062C als gevolg oncontroleerbare automatische transmissie shift patronen en onregelmatig snelheidsmeter / kilometerteller werking.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P062C foutcode kan onder andere:

  • Onregelmatige snelheidsmeter / kilometerteller bedrijf
  • Irregular versnellingsbakschakelmechanisme patronen
  • Verlichting van de dienst motor snel lamp, traction control lamp of antiblokkeersysteem lamp
  • Onverwachte activering van het antiblokkeersysteem op tractieregeling (indien aanwezig)
  • Traction control codes en / of ABS codes kunnen worden opgeslagen
  • het ABS kan onbruikbaar worden gemaakt in sommige gevallen
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P062C DTC code kan zijn:?

  • defecte controller of programmeerfout
  • Overmatige metaalafval afzettingen op VSS
  • Beschadigde of versleten tanden op reluctor ring
  • Een defecte VSS
  • Een slechte controller vermogensrelais of gesprongen zekering
  • Op en of kortgesloten circuit of verbindingsstukken in het CAN harnas
  • Onvoldoende besturingsmodule grond
  • open of kortgesloten circuits tussen de VSS en de PCM
  • Wat zijn enkele P062C stappen voor probleemoplossing?

    Zelfs voor de meest ervaren en goed uitgeruste professionele technicus, de diagnose van een code P062C kan blijken te zijn een hele uitdaging. Er is ook de kwestie van de herprogrammering. Zonder de nodige herprogrammering apparatuur, zal het onmogelijk zijn om een ​​defecte controller te vervangen en te voltooien een succesvolle reparatie.

    Als er ECM / PCM voeding codes aanwezig zijn, zullen ze uiteraard moeten worden verholpen voordat u een P062C diagnosticeren. Ook als er VSS codes aanwezig zijn, moeten deze worden gediagnosticeerd en eerst gerepareerd worden.

    Er zijn verschillende voorbereidende tests die voorafgaand aan het verklaren van een individuele controller defect kan worden uitgevoerd. Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bron van betrouwbare voertuiginformatie vereist. Een oscilloscoop zal ook nuttig blijken bij het testen van de VSS en VSS circuits.

    Sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en test rijden met het voertuig totdat de code reset of het PCM binnenkomt readiness modus. Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en moeilijker te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de P062C veroorzaakt op te slaan, kan het zelfs nodig om te verslechteren voordat er een diagnose kan worden gesteld. Als de code wordt gereset, doorgaan met dit korte lijst van voorproeven.

    Bij een poging om een ​​P062C diagnosticeren, informatie kan je grootste hulpmiddel zijn. Zoek je voertuig bron van informatie voor bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) parallel, en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het diagnostische informatie die u zal helpen op een belangrijke manier te leveren.

    De bron van informatie voertuig standpunten connector gezicht te verkrijgen, connector pin-out charts, component locators, bedrading schema’s en diagnostische flow charts betrekking tot de code en betrokken voertuig.

    U kan ofwel de scanner (datastroom) of oscilloscoop te testen VSS-uitgang, de aandrijving ingeschakeld. Als de scanner, het verkleinen van de datastroom (alleen relevante velden weergegeven) zal de nauwkeurigheid waarmee de gewenste gegevens worden weergegeven toenemen. Horloge voor inconsistente of onregelmatige metingen van de VSS.

    De oscilloscoop geeft een nauwkeuriger gegevens monster. Met de positieve meetsnoer met de VSS signaalcircuit (negatieve meetkabel geaard op de batterij) te testen. Horloge voor storingen of spanningspieken in het VSS signaalcircuit golfvorm patroon.

    De DVOM kan worden gebruikt om een ​​weerstandsproef op VSS sensor (en VSS circuits) eventueel voeren. Vervang de sensoren die niet voldoen aan de fabrikant & rsquo; s specificaties.

    Gebruik DVOM om testbeheerser voeding zekeringen en relais. Test en doorgebrande zekeringen te vervangen indien nodig. Zekeringen worden getest bij de schakeling geladen.

    Als alle zekeringen en relais lijken te functioneren zoals bedoeld, een visuele inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik uw voertuig informatiebron te plaatsen op de grond te krijgen voor gerelateerde circuits. Gebruik de DVOM om proeftuin integriteit.

    een visuele inspectie systeem controllers op tekenen van water, warmte, of aanrijding schade. Elke controller die is beschadigd, vooral door water, moet defect worden beschouwd.

    Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. Controller vervanging zal herprogrammering vereisen. In sommige gevallen kunt u reprogrammed controllers kopen via aftermarket bronnen. Andere voertuigen / controllers aan boord herprogrammering die alleen kan worden gedaan door middel van een dealer of een andere gekwalificeerde bron vereisen.

  • In tegenstelling tot de meeste andere codes, de P062C wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een defecte controller of een controller programmeerfout
  • Testsysteem aarding op door de negatieve meetkabel van de DVOM met massa en de positieve meetkabel op batterijspanning
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p062c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X