P0628 Fuel Pump “A” Controle Circuit Low

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0628 Fuel Pump “A” Controle Circuit Low

P0628 Fuel Pump “A” Controle Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Brandstofpomp een stuurschakeling Low

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische code (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Dodge, Toyota, Chrysler, Jeep, Ram, Chevrolet, Nissan, Mitsubishi, Mercedes, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en aandrijflijn . configuratie

Als de P0628 code verschijnt, betekent dit dat er een probleem is gevonden in de brandstofpomp ” a ” besturingsschakeling. Concreet betekent dit dat een lage spanning situatie gedetecteerd. Doorgaans wordt het op gebracht door beschadigde kabels / connectors binnen het circuit of de Controller Area Network (CAN) bus. De Motormanagementsysteem (PCM) of de motorregeleenheid (ECM) gewoonlijk identificeert deze code echter andere ondersteunende modules kunnen vonk dit bepaalde code voorzien:

  • Alternative Fuel regelmodule
  • Fuel Injection control Module
  • Turbo control Module
  • Afhankelijk van het merk en model van het voertuig kan het zijn meerdere motor cycli voordat het in staat is om activeer code of het kan ook een onmiddellijke reactie zodra de ECU herkent de schuld.

    de brandstofpomp is geïntegreerd in het algehele rijgedrag van het voertuig. Immers, zonder de brandstofpomp, zou er geen brandstof naar de motor wordt geleverd. De stuurschakeling algemeen verantwoordelijk voor het draaien van de pomp aan en uit afhankelijk van de behoeften van de bediener. Een open binnen het genoemde circuit kan ook leiden tot de P0628 code om actief te worden zo bewust van dit voordat u verder gaat met een soort van de diagnose

    Een typische brandstofpomp.

    Zie brandstofpomp besturingsschakeling codes zijn:

  • P0627 Fuel Pump ” A ” Controle Circuit / Open
  • P0628 Fuel Pump ” A ” Controle Circuit Low
  • P0629 Fuel Pump ” A ” Controle Circuit hoog
  • P062A Fuel Pump ” A ” Controle Circuit Range / performance
  • Wat is de ernst van deze DTC?

    Deze bijzondere problemen code is een matig ernstig probleem voor uw voertuig. U kunt nog steeds gebruik maken van uw auto, ondanks het probleem. Het is echter ten zeerste aangeraden om te voorkomen dat te doen, want je loopt dan het risico met tussenpozen leveren van brandstof naar de motor en een grillige of fluctuerende brandstofmengsel kan zeker leiden tot ernstige schade aan de motor.

    Wat zijn enkele van de symptomen van de code

    de symptomen van een P0628 foutcode kunnen zijn:?

  • de check engine lampje brandt
  • de motor start niet
  • ontstekingsfout / kraam
  • De motor start maar dies
  • Het brandstofverbruik wordt verminderd
  • Motor draait prima, maar start niet
  • motor slaat bij het bereiken van de bedrijfstemperatuur
  • Opmerking: het is nog steeds mogelijk dat probleem is eigenlijk opgelost, zelfs als de check engine lampje brandt niet onmiddellijk. Zorg er altijd voor uw voertuig is gegaan door een paar van Drive-cycles. dat wil zeggen de auto rijden voor een week, als CEL (check engine licht) niet wordt verlicht door het einde, het probleem is het meest waarschijnlijk opgelost.

    Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    Oorzaken hiervoor code kunnen omvatten:

  • problemen met de brandstofpomp zelf
  • Verloren of beschadigde aarddraad in het apparaat besturingsmodule
  • Losse aardstrip in de stuurmodule
  • openen kortgesloten of gecorrodeerd bedrading in de CAN-bus
  • een defect CAN-bus
  • ongedekte harnassen en draden waardoor een schuren of gebroken keten
  • hoge weerstand in het circuit (bijvoorbeeld gesmolten / gecorrodeerde aansluitingen, interne draad corrosie)
  • Wat zijn de stappen P0628 oplossen?

    het eerste wat ik raad je doen is om het onderzoek van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.

    Basic Stap 1

    U moet altijd onmiddellijk scan en test elke module met het gebruik van een OBD-II-scanner, om een ​​goed beeld van de totale elektrische conditie van uw auto te krijgen en het is modules. Je moet ook altijd een visuele inspectie van de connectoren en bedrading, voor het geval er iets duidelijk beschadigd is, in welk geval het moet worden gerepareerd of vervangen. Een heleboel keer, deze bevinden zich onder de auto in de buurt van de brandstoftank. Ze zijn gevoelig voor de weg puin en de elementen zo besteden veel aandacht aan de gezondheid van deze.

    Basic Stap 2

    Bij de behandeling van een van de bestanddelen met een eigen module (bijv brandstofpompmodule , enz.), moet je de grond circuits te onderzoeken. U kunt dit doen met het gebruik van een losse accu grond. Op sommige momenten, kunt u dit eenvoudig doen door het gebruik van een extra grondkabel. Als uw probleem wordt verholpen met de extra grond bevestigd, maar dan, komt terug als OEM grond wordt gebruikt, zou dit betekenen dat uw grondkabel wordt het probleem veroorzaakt en moet worden gerepareerd of vervangen. Grounds altijd grondig moet worden gecontroleerd op gecorrodeerde verbindingen. terminal, pins, etc. die kunnen worden waardoor de weerstand van de schakeling. Een goed teken van overmatige corrosie een groene ring rond de connector aangesloten op de pluspool van de accu. Indien dit aanwezig is, verwijdert de terminal en reinig alle contactpunt, de connector vlak en het aansluitpunt / stud.

    Basic Stap 3

    Aangezien de oorzaak van P0628 code een open circuit zou kunnen zijn, moet u het circuit te identificeren met behulp van een elektrisch schema uit uw service manual. Eenmaal geïdentificeerd, kunt u de afzonderlijke brandstofpomp Een controle draad individueel op te sporen om te zien of er sprake is van duidelijke breuken in de draad. Reparatie noodzakelijk hetzij door solderen van de draad (die ik aanraden) of via stootverbinders met krimpkous om deze te isoleren van de elementen. Met behulp van uw multimeter kunt u de weerstand tussen de aansluitingen meten in het circuit om de locatie van de korte / geopend lokaliseren. Een elektrische sonde stijl gereedschap hier wordt ten zeerste aanbevolen als er een storing ergens in het gehele circuit.

    Ik hoop dat dit artikel nuttig om u te wijzen in de goede richting is om het probleem vast te stellen met de brandstofpomp besturingsschakeling foutcode. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig altijd voorrang zou moeten nemen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0628 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X