P0623 Generator lampregelcircuit

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0623 Generator lampregelcircuit

P0623 Generator lampregelcircuit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Generator lampregelcircuit

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Lincoln, Chevrolet, GMC, Dodge, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

A opgeslagen code P0623 betekent dat de aandrijflijn (PCM) een storing met de generator lampregelcircuit heeft gedetecteerd.

De generator lamp in het instrumentenpaneel. Het primaire doel is om de bestuurder van de potentiële laadsysteem problemen te waarschuwen, wanneer het wordt belicht.

De PCM controleert typisch de continuïteit van de generator lampregelcircuit wanneer de motor loopt. De generator lampregelcircuit is integraal generatorbedrijf en onderhouden batterij niveau.

Telkens wanneer de contactschakelaar wordt aangezet en de PCM wordt bekrachtigd, multiple controller zelftests worden uitgevoerd. Naast lopende interne regelaar zelftests, is het controller area network (CAN) gebruikt om signalen te vergelijken van elke individuele module zodat de verschillende regelaars correct interfacing.

Wanneer een storing wordt gedetecteerd bij de controle van de generator lampregelcircuit een code P0623 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) kan worden verlicht ,. Afhankelijk van de waargenomen ernst van de storing, kunnen meerdere mislukking cycli noodzakelijk zijn voor MIL verlichting.

De interne controle module codes moet altijd serieus genomen. Een opgeslagen code P0623 zou kunnen resulteren in een verscheidenheid van rijgedrag zorgen, met inbegrip van een no-start en / of dode toestand van de batterij

Een typische alternator.

Wat zijn de symptomen van de code?

symptomen van een P0623 foutcode kan omvatten :

  • motor drivability kwesties
  • engine kraam tijdens het stationair draaien
  • Onbedoelde motorstopschakelaar
  • Vertraagde starten van de motor
  • Andere opgeslagen codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte PCM
  • PCM programmafout
  • open of kortgesloten generator lampregelcircuit
  • Afzonderlijke celweerstand buitensporig
  • Defecte generator / synchrone generator
  • Kan generator lamp
  • Wat zijn enkele stappen P0623 het oplossen van problemen?

    een diagnostische scanner, een batterij / alternator tester, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een sou RCE van betrouwbare informatie over het voertuig vereist zal zijn om een ​​code P0623 diagnosticeren.

    Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) te repliceren, en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het nuttig zijn diagnose opleveren.

    U sluit eerst de scanner met het voertuig diagnosepoort en ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en test rijden met het voertuig totdat de code reset of het PCM binnenkomt readiness modus. Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en moeilijker te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de P0623 veroorzaakt op te slaan, kan het zelfs nodig om te verslechteren voordat er een diagnose kan worden gesteld. Als de code wordt gereset, ga verder met uw diagnose.

    Gebruik de batterij / alternator tester om de batterij te testen en ervoor te zorgen dat het voldoende is opgeladen. Als het niet, opladen van de batterij, zoals aanbevolen en test de alternator / generator. Volg de fabrikant aanbevolen specificaties voor de minimale en maximale spanningsuitgang eisen voor de accu en de dynamo. Als de generator / synchrone generator niet wordt opgeladen, verder met de volgende stap in de diagnose.

    De informatiebron voertuig standpunten Connectorzijde, connectorpen-out grafieken, component locators verkrijgen bedrading diagrammen en diagnostische stroomdiagrammen betrekking tot de code en betrokken voertuig.

    Controleer of er accuspanning op de generator / synchrone generator waarschuwingslicht circuit door middel van geschikte bedradingsschema en de DVOM. Zo niet, controleer systeem zekeringen en relais en defecte onderdelen te vervangen indien nodig. Als de spanning wordt ontdekt bij de generator waarschuwingslamp, vermoedt dat een defecte alternator / generator waarschuwing lamp.

    Als de dynamo wordt opgeladen, de dynamo / generator waarschuwingslampje lamp is goed functioneert, en de P0623 blijft resetten gebruik de DVOM om testbeheerser voeding zekeringen en relais. Vervang de zekeringen indien nodig. Zekeringen worden getest met de keten geladen.

    Als alle zekeringen en relais lijken te functioneren zoals bedoeld, een visuele inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik uw voertuig informatiebron te plaatsen op de grond te krijgen voor gerelateerde circuits. Gebruik de DVOM om proeftuin integriteit.

    een visuele inspectie systeem controllers op tekenen van water, warmte, of aanrijding schade. Elke controller die is beschadigd, vooral door water, moet defect worden beschouwd.

    Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. Controller vervanging zal herprogrammering vereisen. In sommige gevallen kunt u reprogrammed controllers kopen via aftermarket bronnen. Andere voertuigen / controllers aan boord herprogrammering die alleen kan worden gedaan door middel van een dealer of een andere gekwalificeerde bron vereisen.

  • Als het oplaadlampje brandt niet tijdens de key-on-motor-off (KOEO ) omstandigheden vermoed een defecte laadstroomcontrolelampje lamp
  • testbeheerser aarding op door de negatieve meetkabel van de DVOM met massa en de positieve meetkabel op batterijspanning
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0623 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X