OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cilinder # 1 gloeibougie Circuit hoog
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn diagnostische code ( DTC) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Jeep, Chrysler, BMW, Toyota, Volkswagen, Dodge, Ram, Ford, Chevrolet, Mazda, enz.
Wanneer een code P066B is ingesteld, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een hoogspanning situatie in de gloeibougies stuurschakeling voor cilinder # 1 gedetecteerd. Raadpleeg een betrouwbare voertuigdienst middelen om de locatie van de cilinder in de code omschrijving bepalen uw specifieke jaar merk, model, en motor configuratie.
Dieselmotoren verbruiken hoge compressie plaats van vonk zuigerbeweging leiden. Aangezien er geen vonk betrokken, moet cilindertemperatuur worden verhoogd om compressie te maximaliseren. Bougies meten in elke cilinder die verhoging te bereiken.
vaak verward met bougie Bougie voor elke afzonderlijke cilinder wordt geschroefd in de cilinderkop. Accuspanning wordt toegevoerd aan de gloeiplug element via een gloeiplug timer (soms een gloeiplug controller of glow plug module) en / of het PCM. Wanneer voltage correct wordt aangebracht op de gloeiplug, zal het letterlijk gloeien roodgloeiend en steun verlengen de temperatuur. Zodra cilindertemperatuur het gewenste niveau bereikt, wordt de spanning beperkt door de besturingseenheid en de gloeiplug weer de normale toestand.
Als de PCM een spanningsniveau van de cilinder # 1 gloeiplug regelcircuit dat hoger dan verwacht, een code P066B wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht
Voorbeeld foto van een gloeiplug.
Wat is de ernst van de DTC?
Any gloeipatroon gerelateerde code zal waarschijnlijk gepaard gaan met drivability kwesties. Een opgeslagen code P066B moeten worden aangepakt met spoed
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P066B foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn sommige stappen P066B het oplossen van problemen?
een diagnostische scanner, een betrouwbare bron van informatie over het voertuig, en een digitale volt / ohmmeter (DVOM) zal in om te komen tot een nauwkeurige diagnose van een code vereist P066B. Gebruik het voertuig informatiebron om te zoeken naar toepasselijke bulletins technische dienst (TSB). Als je een TSB die overeenkomt met de auto te maken en het model te vinden, symptomen vertoonden, en de code is opgeslagen, zal het u helpen om te komen tot een diagnose te stellen.
U kan ook nodig zijn om diagnostische flow charts te krijgen, bedrading diagrammen , uitzicht Connectorzijde, verbindingspen uit overzichten, componentlocaties en component testprocedures / specificaties van de informatiedrager bron. Al deze informatie zal nodig zijn om de juiste diagnose van de opgeslagen code P066B.
Na het uitvoeren van een zorgvuldige controle van glow plug and glow plug besturingsbedrading en aansluitingen, sluit de diagnose scanner het voertuig diagnostische poort. Nu, op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data en opnemen voor later (voor het geval je het nodig hebt). Vervolgens zou ik een proefrit de auto om te zien of de code P066B gereset. Rij tot een van twee dingen gebeurt: Ofwel de PCM komt in gereedheid modus of de code wordt gereset. Als de code wordt gereset, ga verder met de diagnose. Als het niet, heb je te maken met een intermitterende aandoening die eventueel moeten verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose kan worden bereikt.
Hier is een tip dat de dienst handleiding die u niet zal geven. Een zekere manier om te testen gloeibougies is om ze te verwijderen en toe te passen accuspanning. Als de gloeibougie gloeit helder rood, is het goed. Als de gloed niet in slaagt om op te warmen, en u wilt de tijd nemen om het te testen met uw DVOM, zult u waarschijnlijk ontdekken dat het niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant voor de weerstand. Zorg ervoor dat u zich niet brandt of het starten van een brand bij het uitvoeren van deze test.
Als de gloeibougies lijken correct te werken, gebruik maken van de scanner om de gloeibougie timer en test voor batterijspanning (en een grond te activeren ) en gloeiplugstekker (gebruik DVOM). Wanneer geen spanning aanwezig is, test de voeding voor de gloeiplug timer of voorgloeicontrolelampen controller. Test alle gerelateerde zekeringen en relais, zoals aanbevolen door de fabrikant. In de regel, heb ik het best gevonden om testsysteem zekeringen en smeltzekeringen met het circuit geladen. De zekering voor een circuit dat niet is geladen lijken functioneel te zijn (wanneer het niet) en leiden u langs de verkeerde diagnose pad.
Als alle zekeringen en relais lijken functioneel, gebruik dan de DVOM om testuitgang spanning aan de gloeiplug timer of PCM (ongeacht de oorsprong). Als de spanning wordt gedetecteerd op de gloeibougie timer of PCM, vermoeden dat je een open of kortgesloten circuit. U kunt op zoek gaan naar de oorzaak van de discrepantie of gewoon te vervangen het circuit.