OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
PCM / ECM / TCM interne temperatuursensor Circuit Low
Wat betekent dat?
Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Mazda, Honda, Dodge, Ford, BMW, VW, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
OBD-II foutcodes P0666, P0667, P0668 en P0669 zijn verbonden met de inwendige temperatuurvoelercircuit verschillende modules. Dit circuit bevat de stroomregelmodule (PCM), de motorregeleenheid (ECM) en / of het Transmission Control Module (TCM).
Het doel van de PCM / ECM / TCM interne temperatuursensor circuit de temperatuur van verschillende sensoren ondergebracht in de regeleenheden controleren. Storingen worden geïdentificeerd door het proces van controle moduleautoverificatie storingen. Op sommige automobielen, worden de drie modules geïntegreerd in een geconsolideerde eenheid, gewoonlijk aangeduid als PCM.
Wanneer de PCM of ECM TCM een elektrisch signaal dat lager is dan verwacht (buiten normale werkingsgebied’s) binnen de temperatuursensor detecteert, wordt code P0668 set en het motor licht of transmissie waarschuwingslamp brandt
een voorbeeld van een TCM transmissie regeleenheid.
Wat is de ernst van deze DTC?
de ernst van deze code kan enorm variëren van slechts een verlicht check engine licht of een transmissie waarschuwingslampje op een voertuig dat begint en loopt naar een auto die niet zal kraam of start helemaal niet. De code kan ernstig zijn afhankelijk van de specifieke aard van het probleem
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P0668 foutcode kunnen zijn:.? P >
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P0668 code kan zijn:?
Wat zijn sommige P0668 stappen voor probleemoplossing?
de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.
De tweede stap is om alle controle modules te vinden binnen dit circuit en het uitvoeren van een grondige visuele inspectie om controleer de bijbehorende bedrading op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Deze werkwijze moet ook gemalen banden en aarddraden. Vervolgens is de connectors controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit proces moet de PCM ECM en TCM basis van het specifieke voertuig en de regeleenheid configuratie omvatten. De specifieke technische gegevens van de auto zal u helpen met plaatsing van componenten en controle module configuratie.
Geavanceerd Steps
De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. Specifieke technische gegevens omvatten het oplossen van problemen charts en de juiste volgorde te volgen helpen u met een nauwkeurige diagnose te stellen.
Spanning Controles
Specifieke richtlijnen voor het oplossen van problemen moeten worden gerelateerd aan de spanning te bepalen ranges die nodig zijn voor de verschillende regelmodules. Deze referenties omvatten de pennummers de spanningsvereisten die zijn gekoppeld aan de PCM / ECM / TCM interne temperatuursensor / keten. De meeste, maar niet alle regeleenheden vereisen een referentiespanning van ongeveer 9 volt. Voltage eisen zullen variëren op basis van de specifieke jaar en het model van het voertuig.
Als dit proces identificeert het ontbreken van een voedingsbron of gemalen, kan continuïteitstesten nodig om de integriteit van de kabels, connectoren en andere componenten te controleren. Continuïteitstest moet altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden voor bedrading en aansluitingen moet 0 ohm weerstand. Weerstand of geen continuïteit een indicatie foutieve bedrading die open of kortgesloten en moet worden gerepareerd of vervangen. Een continuïteitstest van de verschillende regeleenheden van het gestel zal de bruikbaarheid in de bodem geen riemen en aarddraden bevestigen. Het presenteert van resistentie is een indicatie van een slecht contact of mogelijke corrosie.
Wat zijn een aantal veel voorkomende reparaties voor deze code?
de verkeerde diagnose kan het vervangen van de PCM, ECM of TCM vaak onterecht, wanneer defecte bedrading losse verbindingen veroorzaken deze code. Ook op voertuigen uitgerust met twee of meer controle modules de verkeerde module kan worden vervangen in de fout.
Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de goede richting geweest om een probleem met de correctie van uw PCM / ECM / TCM interne temperatuursensor / circuit foutcode. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.