OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Fuel Level Output Circuit Storing
Wat betekent dat?
Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC ) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Saturnus, Ford, GMC, Mercedes Benz, Holden, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model, en powertrain configuratie.
een opgeslagen code P0656 betekent dat de aandrijflijn (PCM), of één van de andere regelaars, een verschil in het brandstofpeil uitgangscircuit heeft gedetecteerd.
de brandstofniveaumeter is een integraal onderdeel van het instrumentenpaneel. Hiermee kan de bestuurder het brandstofniveau voertuig controleren bij het bedienen van het voertuig. Gewoonlijk ontvangt het PCM signaal vanuit het brandstofniveausensor (in de brandstofopslagtank). Dit signaal stelt de PCM brandstofverbruik berekenen en controleren brandstoftank druk en brandstoftemperatuur. Deze data worden gebruikt voor berekenen motor brandstoftoevoer strategie en het brandstofniveau uitgangssignaal wordt aan de brandstofmeter en / of instrumentenpaneel controller. Het kan ook uitgevoerd naar het lage brandstof lamp en andere on-board controllers.
Wanneer een storing wordt gedetecteerd bij de controle het brandstofniveau uitgangsketen een code P0656 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL ) kan worden verlicht
Typische eenvoudig dikten.
Wat is de ernst van deze DTC?
een P0656 moet worden gecategoriseerd als matig, omdat het zou kunnen resulteren in een niet-werkende brandstofmeter en / of rijeigenschappen problemen, en je zou kunnen lopen van gas
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
de symptomen van een P0656 foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?
oorzaken voor deze code kan i nclude:
Wat zijn enkele stappen P0656 het oplossen van problemen?
Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor de technische dienst bulletins (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig repliceren (jaar, merk, model, en de motor ), en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.
Een diagnostische scanner en een digitale volt / ohmmeter zal nodig zijn om nauwkeurig vast te stellen een code P0656. Een betrouwbare voertuiginformatie zal ook nodig.
U sluit eerst de scanner met het voertuig diagnosepoort en ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie op te schrijven, voor het geval de code blijkt een intermitterende één zijn.
Na het opnemen van alle relevante informatie, schakelt u de codes en proefrit het voertuig (indien mogelijk) totdat de code is reset of PCM binnenkomt readiness stand.
Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en nog moeilijker te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de oorzaak van de P0656 worden opgeslagen, kan het nodig zijn om te verslechteren alvorens een nauwkeurige diagnose kan worden bereikt. Anderzijds, als de code niet resetten en zonder rijgedrag symptomen vertoonden, het voertuig kan normaal worden gebruikt.
Als de P0656 direct wordt gereset, verder met een visuele inspectie van systeemgerelateerde bedrading en connectoren. Harnassen die kapot of losgekoppeld moet worden gerepareerd of vervangen indien nodig.
Als bedrading en aansluitingen weergegeven functionele Gebruik dé bron van voertuiginformatie naar de juiste bedradingsschema out pin-verkrijgen uitzicht Connectorzijde, connector grafieken en diagnostische flow charts.
Zodra u de juiste informatie, gebruik je DVOM om het brandstofniveau uitgang circuit te testen op de juiste pin van de PCM-stekker. Indien geen brandstofniveau uitgangssignaal ontdekt, vermoeden dat het PCM defect of er een PCM programmeerfout.
Als een brandstofniveau uitgangssignaal wordt ontdekt in de PCM-, test de bijbehorende schakeling (zoals het wordt voorgesteld) en brandstofniveaumeter pin van de connector instrumentenpaneel. Als het brandstofniveau uitgangssignaal niet wordt ontdekt, heb je een open circuit tussen de PCM en de brandstofmeter in het instrumentenpaneel. Repareren of vervangen circuit en opnieuw testen.