OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Sensor Reference Voltage ” met B ” Circuit Open
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model
Als ik een opgeslagen P0651 code te vinden, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een open circuit voor een bepaalde sensor heeft gedetecteerd.; aangeduid in dit geval ” B “. Bij de diagnose van een OBD-II code, kan de Open vervangen afwezig.
De desbetreffende sensor is typisch verbonden met de automatische transmissie, verdeelbak of een van de verschillen. Deze code wordt bijna altijd gepaard gaan met een meer specifieke sensor code. De P0651 voegt eraan toe dat het circuit open is. Raadpleeg een betrouwbare voertuiginformatie bron (All Data DIY is een goede keuze) naar de sensorlocatie (en functie) te bepalen als het gaat om het betrokken voertuig. Als de P0651 alleen wordt opgeslagen, vermoeden dat een PCM programmering opgetreden. Uiteraard zal je nodig hebt om te diagnosticeren en te repareren eventuele andere sensor codes voorafgaand aan de diagnose en het herstel van de P0651 – maar houd de open ” B ” circuit in gedachten.
De referentiespanning (gewoonlijk vijf volt) wordt aangelegd aan de desbetreffende sensor via een geschakelde (bekrachtigd met de sleutel op) circuit. Er moet ook een grond signaal zijn. De sensor is waarschijnlijk van zowel de variabele weerstand of elektromagnetische variatie en voltooit een bepaalde schakeling. Sensorweerstand daalt de druk, temperatuur of snelheid toeneemt en vice versa. De sensor weerstand verandert met omstandigheden het de PCM een inputspanningssignaal. Indien ingangspanningsignaal niet door de PCM wordt ontvangen, wordt het circuit als open en een P0651 worden opgeslagen.
Een storing controlelampje (MIL) kan ook worden verlicht, maar in gedachten houden dat sommige voertuigen meerdere rijden cycli (met een falen) nodig heeft voor een MIL te verlichten. Om deze reden, moet u toestaan dat de PCM aan de bereidheid te activeren alvorens een reparatie succesvol. ontruimen Gewoon de code, na een reparatie worden uitgevoerd, en rijdt het voertuig gewoonlijk. Als de PCM binnenkomt bereidheid modus, de reparatie was succesvol. Als de code wordt gereset, zal de PCM niet in gereedheid modus en je weet dat je een probleem hebt nog
Ernst & Symptomen
De ernst van een opgeslagen P0651 is mede afhankelijk sensorschakeling ervaart een open toestand. Men moet andere opgeslagen codes overwegen voor de bepaling van de ernst kunnen worden gemaakt.
De symptomen van een P0651 code kunnen omvatten:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze motor code zijn onder andere:
Diagnostische en reparatieprocedures
Om een opgeslagen code P0651 diagnosticeren, ik zou moeten toegang tot een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare voertuig informatiebron (zoals All data DIY). Een draagbare oscilloscoop kan ook nuttig zijn onder bepaalde omstandigheden.
De voertuiginformatie bron naar de plaats en functie van de desbetreffende sensor bepalen, betrekking hebbend op uw specifieke voertuig. Controleer het systeem zekeringen en smeltzekeringen met het circuit onder een volle lading. Zekeringen die normaal kan verschijnen wanneer er heel weinig belasting op het circuit vaak niet wanneer het circuit volledig is geladen. Doorgebrande zekeringen moeten worden vervangen, in gedachten houden dat een kortgesloten circuit is waarschijnlijk de oorzaak van de verbruikte zekering.
Voer een visuele inspectie van sensorsysteem bijbehorende bedrading en stekkers. Repareren of vervangen van verongelukt of verbrand bedrading, connectoren en componenten, zoals vereist.
Vervolgens heb ik zou de scanner om het voertuig diagnose-aansluiting aan te sluiten en op te halen alle opgeslagen foutcodes. Ik wil ze op te schrijven, samen met eventuele bijbehorende freeze frame data, omdat deze informatie nuttig kunnen blijken als de code blijkt te worden onderbroken. Daarna heb ik zou gaan en duidelijk de code en proefrit het voertuig om te zien of het onmiddellijk wordt gereset.
moeten alle systeem zekeringen intact, en de code wordt onmiddellijk opnieuw in, gebruik dan de DVOM om te testen referentie spanning en aarde signalen aan de desbetreffende sensor. Gewoonlijk kunt u verwachten vijf-volt en een gemeenschappelijke basis vinden in de stekker.
Als de spanning en aarde signalen aanwezig op de stekker zijn verder door het testen voelerweerstand en continuïteit niveaus. Gebruik uw voertuig informatiebron die aan het testen specs uw werkelijke bevindingen te verkrijgen en te vergelijken met hen. Sensoren die niet voldoen aan deze specs moeten worden vervangen.
Koppel alle bijbehorende controllers uit het systeem circuits voordat u de weerstand met de DVOM. Als er geen referentiespanning signaal op de sensor dienen alle bijbehorende besturingen en gebruik DVOM circuit weerstand en controleer continuïteit tussen de sensor en de PCM. Vervang geopend of kortgesloten circuits zoals vereist. Wanneer een elektromagnetische sensor wordt gebruikt, met een heen en weer gaande signaal, gebruikt de oscilloscoop livegegevens controleren; . Bijzondere aandacht voor storingen en volledig open circuits
Verdere diagnostische informatie: