OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Brandstofpomp Control Module
Wat betekent dat?
Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Chrysler, Ford, General Motors, Mercedes-Benz, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model, en powertrain configuratie.
een opgeslagen code P064A betekent dat de aandrijflijn (PCM) storing van de brandstofpomp regeleenheid heeft gedetecteerd.
de brandstofpomp regeleenheid is verantwoordelijk voor levering en regulering van de spanning aan de brandstofpomprelais en de brandstofpomp. In de meeste gevallen wordt de brandstofpomp regelaar geïntegreerd in de PCM, maar het kan ook een stand-alone module. De brandstofpomp levert brandstof onder druk voor het brandstofinjectiesysteem. Het wordt meestal zich in de brandstoftank.
Elke keer dat het contact wordt ingeschakeld en de PCM wordt bekrachtigd, meerdere controller zelf-tests worden uitgevoerd. Door het uitvoeren van interne besturing zelftests, kunnen de PCM seriële data die wordt overgedragen het controller area network (CAN) om te bewerkstelligen dat aan boord controllers correct interfacing.
Wanneer een storing wordt gedetecteerd in controle de brandstofpomp regelmodule, een code P064A worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht
een kenmerkende brandstofpomp.
Wat is de ernst van de DTC?
brandstofpomp regeleenheid codes moeten serieus nemen. Een opgeslagen code P064A zou kunnen resulteren in een no-start voorwaarde
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P064A foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn sommige P064A stappen voor probleemoplossing?
een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig vereist zal zijn om een code P064A diagnosticeren.
Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor de technische dienst bulletins (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) te repliceren, een nd symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.
Begin met het aansluiten van de scanner om het voertuig diagnostische poort en het ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en proefrit het voertuig (indien mogelijk) totdat de code wordt gereset of de PCM binnenkomt readiness stand.
Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en zal meer moeilijk te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de oorzaak van de P064A op te slaan, kan het nodig zijn om te verslechteren alvorens een nauwkeurige diagnose kan worden bereikt. Als de code wordt gereset, ga verder met uw diagnose.
De bron van informatie voertuig uitzicht connector gezicht, connector pin-out charts, component locators, elektrische schema’s en diagnostische flow charts met betrekking tot het verkrijgen en het voertuig in kwestie.
Controleer of er accuspanning aan de brandstofpomp besturingsschakeling door middel van geschikte bedradingsschema en de DVOM. Zo niet, controleer systeem zekeringen en relais en defecte onderdelen te vervangen indien nodig. Als het voertuig is uitgerust met een brandstofpomp spanning uitschakeling schakelaar, testen om ervoor te zorgen dat het niet is geactiveerd of is defect.
Als er geen spanning (en / of gemalen) op de brandstofpomp regelcircuit (en alle zekeringen en relais goed blijkt te functioneren) een inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik voertuiginformatie bron met aarde plaatsen te verkrijgen op gerelateerde circuits.
Als er spanning (en massa) aanwezig op de brandstofpomp regelcircuit Controleer systeemregelaars op tekenen water, warmte of collision damage. Elke controller die beschadigd is (met name door water) moet worden beschouwd als defect.
Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. -Wisseling vereist herprogrammering.