OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Intake Air Heater Controle Circuit
Wat betekent dat?
Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC ) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Buick, Chevrolet, Ford, GMC, Mercedes-Benz, Opel, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
Als een code p0640 is in OBD-II uitgerust voertuig opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een storing in de inlaatlucht verwarmingsregeling circuit gedetecteerd.
de inlaatlucht verwarming bestaat gewoonlijk uit een verwarmingselement dat functioneel wordt wanneer accuspanning wordt aangesloten. Het verhogen van de inlaatluchttemperatuur stabiliseert brandstof verstuiving en helpt om eventueel vocht die aanwezig kunnen zijn verdampen. Warmere aanzuiglucht bevordert ook lager brandstofverbruik.
De inlaatlucht verwarmingselement een stationair raster dat daadwerkelijk metaal wordt roodgloeiend als de batterij spanning wordt aangelegd. Met de inlaatlucht verwarmingselement gloeiend hete inlaatlucht passeert en omheen en aanzienlijk verhit.
De PCM gebruik gegevensinvoer vanuit de inlaatluchttemperatuur (IAT) sensoren om te bepalen of de inlaatlucht verwarmer goed werkend. Intake luchtverwarmer gebruik beperkt. Voertuigen die een inlaat luchtverhitter gebruiken hebben meestal een thermosensor inlaatlucht voor en na het verwarmingselement zodat het PCM effectief kan controleren inlaatlucht kachelgebruik.
Als de PCM geen verschil tussen inlaatluchttemperatuur detecteert nadat zij gevoerd door de inlaatlucht verwarmingselement, een code p0640 opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. In de meeste gevallen zal MIL verlichting meer dan een ontsteking cyclus vereisen met een storing
Een typisch luchtinlaatverwarming:.
Wat is de ernst van deze DTC?
Inlaatluchttemperatuursensor codes moet worden aangemerkt als een ernstige en als zodanig aangepakt. Een code p0640 kan worden vergezeld door verschillende rijgedrag symptomen, vooral wanneer de motor koud is.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een p0640 foutcode kan omvatten :
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen p0640 het oplossen van problemen?
U vindt er diverse instrumenten moet een code p0640 met succes vast te stellen.
een diagnostische scanner en een digitale volt / ohmmeter (DVOM), alsmede een infrarood thermometer met laser pointer, vereist. Een betrouwbare bron van informatie voertuig zal ook nodig zijn.
U kunt de bron van informatie voertuig te gebruiken om te zoeken naar bulletins technische dienst (TSB), dat het voertuig, de motor, symptomen en codes tentoongesteld in uw situatie parallel . Als u een toepassing TSB vinden, kan het helpen om de code p0640 sneller diagnosticeren.
Met de auto informatiebron om diagnostische stroomschema’s, schakelschema’s, uitzicht op de connector gezicht, connector pin-out charts te krijgen, component testprocedures / specificaties.
U sluit eerst de scanner met het voertuig diagnosepoort en ophalen van alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Noteer deze informatie in het geval dat u later nodig hebt (na de codes worden gewist). Vervolgens wist de codes en proefrit het voertuig totdat een van twee scenario treedt:
A. De code niet in slaagt om te resetten en de PCM gaat bereidheid mode
B. De code wordt gereset
Als scenario A zich voordoet, je te maken met een intermitterende code en de voorwaarden die ervoor zorgde dat kan hebben om vóór verergeren een nauwkeurige diagnose kan worden gesteld.
Als scenario B optreedt, doorgaan met de onderstaande.
vermelde stappen Stap 1
Voer een visuele inspectie van alle bijbehorende bedrading en connectoren. Controleer de luchtinlaat verwarming voeding zekeringen en relais. Reparaties zoals vereist. Als er geen problemen worden gevonden, verder met de volgende stap.
Stap 2
Met diagnostische flow charts, bedradingsschema uitzicht Connectorzijde, connectorpen-out grafieken en testen van onderdelen specificaties / procedures van het voertuig informatiebron te testen IAT sensorspanningswaarden, gemalen en signaalschakelingen.
Stap 3
Activeer het inlaatlucht verwarmingssysteem en zoek de inlaatlucht kachel connector. Controleer de accuspanning en een grond. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, controleert het systeem zekeringen en relais van onderstaande fabrikant testprocedures en specificaties. Indien geen grond wordt ontdekt, controleer de juiste grond overgang op het motorblok of chassis. Als het circuit voltooid (accuspanning en aarde), verder met de volgende stap.
Stap 4
Begin met een test van sensorspanningswaarden (gewoonlijk 5 volt) en de grond op de IAT stekker. Indien er geen spanning, gebruikt de DVOM om het circuit weer de juiste aansluiting van de PCM-sporen. Als er geen spanning op deze pen, vermoeden dat de PCM is defect. Als er spanning op de PCM-pen, herstel van de onderbreking tussen PCM en IAT stekker. Als er geen grond, traceren het circuit terug naar de centrale grond locatie en voer reparaties uit als dat nodig is. Wanneer grond en spanning worden ontdekt in de IAT stekker verder met de volgende stap.
Stap 5
Met de infraroodthermometer de werkelijke temperatuur van de inlaatlucht bepalen (voor en achter de inlaatlucht verwarmingselement). De scanner gegevensstroom zal onthullen welke temperatuur (of mate van spanning) wordt ingevoerd naar het PCM. Vergelijk de spanning naar temp informatie (te vinden in uw voertuig informatiebron) om te bepalen of de IAT sensor / s normaal functioneert.
Als de IAT en al installatiecircuits zijn functioneel, vermoedt dat er een defect PCM of een PCM programmeerfout.