OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Auto Configuration motorkoelvloeistoftemperatuur Input Not Present
Wat betekent dat?
Dit is een generieke diagnostische problemen (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Nissan, Toyota, Mazda, Hyundai, Kia, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
Als uw OBD-II uitgerust voertuig een code P063F opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) geen automatische configuratie motorkoelvloeistoftemperatuur ingangssignaal gedetecteerd.
Als het contact cylinder wordt geplaatst in de aAN positie en de verschillende on-board controllers (PCM inbegrepen) worden bekrachtigd, verschillende zelftests worden geïnitieerd. De PCM afhankelijk van ingangssignalen van de motor sensoren een motor opstart strategie automatisch configureren en deze zelftests. Motorkoelvloeistoftemperatuur tot de belangrijke ingangssignalen die door de PCM autoconfiguratie.
De koelvloeistoftemperatuursensorsysteem (ECT) moeten PCM (en andere regelaars) met motorkoelmiddeltemperatuur ingangssignaal voor automatische verschaffen configuratiedoeleinden. ECT is een messing, staal of kunststof sensor met een warmteweerstand (gesuspendeerd in hars) in de tip. De ECT wordt typisch geschroefd in een motor koelmiddeldoorgang zodat de punt in de doorgang wordt gestoken. Motorkoelmiddel stroomt over het uiteinde van de sensor en beïnvloedt de thermische weerstand binnen. Als koelvloeistof opwarmt ECT voelerweerstand af en spanning toeneemt. Als koelvloeistof daalt ECT voelerweerstand af en circuit afneemt.
Als de PCM nalaat een thermosensor koelvloeistof ingangsschakeling detecteren wanneer de contactschakelaar wordt geplaatst op ON en de PCM wordt bekrachtigd, P063F code wordt opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht. De automatische configuratie systeem kan ook worden uitgeschakeld; . Met ernstig rijgedrag kwesties
Een kenmerkende Koelvloeistoftemperatuursensor:
Wat is de ernst van deze DTC?
Auto configuratie codes moeten serieus worden genomen als de motor starten stationair kwaliteit en rijeigenschappen kunnen een risico. Classificeren een opgeslagen code P063F als ernstig en het adres van het als zodanig
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P063F foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele P063F het oplossen van problemen stappen?
Als er andere ECT gerelateerde codes aanwezig, diagnose en herstel van die voordat u de P063F diagnosticeren. Zorg er ook voor dat de motor is vol van de juiste koelvloeistof en niet oververhitting voor het testen.
Een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een infrarood thermometer met een laser pointer, en een betrouwbare bron van het voertuig informatie nodig zal zijn om nauwkeurig vast te stellen een code P063F.
Raadpleeg uw bron van informatie voertuig voor toepassing bulletins technische dienst (TSB). Als je er een die past bij het voertuig, symptomen en codes waarmee je worstelt ontdekken, kan het helpen bij het bereiken van een juiste diagnose.
Ik begin altijd een code diagnose door het aansluiten van de scanner om het voertuig diagnostische poort en het ophalen van alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Ik wil deze informatie op te schrijven (of uit te printen indien mogelijk) voor het geval ik later nodig hebben (na de codes worden gewist). Vervolgens ik duidelijk de codes en proefrit het voertuig totdat een van twee scenario treedt:
A. De code niet in slaagt om te resetten en de PCM gaat bereidheid mode
B. De code wordt gereset
Als scenario A zich voordoet, je te maken met een intermitterende code en de voorwaarden die ervoor zorgde dat kan hebben om vóór verergeren een nauwkeurige diagnose kan worden gesteld.
Als scenario B optreedt, doorgaan met de onderstaande.
vermelde stappen Stap 1
Voer een visuele inspectie van alle bijbehorende bedrading en connectoren. Controleer PCM voeding zekeringen en relais. Reparaties zoals vereist. Als er geen problemen worden gevonden, verder met de volgende stap.
Stap 2
Haal diagnostische flow charts, bedradingsschema uitzicht Connectorzijde, connectorpen-out grafieken en testen van onderdelen specificaties / procedures van uw voertuig informatiebron.
Zodra u de juiste informatie, gebruik dan de DVOM om ECT spanning, gemalen, en signaal circuits.
Stap 3
test te beginnen met een eenvoudige test van spanning (gewoonlijk 5 volt) en gemalen signalen op de ECT connector. Indien er geen spanning, gebruikt de DVOM om het circuit weer de juiste aansluiting van de PCM-sporen. Als er geen spanning op deze pen, vermoeden dat de PCM is defect. Als er spanning op de PCM-pen, herstel van de onderbreking tussen PCM en ECT. Als er geen grond, traceren het circuit terug naar de centrale grond locatie en voer reparaties uit als dat nodig is. Wanneer grond en spanning worden ontdekt op de ECT connector verder met de volgende stap.
Stap 4
Met de infraroodthermometer de werkelijke temperatuur van de koelvloeistof te ontdekken. De scanner gegevensstroom zal onthullen welke temperatuur (of mate van spanning) wordt ingevoerd naar de PCM (indien aanwezig). Vergelijk de spanning naar temp informatie (te vinden in uw voertuig informatiebron) om te bepalen of de ECT-sensor normaal functioneert.
Als de ECT en alle systeem circuits zijn functioneel, vermoedt dat er een defect PCM of een PCM programmeerfout .