OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Stuurbekrachtiging Controle Circuit
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain diagnostische foutcode (DTC ) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Saturnus, Renault, Dodge, Ford, Nissan, Mercedes, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
OBD-II foutcodes P0635, P0636 en P0637 zijn geassocieerd met de stuurbekrachtiging stuurschakeling.
Wanneer de stroomregelmodule (PCM) onjuiste signalen gedetecteerd in de stuurbekrachtiging stuurschakeling code P0635 wordt vastgesteld en het motor licht brandt.
het doel van de stuurbekrachtiging stuurcircuit om de juiste spanning diverse stuurbekrachtiging componenten. De PCM controleert spanningssignalen van de stuurbekrachtiging besturingseenheid, sensoren en schakelaars. Deze componenten zorgen voor de juiste fluïdumdruk binnen de stuurbekrachtiging. Dit proces is essentieel om schade aan stuurbekrachtiging componenten te voorkomen. De stuurbekrachtiging besturingsschakeling vergemakkelijkt het stuurbekrachtigingssysteem aan te passen aan verschillende rijomstandigheden en Stiff of onregelmatig stuurinrichting kan. Dit circuit waarschuwt de PCM dat mogelijke problemen bestaan die onmiddellijke aandacht vereisen.
Een elektrische stuurbekrachtigingsmotor:
Wat is de ernst van deze DTC?
de ernst van deze code kan enorm variëren van slechts een verlicht check engine licht op een voertuig dat normaal werkt aan een stijve of onregelmatig besturing kwestie. Steering problemen kunnen een veiligheidsprobleem worden als onmiddellijke aandacht niet gegeven
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P0635 foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
Oorzaken voor deze P0635 code kan zijn:?
Wat zijn enkele P0635 het oplossen van problemen stappen?
de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke ve hicle per jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.
De tweede stap is om de stuurbekrachtiging vloeistofniveau en zoeken naar mogelijke lekken die een negatief zou moeten controleren beïnvloeden de stuurbekrachtiging regelaar en bijbehorende componenten geleverde druk. De juiste fluïdumdruk speelt een belangrijke rol bij de functie van dit circuit. Ga naar alle componenten in dit circuit en een grondig visuele inspectie van de bijbehorende installatie te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is de connectors controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit proces moet de kracht besturingscontroller, verbonden sensoren, schakelaars en PCM omvatten. De toestand van de Controller Area Network (CAN) is van essentieel belang om dit proces het oplossen van problemen, omdat een beschadigde bedrading maakt het erg moeilijk om defecte componenten te lokaliseren.
Geavanceerd Steps
De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. Voltagevereisten variëren afhankelijk van het specifieke jaar en het model van het voertuig.
Spanningcontroles
Specifieke richtlijnen herstellingen moeten worden gerefereerd aan de spanningsbereiken vereist binnen de stuurbekrachtiging stuurschakeling bepalen. Op basis van de configuratie, worden verscheidene stuurbekrachtiging componenten opgenomen. Stuurbekrachtiging controllers, drukschakelaars en positiesensoren vereisen verschillende spanningen te functioneren op basis van het specifieke voertuig betrokken.
Als dit proces identificeert het ontbreken van een voedingsbron of gemalen, kan continuïteitstesten nodig om de integriteit van de kabels, connectoren en andere componenten te controleren. Continuïteitstest moet altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden voor bedrading en aansluitingen moet 0 ohm weerstand. Weerstand of geen continuïteit een indicatie foutieve bedrading die open of kortgesloten en moet worden gerepareerd of vervangen.
Wat zijn een aantal veel voorkomende reparaties voor deze code?
Opmerking: code P0635 zal vaak voorkomen dat een besturingsmodule juiste communicatie, andere foutcodes kunnen veroorzaakt. CAN problemen kan heel moeilijk zijn aan te wijzen waardoor er een verkeerde diagnose in sommige omstandigheden.
Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de goede richting geweest om het probleem te verhelpen met uw stuurbekrachtigingscircuit foutcode . Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.