OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Fuel Injector Driver Circuit performancebank 2
Wat betekent dat?
Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Honda, Hyundai, Kia, Land Rover, Toyota, Volkswagen, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie. P >
Als de OBD-II auto een code P062E heeft opgeslagen, betekent dit dat de powertrain controleren module (PCM) een performance probleem met de brandstof injector driver circuit voor de motor bank 2. Bank twee geeft de bank van de motor heeft gedetecteerd dat niet bevat # 1 cylinder.
de injector driver is een integraal onderdeel van het PCM of elektronische brandstofinjectie (EFI) controller (indien van toepassing).
PCM controles inspuitijdstip en pulsbreedte door een bodem puls naar het circuit op het juiste tijdstip. Aangezien een constante toevoer van accuspanning reeds op het circuit (wanneer het contact aan) Dit initieert een nauwkeurige spray van brandstof uit de brandstof onder druk injector. Deze actie wordt uitgevoerd voor elke cilinder in opeenvolgende herhaling.
Naast het beheren van het brandstofinjectiesysteem, de PCM controleert ook afzonderlijke brandstofinjector circuit terugkoppelweerstand tekenen van een storing. Hierdoor kan het PCM om een probleem op te sporen voordat het wordt tentoongesteld als een rijgedrag kwestie.
Als de PCM een brandstof injector bevestiging signaal dat niet binnen de verwachte parameters detecteert, een code P062E wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. MIL belichting gebeurt meestal op de eerste falen om een code van dit type
Een kenmerkende brandstofinjector.
Wat is de ernst van deze DTC?
Een opgeslagen code P062E, of enige andere brandstofinjectie gerelateerde code, moeten worden ingedeeld zo ernstig en onderzocht met spoed
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
de symptomen van een P062E foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P062E het oplossen van problemen?
Om nauwkeurige diagnose van een opgeslagen code P062E, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een oscilloscoop en een bron van het voertuig diagnostische informatie wordt opgevraagd. Een scanner, zoals de Snap-On Modis, met een ingebouwde DVOM en oscilloscoop zal goed werken voor deze taak. Zonder een oscilloscoop, zal het onmogelijk zijn om injector functie te bewaken en te komen tot een succesvolle diagnose.
ik mijn diagnose te beginnen met het aansluiten van de scanner om het voertuig diagnostische poort en het ophalen van alle opgeslagen codes en aanverwante vries- rastergegevens. Voor het wissen van de codes, schrijf ik deze informatie naar beneden voor referentie doeleinden. Na het verwijderen van de codes van het PCM, I proefrit het voertuig totdat de PCM komt gereedheid modus of de code wordt gereset
Als de PCM komt bereidheid mode zonder de code gereset.
kans is dat je te maken met een intermitterende aandoening. Als de code niet in slaagt om opnieuw in te stellen binnen een redelijke termijn, kan de toestand moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose kan worden verkregen
Als de code direct wordt gereset.
Voer een visuele inspectie van alle gerelateerde bedrading en connectoren. U wilt verbrand of beschadigde onderdelen te vervangen indien nodig. Een poging om een brandstof injector kabelboom vaak resulteert in de PCM het ontvangen van een scheve brandstof injector bevestiging van de bestuurder signaal en de aanvullende codes worden opgeslagen patch.
Als het systeem bedrading en connectors lijken functioneel te zijn, gebruik dan de oscilloscoop om elke test individual fuel injector. Raadpleeg uw bron van informatie voertuig voor diagnostische flow charts, schakelschema’s, uitzicht op de connector gezicht, connector pin-out charts, en de aanbevolen testprocedures / specificaties voor het voertuig in kwestie. Zodra de oscilloscoop meetkabels zijn verbonden, noteer eventuele inconsistenties in de golfvorm (spanning) patroon. Vervang defecte brandstofinjectoren als dat nodig is. Indien geen afwijkingen worden ontdekt in injector werking, ga dan naar de volgende stap.
Na het testen van de brandstofinjectoren, koppelt u alle controllers uit de injector driver circuit en gebruik de DVOM om testsysteem circuits. Vervang bedrading en / of aansluitingen zoals vereist.
Als alle inspuitventielen en systeemschakeling functioneert zoals bedoeld, verdachte defecte controller of controller programmeerfout.