OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Internal Control Module Fuel Injector regelprestaties
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, GMC, Chevy, Mercedes Benz, Buick, Land Rover, Mazda, Nissan, Citroen, Maserati, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.
Wanneer een code P062B is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een interne fout optreden bij het brandstofinspuitregeling systeem heeft vastgesteld. Andere controllers kunnen ook detecteren van een interne PCM prestaties fout (in de brandstofinspuiting Control System) en veroorzaken een P062B moet worden opgeslagen.
De interne controle module bewaken van processors zijn verantwoordelijk voor diverse controller zelftest taken en de interne controle module verantwoording. Brandstofinspuitregeling systeem in- en uitgangssignalen worden onderworpen aan zelftest wordt voortdurend door de PCM en andere regelaars. De transmissie besturingsmodule (TCM), traction control module (TCSM) en andere regelaars zijn onderworpen aan interactie met de brandstofinjectie regelsysteem.
Kenmerkend de brandstofinjector controller is geïntegreerd in de PCM. Tenminste één brandstofinjector per cilinder wordt gebruikt om een nauwkeurige hoeveelheid brandstof te leveren aan de cilinder op het exacte moment dat het nodig is om de prestaties en efficiëntie te maximaliseren.
Je zou kunnen denken aan elke brandstof injector als een vorm van elektromagnetische die wordt geopend of gesloten met de accuspanning. Als het contact wordt ingeschakeld, wordt constant accuspanning geleverd aan elke brandstof injector. De keten te sluiten en veroorzaken elke brandstofinjector om een nauwkeurige hoeveelheid brandstof spuiten op het juiste moment, de PCM levert een onmiddellijke grond puls.
De PCM gebruikt ingangssignalen van de krukas positie (CKP) de nokkenaspositie (CMP) -sensor, zuurstofsensoren, massa luchtstroom (MAF) -sensor, en de gasklepstand (TPS) sensor beeldscherm brandstofinjector controllerprestaties.
Als het contact is ingeschakeld en de PCM wordt bekrachtigd, brandstofinspuiting besturing zelftests worden geïnitieerd. Naast lopende interne regelaar zelftests, het controller area network (CAN) vergelijkt ook signalen van elke afzonderlijke module opdat elke controller goed functioneert. Deze tests worden gelijktijdig uitgevoerd.
Als de PCM verschillen in de interne brandstofinjector controlesysteem detecteert, wordt een code P062B worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Bovendien, als de PCM een discrepantie tussen een van de on-board controller, die een interne brandstofinjector controlemechanismefout zou aangeven detecteert, een code P062B wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Meerdere falen cycli kan nodig zijn voor MIL verlichting, afhankelijk van de waargenomen ernst van de storing
De foto van een PCM terwijl de kap verwijderd.
Wat is de ernst van de DTC?
Internecontrolesystemen moduleprocessor codes moeten worden aangemerkt als erge, ernstige. Een opgeslagen code P062B kan leiden tot ernstige rijgedrag kwesties, plotseling en zonder waarschuwing
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P062B foutcode kunnen zijn:. / p>
p >
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P062B problemen code kunnen omvatten:?
Wat zijn enkele stappen P062B het oplossen van problemen?
Zelfs voor de meest ervaren en goed uitgeruste professionele technicus, de diagnose van een code P062B kan blijken te zijn te zijn een uitdaging. Er is ook de kwestie van de herprogrammering. Zonder de nodige herprogrammering apparatuur, zal het onmogelijk zijn om een defecte controller te vervangen en te voltooien een succesvolle reparatie.
Als er ECM / PCM voeding codes aanwezig zijn, zullen ze uiteraard moeten worden verholpen voordat u een P062B diagnosticeren. Ook als er afzonderlijke brandstofinjector codes of brandstofinjector schakeling codes aanwezig zijn, moeten deze worden gediagnosticeerd en eerst gerepareerd.
Er zijn verschillende voorbereidende tests die vóór verklaren individuele regelaar defect kan worden uitgevoerd. Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bron van betrouwbare voertuiginformatie vereist. Inspuitklep noid licht zal ook nuttig blijken bij het testen van de brandstof injector circuits.
Sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en test rijden met het voertuig totdat de code reset of het PCM binnenkomt readiness modus. Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en moeilijker te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de P062B veroorzaakt op te slaan, kan het zelfs nodig om te verslechteren voordat er een diagnose kan worden gesteld. Als de code wordt gereset, doorgaan met dit korte lijst van voorproeven.
Bij een poging om een P062B diagnosticeren, informatie kan je grootste hulpmiddel zijn. Zoek je voertuig bron van informatie voor bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) parallel, en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het diagnostische informatie die u zal helpen op een belangrijke manier te leveren.
De bron van informatie voertuig standpunten connector gezicht te verkrijgen, connector pin-out charts, component locators, bedrading schema’s en diagnostische flow charts betrekking tot de code en betrokken voertuig.
Gebruik noid licht naar afzonderlijke brandstofinjector circuits en reparaties testen nodig. Gebruik de DVOM te testen brandstofinjectoren volgende specificaties en procedures van de fabrikant. Als al inspuitventielen en brandstofinjector circuits lijken te functioneren zoals bedoeld, gaat door het testen van de controller voeding en aarde.
Gebruik DVOM om testbeheerser voeding zekeringen en relais. Test en doorgebrande zekeringen te vervangen indien nodig. Zekeringen worden getest bij de schakeling geladen.
Als alle zekeringen en relais lijken te functioneren zoals bedoeld, een visuele inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik uw voertuig informatiebron te plaatsen op de grond te krijgen voor gerelateerde circuits. Gebruik de DVOM om proeftuin integriteit.
een visuele inspectie systeem controllers op tekenen van water, warmte, of aanrijding schade. Elke controller die is beschadigd, vooral door water, moet defect worden beschouwd.
Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. Controller vervanging zal herprogrammering vereisen. In sommige gevallen kunt u reprogrammed controllers kopen via aftermarket bronnen. Andere voertuigen / controllers aan boord herprogrammering die alleen kan worden gedaan door middel van een dealer of een andere gekwalificeerde bron vereisen.