OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Generator Field F Controle Circuit Storing
Wat betekent dat?
Dit is een generieke diagnostische foutcode ( DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Dodge, Jeep, Chevy, Ford, Land Rover, Toyota, Ram, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie. P >
een opgeslagen code P0622 betekent dat de aandrijflijn (PCM) een storing met de generator veldspoel stuurschakeling heeft gedetecteerd. De F herhaalt eenvoudig de veldspoel stuurcircuit schuld.
De veldspoel is waarschijnlijk het meest herkenbaar aan de wikkelingen die zichtbaar zijn door de ventilatiegaten meeste dynamo. De veldspoel omgeeft de generator anker en blijft stationair op dynamo behuizing.
De PCM controleert de continuïteit en het spanningsniveau van het generatorveld besturingsschakeling wanneer de motor loopt. De generator veldspoel is integraal generatorbedrijf en onderhouden batterij niveau.
Telkens wanneer de contactschakelaar wordt aangezet en de PCM wordt bekrachtigd, multiple controller zelftests worden uitgevoerd. Naast lopende interne regelaar zelftests, is het controller area network (CAN) gebruikt om signalen te vergelijken van elke individuele module zodat de verschillende regelaars correct interfacing.
Wanneer een storing wordt gedetecteerd in controle het generatorveld besturingsschakeling, een code P0622 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) kan worden verlicht ,. Afhankelijk van de waargenomen ernst van de storing, kunnen meerdere mislukking cycli noodzakelijk zijn voor MIL verlichting
Een typische alternator.
Wat is de ernst van deze DTC?
de interne controle module codes worden als ernstig. Een opgeslagen code P0622 zou kunnen resulteren in een verscheidenheid van rijgedrag zorgen, met inbegrip van een no-start en / of dode toestand van de batterij.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
Symptomen van een P0622 foutcode kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P0622 het oplossen van problemen?
een diagnostische scanner, een batterij / alternator tester, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig vereist zal zijn om diagnosticeren een code P0622.
Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor de technische dienst bulletins (TSB) dat de code opgeslagen repliceren, Vehi Cle (jaar, merk, model, en de motor), en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het nuttig zijn diagnose.
opleveren Begin met het aansluiten van de scanner om het voertuig diagnostische poort en het ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en test rijden met het voertuig totdat de code reset of het PCM binnenkomt readiness modus. Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en moeilijker te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de P0622 veroorzaakt op te slaan, kan het zelfs nodig om te verslechteren voordat er een diagnose kan worden gesteld. Als de code wordt gereset, ga verder met uw diagnose.
Gebruik de batterij / alternator tester load-testen van de batterij en zorg ervoor dat het voldoende is opgeladen. Als het niet, opladen van de batterij, zoals aanbevolen en test de alternator / generator. Volg de aanbevolen specificaties van de fabrikant voor de minimale en maximale spanningsuitgang eisen voor de accu en de dynamo. Als de generator / synchrone generator niet wordt opgeladen, verder met de volgende stap in de diagnose.
De informatiebron voertuig standpunten Connectorzijde, connectorpen-out grafieken, component locators verkrijgen bedrading diagrammen en diagnostische stroomdiagrammen betrekking tot de code en betrokken voertuig.
Controleer of er accuspanning op de generator / synchrone generator field besturingsschakeling door middel van geschikte bedradingsschema en de DVOM. Zo niet, controleer systeem zekeringen en relais en defecte onderdelen te vervangen indien nodig. Indien spanning wordt ontdekt in de generator veldspoel stuuraansluiting vermoeden een defecte generator / synchrone generator.
wanneer de dynamo wordt opgeladen, en de P0622 steeds opnieuw in met de DVOM om testbeheerser voeding zekeringen en relais . Vervang de zekeringen indien nodig. Zekeringen worden getest met de keten geladen.
Als alle zekeringen en relais lijken te functioneren zoals bedoeld, een visuele inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik uw voertuig informatiebron te plaatsen op de grond te krijgen voor gerelateerde circuits. Gebruik de DVOM om proeftuin integriteit.
een visuele inspectie systeem controllers op tekenen van water, warmte, of aanrijding schade. Elke controller die is beschadigd, vooral door water, moet defect worden beschouwd.
Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. Controller vervanging zal herprogrammering vereisen. In sommige gevallen kunt u reprogrammed controllers kopen via aftermarket bronnen. Andere voertuigen / controllers aan boord herprogrammering die alleen kan worden gedaan door middel van een dealer of een andere gekwalificeerde bron vereisen.