OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Alternative Fuel Control Module KAM Fout
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC ) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar is niet beperkt tot voertuigen van Volkswagen VW, Ford, Nissan, enz.
Een opgeslagen code P0618 betekent dat de aandrijflijn (PCM) een storing met de alternatieve brandstof regeleenheid heeft gedetecteerd ( AFCM). Het probleem opgetreden in de keep-alive geheugen (KAM) gedeelte van de AFCM / PCM.
De P0618 code wordt beperkt tot voertuigen die alternatieve brandstoffen zoals aardgas en elektriciteit voor de aandrijving gebruikt.
In sommige gevallen, de AFCM en PCM kunnen van elkaar gescheiden zijn. Steeds vaker worden ze geïntegreerd in één module. Dit verhoogt de controller efficiency in aanvulling op het redden automakers ruimte, tijd en geld.
KAM kan de PCM en andere controllers om gegevens te bewaren, zelfs wanneer de ontsteking wordt uitgeschakeld of de batterij kortstondig onderbroken. P >
Telkens wanneer de contactschakelaar wordt aangezet en de PCM wordt bekrachtigd, worden meerdere controller zelftests uitgevoerd. Naast lopende interne regelaar zelftests, is het controller area network (CAN) gebruikt om signalen te vergelijken van elke individuele module zodat de verschillende regelaars behoren interactie.
In bewaken AFCM / PCM KAM capaciteit, als er een probleem wordt gedetecteerd, een code P0618 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Afhankelijk van de waargenomen ernst van de storing kunnen meerdere falen cycli noodzakelijk voor MIL verlichting
Voorbeeldfoto een brandstofpomp regeleenheid.
Wat is de ernst van de DTC?
Internecontrolesystemen module codes moet altijd serieus worden genomen. Een opgeslagen code P0618 zou kunnen resulteren in een verscheidenheid van drivability zorgen zo waardevol controller geheugen kan verloren gaan.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een P0618 foutcode kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P0618 het oplossen van problemen?
Helaas, zelfs de meest ervaren en goed uitgeruste professionele technicus kan zijn diagnose van een code P0618 te zijn een hele uitdaging. Er is ook de kwestie van de herprogrammering. Zonder de nodige herprogrammering apparatuur, zal het onmogelijk zijn om een defecte controller te vervangen en te voltooien een succesvolle reparatie.
Als AFCM / PCM voeding codes aanwezig zijn, zullen ze moeten worden gerepareerd voordat u probeert een P0618 vast te stellen.
Er zijn verschillende voorbereidende tests die kunnen worden uitgevoerd voorafgaand aan waarin eventuele controller defect. Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bron van betrouwbare voertuiginformatie vereist.
Sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en test rijden met het voertuig totdat de code reset of het PCM binnenkomt readiness modus. Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en moeilijker te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de P0618 veroorzaakt op te slaan, kan het zelfs nodig om te verslechteren voordat er een diagnose kan worden gesteld. Als de code wordt gereset, doorgaan met dit korte lijst van voorproeven.
Bij een poging om een P0618 diagnosticeren, informatie kan je grootste hulpmiddel zijn. Zoek uw voertuig bron van informatie voor bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) parallel, en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het diagnostische informatie die u zal helpen op een belangrijke manier te leveren.
De bron van informatie voertuig standpunten connector gezicht te verkrijgen, connector pin-out charts, component locators, bedrading schema’s en diagnostische flow charts betrekking tot de code en betrokken voertuig.
Gebruik DVOM om testbeheerser voeding zekeringen en relais. Vervang de zekeringen indien nodig. Zekeringen worden getest bij de schakeling geladen.
Als alle zekeringen en relais lijken te functioneren zoals bedoeld, een visuele inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik uw voertuig informatiebron te plaatsen op de grond te krijgen voor gerelateerde circuits. Gebruik de DVOM om proeftuin integriteit.
een visuele inspectie systeem controllers op tekenen van water, warmte, of aanrijding schade. Elke controller die is beschadigd, vooral door water, moet defect worden beschouwd.
Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. Controller vervanging zal herprogrammering vereisen. In sommige gevallen kunt u reprogrammed controllers kopen via aftermarket bronnen. Andere voertuigen / controllers aan boord herprogrammering die alleen kan worden gedaan door middel van een dealer of een andere gekwalificeerde bron vereisen.