OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
startmotorrelais Circuit Low
Wat betekent dat?
Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Cadillac, Nissan, Chevrolet, Buick, Honda, Acura, Infiniti, Peugeot, Toyota, GMC, Chevrolet, Mazda, Ford, Subaru, etc. Hoewel generieke, kan de exacte reparatie stappen variëren afhankelijk op jaar, merk, model en powertrain configuratie.
de P0616 foutcode wordt geassocieerd met de Starter Relay Circuit en in de meeste gevallen de auto start niet. Wanneer de Motormanagementsysteem (PCM) een storing in het startrelais detecteert, ook bekend als de contactschakelaar circuit. Verschillende codes kunnen worden ingesteld wanneer de PCM onjuiste signalen detecteert binnen het startrelais circuit gebaseerd op het specifieke defect. Deze meest voorkomende codes waaraan deze schakeling P0615, P0616 en P0617.
Het doel van het startrelais Circuit is een stroombron om de startmotor de motor te starten en start het voertuig. Op basis van het specifieke voertuig en de aandrijflijn configuratie verschillende componenten betrokken bij dit proces. Deze keten begint bij de batterij en omvat het contactslot, zekeringen, startrelais, startrelais en diverse veiligheidsvoorzieningen zoals clutch positiesensoren en neutrale veiligheidsschakelaars.
Code P0616 wordt door de PCM ingesteld wanneer het een lage spanning toestand binnen het startrelais circuit detecteert
Startrelais in een Ford.
Wat is de ernst van deze DTC?
de ernst van deze code kan enorm variëren van slechts een verlicht check engine licht op een voertuig dat begint en loopt naar een auto die niet wil starten op alle.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een P0616 foutcode kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P0616 code kan zijn:?
Wat zijn enkele stappen P0616 het oplossen van problemen?
de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.
De tweede stap is om de specifieke technische gegevens te raadplegen voor het voertuig te zien of een zekering in is opgenomen het startrelais circuit en als het wordt geblazen als toepasselijk. Als de zekering goed is moet je alle onderdelen in verband met de starter relais circuit en controle op zichtbare schade te lokaliseren. Voer een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is aan de connectoren en aansluitingen te controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit proces moet alle bedrading connectors en aansluitingen op de accu, contactslot, PCM, starter, starter relais en het startrelais.
Geavanceerd Steps
De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. Voltage eisen zal zeer gebaseerd op de specifieke jaar en het model van het voertuig.
Spanning Controles
De accuspanning moet adequaat 12 volt en de starter moet accuspanning met het contactslot hebben in de startpositie. Het presenteert van spanning met de startmotor niet aangrijpen is een indicatie van een defecte starter of startrelais. Het gebrek aan spanning duidt op een defecte contactslot of een bedradingskwestie.
Als dit proces identificeert het ontbreken van een voedingsbron of gemalen, kan continuïteitstesten nodig om de integriteit van de bedrading, contactslot en andere componenten te controleren. Continuïteit tests moeten altijd worden uitgevoerd met de kracht verwijderd van het circuit en de normale waarden voor de bedrading en de aansluitingen moet 0 ohm weerstand, tenzij anders aangegeven door de technische gegevens. Resistance of geen continuïteit is een indicatie van defecte bedrading die open is of kortgesloten en moet worden gerepareerd of vervangen.
Wat zijn een aantal veel voorkomende reparaties voor deze code?
Veel voorkomende fouten kunnen zijn:.
Hopelijk is de informatie in dit artikel nuttig om u te wijzen in de juiste richting om het probleem met uw startmotorrelais circuit foutcode te corrigeren zijn. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.