OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Internal Control Module Keep Alive Memory (KAM) Fout
Wat betekent dat?
Deze code is een generieke powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model.
Het levend houden van het geheugen is het geheugen dat wordt opgeslagen in de aandrijflijn (PCM) met betrekking tot station cycli. Dit geheugen is steeds veranderende gebaseerd op het rijden ingangen en sensoringangen. Wanneer u uw accu loskoppelt dit geheugen wordt gewist en de computer gaat in ” dumb ” . Mode als hij gebruik maakt van ingebouwde parameters van de motor de geleerde waarden op basis van het rijden inputs en gewoonten en wat de motor sensoren zie
lopen en niet Dit verschilt van ” slap ” modus als de PCM is niet het zien van een fout. De PCM-geheugen hasn & rsquo; t aangepast aan de benodigde motor parameters. Zoals gezegd is dit niet de harde geprogrammeerde waarden, maar de steeds veranderende waarden die hulp voor het brandstofverbruik, soepele, eenvoudiger starten, enz. Deze gegevens zijn een adaptief formule wordt gebruikt door de PCM om prestaties van de motor, verschuiving van energie en brandstof afwerking te verbeteren, . etc
Andere interne controle module fout foutcodes zijn onder andere:
De foto van een PCM met het deksel is verwijderd:
Symptomen
De symptomen van een P0603 DTC omvat MIL (storingsindicatielampje) verlichting, maar er kunnen andere symptomen waaronder maar niet beperkt tot motor af, diverse lampjes op dashboard, module communicatiecodes, geen startvoorwaarden.
Oorzaken
Mogelijke oorzaken kunnen zijn:
Mogelijke oplossingen
Dit is een heel moeilijk probleem te isoleren. In mijn ervaring is het zowel een draad kwestie en een PCM-kwestie geweest. Het kan storing van een component die de gebakken PCM zijn.
Controleer de accukabels. Het kan zo eenvoudig een sterk gecorrodeerd terminal of losse verbinding. Controleer ook alle gronden en zekeringkast en PCM-verbindingen.
Controleer het laadsysteem. Voer de auto met de alternator losgekoppeld. Er kan interferentie afkomstig van de alternator zijn. Is de code terug te komen met de alternator losgekoppeld?
Controleer de kabelbomen die dicht bij de ontsteking systeem te draaien. Interferentie van deze componenten kunnen zijn ” & quot geworpen; in het circuit. Controleer ook bougiekabels, spoel voor scheuren of overal waar de ontsteekspanning kunnen ” lek en quot;.
Met een voltmeter vind de voedingscircuits het PCM. Monitor spanningen terwijl wiebelen, buigen, schudden van de gordel rondom de motor en zekeringkasten.
In veel voertuigen het PCM is gelegen op een afgelegen plek. Wat betekent dat er & rsquo; s een kans dat water kan hebben gekregen in de PCM geval. Ook een kans voor vibratie-overdracht. Als er geen fouten worden gevonden is er een probleem met de PCM zelf.
de kwestie Ten slotte, als uw voertuig heeft een aftermarket chip of programma in het voertuig, dit kan zijn. Ook zijn veel fabrikanten voortdurend de software die beschikbaar is voor uw computer is te werken, kan de code worden gecorrigeerd met een reflash.