P0526 Fan Speed ​​Sensor Circuit

Home » OBD Codes » P0500-P0599 » P0526 Fan Speed ​​Sensor Circuit

P0526 Fan Speed ​​Sensor Circuit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cooling Fan Speed ​​Sensor Circuit

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.

Wat betekent dat?

de voertuigen zijn voorzien van een sensor aan het einde van de koelventilator die beweging tijdens werking van het voertuig detecteert. De sensor wordt gebruikt om te bepalen of de ventilator draait op een ventilatorkoppeling uitgerust voertuig, of worden gebruikt om ventilatorsnelheid bevel van de Motormanagementsysteem (PCM) of motorregeleenheid (ECM) controleren het daadwerkelijke ventilatorsnelheid gedetecteerd op een ventilator uitgerust voertuig.

de gebruikte sensor is een 3 draads, hall-sensor die een 5 volt referentiebron maakt gebruik van de PCM, een aarddraad en signaaldraad aan de PCM ventilatorsnelheid vast te stellen. Bij de P0526 DTC, betekent dit dat het PCM / ECM heeft vastgesteld dat er een fout met de sensor of bedrading

. Opmerking: Pas op een elektrische ventilator aan, omdat zelfs wanneer kan inschakelen het voertuig niet werkt. Deze code is vergelijkbaar met P0527, P0528 en P0529

Symptomen

De symptomen van een P0526 DTC kunnen zijn:

  • storingsindicatielampje verlichting (aka controleren engine Light)
  • voertuig kan oververhitting of hardlopen warmer dan normaal
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P0526 code zijn onder andere:

  • Defecte ventilatorkoppeling of elektrische ventilator
  • Open keten koelventilator sensor harnas of losse aansluiting
  • Defecte PCM / ECM
  • Defecte koelen ventilatorsnelheid sensor
  • Accessory kapotte riem
  • Mogelijke oplossingen

    fan clutch uitgerust – Visueel controleren of de ventilator draait, terwijl de motor draait. Als de ventilator niet draait, kan dit worden veroorzaakt door een gebroken accessoire riem of defecte ventilator koppelingssamenstel. Vervanging accessoire riem, ventilator koppelingssamenstel of ventilator

    Elektrische ventilator voorzien -. Visueel controleren de ventilator wordt in- en uitgeschakeld wanneer het PCM / ECM commando de ventilator werkt wanneer de motor een bepaalde temperatuur bereikt. De ventilator kan automatisch worden ingeschakeld wanneer de airconditioner is ingeschakeld. Indien de ventilator niet werkt, het elektrisch kabelboomconnector, zekeringen en relais die de elektrische ventilator bedienen. Sommige fans kan worden ingeschakeld met een aan / uit relais of geactiveerd door Pulse Width Modulation (PWM) met ventilatoren met variabele snelheden. Reparatie elektrische ventilatorcircuit vervangen elektrische ventilator, motor of ventilatormodule indien aanwezig

    koelventilator sensor harnas -. Controleer op losse aansluitingen en bedrading beschadigd die mogelijk in contact met een ventilator. Loskoppelen koelventilator stekker en connector aan PCM en controleer resistentie behulp van een digitale volt ohmmeter (DVOM) met draden aan elk uiteinde van de voedingsdraad, signaaldraad en aarde (indien aangesloten op PCM / ECM). Sommige autofabrikanten hebben een Technical Service Bulletin (TSB) afgegeven voor de vervanging van de sensor kabelboom. Vervanging of reparatie harnas

    PCM / ECM -. Haal kabelboomconnector de koelventilator sensor contactsleutel aan / motor uit. Controleer op 5 volt referentiebron van de PCM met behulp van een bedradingsschema voor referentie, de DVOM ingesteld op de Volt schaal met positieve draad in de voedingsleiding en de negatieve draad op een bekende goede grond. Controleer op de grond met de DVOM positieve aansluitgeleider verbonden met bekende goede voedingsbron (batterij positief) en negatieve leiding aan het harnas aarddraad. Vervang PCM / ECM als referentiespanning wordt niet verschaffen

    koelventilator snelheidssensor -. Disconnect kabelboomconnector van sensor en meet deze door via de DVOM ingesteld op ohm schaal tussen de voeding en aarde draad weerstand moet worden tussen de twee draden.

    de signaaldraad mag alleen tijdens de eigenlijke werking van de ventilator getest door terug te sonderen van de kabelboomconnector de DVOM ingesteld op volt schaal of grafische multimeter met de positieve draad op de signaaldraad en de negatieve draad op een bekende goede grond, daar de hall-sensor die werkt door een magnetisch veld dat spanningsveranderingen terwijl de ventilator draait. Zoals ventilatorsnelheid toeneemt, moet de volage ook toenemen. Het kan nodig zijn om de snelheid van de ventilator met behulp van een geavanceerde scanner om te controleren of de werkelijke snelheid van de ventilator overeenkomt met de opgedragen snelheid van de ventilator te controleren. Vervang koelventilator snelheidssensor bij een defecte onderdeel.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0526 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X