OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cruise Control Servobesturingsschakeling Low
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain diagnostische code (DTC) en in het algemeen van toepassing op OBD-II auto’s met cruise control. Automerken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, Dodge, Chrysler, Ram, Jeep, Hyundai, BMW, Opel, Mini, Chevrolet, etc.
Er zijn vele voordelen die komen samen met de cruise control functie. Op lange reizen, hoeft u niet om consequent te bewaken en aan te passen snelheden op basis van het verkeer en de verkeersregels. Je drukt op een knop of twee, en een combinatie van sensoren, spoelen, modules, etc. zorg ervoor dat de bewegende voertuig op de opgegeven snelheid totdat u of mogelijk invloeden van buitenaf, deactiveren te houden of aan te passen aan de snelheid. Niet te vergeten, zal het voertuig een goed idee over hoe het brandstofverbruik op een goed niveau in de hele reis omdat goed te houden, als we rijden we doen niet per se factor alles wat we konden om de kosten laag te houden.
Gelukkig voor ons, de ECM (engine control module) is verantwoordelijk voor het naadloos geïntegreerde en toch efficiënte werking van de cruise control. De goede werking van het systeem berust op veel sensoren, schakelaars, modules, VSS, etc. Een daarvan is de cruisecontrol servo. De meeste tijden, deze zijn verantwoordelijk voor het regelen van het gaspedaal bij het instellen en / of aanpassen van de cruise control. Door de gas- en daarop af, deze servo kan de ECM de snelheid eenvoudig en efficiënt te passen. Vaak worden deze servo mechanisch bediend via vacuumleidingen en gaskabels. Het vacuüm aan de servo wordt bestuurd door elektromagneten die op hun beurt bestuurd door de ECM, die elke waarde kan interpreteren voor het specificeren gasklepstand, snelheid, enz. Deze storing betreft het betrokken circuit Raadpleeg de service manual om precies te bepalen wat fysieke circuit u werkt / diagnosticeren.
de P0595 cruise control servobesturingsschakeling Low en de bijbehorende codes (P0525, P0594 en P0596) worden ingesteld wanneer de ECM monitors een storing binnen de cruise control servoregelschakeling . Bij de P0595 bijzonder wordt ingesteld wanneer een laag elektrisch wordt gedetecteerd in de schakeling
voorbeeld van een cruise control servo.
Wat is de ernst van deze DTC?
ik ga om de ernst ingesteld voor deze code te medium. Voor zover de meeste cruise control OBD2 foutcodes gaan, ze zijn vrij klein. Dat gezegd zijnde, in dit geval, omdat de cruisecontrol servo niet alleen direct verbonden met de gashendel via kabel, maar is verantwoordelijk voor gasklepstand soms zou ernstiger dan de meeste.
Om een punt te benadrukken, als u een actieve OBD2 schuld verwaarlozen, loopt u het risico van het niet op de hoogte van eventuele nieuwe storing codes uit te voeren. Zelfs wanneer symptomless, indien onbeheerd, OBD2 foutcodes kan leiden tot meer ernstige en dure problemen.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een P0595 diagnostische code kunnen zijn:
Wat zijn enkele ? van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P0595 cruise control code kan zijn:
Wat zijn sommige P0595 diagnostische en stappen voor probleemoplossing?
de eerste stap in de het oplossen van problemen proces voor storingen is om de Technical Service Bulletins (TSB) onderzoeken voor bekende problemen met de specifieke voertuig.
Geavanceerde diagnostische stappen worden zeer specifiek voertuig en kan de geschikte geavanceerde apparatuur en kennis om nauwkeurig uit te voeren. We nemen basisstappen onder, maar verwijzen naar een jaar voertuig / merk / model / powertrain specifieke reparatie gids voor specifieke stappen voor uw auto.
Basic Step # 1
Over het algemeen, cruise control servo’s zijn gemonteerd in de motorruimte ergens. De meeste tijden, ze zijn in de nabijheid van het gasklephuis, na alles wat ze doen controle snelheid van het voertuig met behulp van deze. Eenmaal gevestigd, doe een algemene visuele inspectie. Kijk naar de kabel, check voor rafelen, knikken, corrosie of andere symptomen van de storing. Als de servo-kabel niet vrij bewegen wanneer het regelen van het gaspedaal, zou de ECM te interpreteren als een performance probleem.
Hoe werkt de servo blik? Deze zijn meestal vacuümcontrolesystemen, zodat de lichaamsconditie van een probleem geven. Het is belangrijk om al het vacuüm lijnen die naar de servo zelf controleren. Elke gebarsten of verslechterd lijnen moeten worden genomen als een teken van de gezondheid van uw vacuümsysteem dus ik raad het vervangen van alle van het vacuüm lijnen die betrokken zijn zoals ze zijn goedkoop en kunnen er problemen in de toekomst te slaan.
Basic Stap 2
Aan de elektrische kant van de dingen, controleren de connector op de servo. Elke gebroken tabs of losse verbindingen moeten worden gerepareerd. Het harnas kan worden uitgevoerd door middel van krappe ruimtes en / of bewegende delen, dus wees bewust van enige wrijving gebieden die een probleem en reparatie kan veroorzaken geen gebroken / beschadigde kabels.
Basic Stap # 3
Afhankelijk van de mogelijkheden van uw OBD2 scanner is, kunt u mogelijk controleren de werking van de servo’s met zich verbonden met het voertuig. Soms krijgt u mogelijk percentages of misschien elektrische waarden. Hoe dan ook kunt u de waarden voor de fysieke werking vergelijken met het kijken onder de motorkap, met de wielen van de grond. Dit is een oude procedure en kunnen problemen in het bijzonder veroorzaken wanneer we spreken over modernere voertuigen. Dat gezegd hebbende er altijd voor zorgen elke diagnose / reparatie procedures worden ook aanbevolen door de fabrikant van uw voertuig. Als u verwaarlozing om je onderzoek te doen hier, kunt u gemakkelijk schade die andere onderdelen van het voertuig.