OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cruise Control Multi-Function Ingang B Circuit
Wat betekent dat?
Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en in het algemeen van toepassing op OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Mazda, Alfa Romeo, Ford, Land Rover, Jeep, Dodge, Chrysler, Chevy, Nissan, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.
Cruise control werd ontwikkeld met onze comfort in het achterhoofd. Het enige doel is om een voertuigsnelheid ingesteld door de bediener te handhaven (via stuurbediening, multifunctionele (dwz signaallampen, cruise, ruitenwissers, etc.) schakelaar gemonteerd op de stuurkolom, enz.)
Ondertussen heeft de operator niet meer met het gaspedaal regelen en wanneer het voertuig is uitgerust met een automatische transmissie (A / T) kan ook controleren en aanpassen schakelmomenten volgens real-time driving eisen omstandigheden.
hier het algemeen, zou deze code maakt me geloven dat we hebben het over de multifunctionele schakelaar op de stuurkolom. Dat gezegd hebbende, de locatie mogelijkheden aanzienlijk variëren tussen fabrikanten, zodat, onderzoek dienovereenkomstig. De cruise control toets zou een goede plek om te beginnen om een beperking van locaties. Code verwijst naar een specifieke ingangscircuit binnen snelheidsregelsysteem. Om te bepalen welke draad / circuit te richten op Raadpleeg de service manual, letters in codes kan en zal uw beste referentie voor zover het opsporen van wat draad / circuit u probeert te diagnosticeren / test.
Wanneer zijn een storing in de cruisecontrol multifunctionele ” B ” ingangsketen de motorregeleenheid (ECM) proactief verlicht het instrumentenpaneel met P0589 en voorschriften (P0589, P0590, P0591, P0592 en P0593)
Wat de letter ” B ” hier gaat, kan het zijn om een connector, draad, circuit groep, enz. Dat gezegd hebbende, de specificaties van de fabrikant is de beste bron u voor dit zou kunnen hebben te onderscheiden.
P0589 code zal worden geactiveerd door de ECM bij algemene storing wordt gedetecteerd door de ECM binnen de cruisecontrol multifunctionele ” B ” ingangscircuit (s)
Een cruise control hendel.
Wat is de ernst van deze DTC?
Niet ernstig voor bijna elke cruise control schuld, werd gezegd dat er vele uitzonderingen. Voor het grootste deel echter, zou deze fout geen reden tot ernstige bezorgdheid. Dat gezegd hebbende, als het gaat om elektrische problemen, meestal krijgen ze erger in de tijd. Het grootste deel van de tijd, zal deze fout matig betaalbaar fix.
Het is duidelijk, dit is zeer subjectief, dus zorg ervoor om te shoppen voor de beste prijzen en krijgen meerdere offertes / diagnosticeren van strategieën, wie weet, werkorders alleen kan u helpen bij het opsporen van wat je mee werkt. Blijf altijd op de top van het algemeen onderhoud van de voertuigen
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P0589 foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P0589 code kan zijn:?
Wat zijn enkele P0589 stappen voor probleemoplossing?
Basic Step # 1
Als Multi-functie / Cruise control switch van uw voertuig zich bevindt, visueel te inspecteren voor elke vorm van besmetting. Het is heel gemakkelijk voor plastic knoppen / schakelaars vies / vettig / kleverig veroorzakend hen om storingen en / of werken abnormaal te krijgen. Zorg ervoor dat de mechanische werking van de schakelaar is naadloos en glad. Elk probleem hier moet onmiddellijk worden aangepakt. Als uw specifieke scanner / OBD-reader heeft de mogelijkheden, voel je vrij om de elektronische bediening van de schakelaar door middel van gegevensstroom (de mode naam hier varieert tussen lezers, maar het belangrijkste is om een modus om data real-time te observeren vinden) te observeren.
TIP: Zorg ervoor om te voorkomen dat reinigingsoplossingen rechtstreeks spuiten op de knop. Bevochtig een schone doek met ofwel water, zeep & water, dashboard schoner, enz. en verwijder voorzichtig het puin van spleten van de switch. Een lucht aangedreven blaaspistool zal helpen bij het verwijderen van puin, zonder verslechtering van de situatie.
Basic Step # 2
Voor toegang tot de aansluitingen en harnassen betrokkenen binnen de cruise control / multifunctionele schakelingang circuit, kan het nodig zijn om een aantal dash plastic / lijkwaden te verwijderen. Schrijf delicate wanneer het werken met plastic. comfortabele kamer temperaturen altijd helpen met het gemak van het dashboard / interieur plastic demontage / montage.
Als u eenvoudig toegang tot de connector, kunt u in staat om specifieke stappen voor probleemoplossing die door uw service manual te passen. Switch testen zal hoogstwaarschijnlijk betrekken opnemen elektrische waarden met behulp van uw multimeter. Dit kan onder meer het bedienen van de schakelaar tijdens het opnemen en / of statische proeven. Verwijzen naar de specifieke merk en model van de service handleiding voor ” diagnostische stroomschema ”
Basic Stap # 3
Een probleem binnen de ECM is, de meeste tijd, de laatste redmiddel bij de diagnose . Gezien het feit dat het een van de duurste elektronische reparaties je zou kunnen doen op uw voertuig kan zijn, laat dit aan de professionals.